IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Buffalo Brewster, En hatkärlek.......

+10
Marlin
flarpen
nikoliner
Jörgen.E
Gigabyte
Stefan E
denstore
cas
Matt_Public
Mal
14 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 8 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 8 Empty Sv: Buffalo Brewster, En hatkärlek.......

Inlägg av Mal fre okt 11 2013, 23:27

Jepp.

Acca Dacca Very Happy

Japp o fladdermöss ikväll, de flög som faaaan runt mig ikväll ;)Ozzy

Såg dem 86 med Wink (m Jake E Lee) Satan vad bra det var

Senast ändrad av Mal den fre okt 11 2013, 23:29, ändrad totalt 1 gång
Mal
Mal

Till överst på sidan Gå ner

Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 8 Empty Sv: Buffalo Brewster, En hatkärlek.......

Inlägg av denstore fre okt 11 2013, 23:27

Kusligt vad man blir byggsugen! Attans inspirerande bygge. Nästan så att jag måste ragga upp en Buffalo i 1/48,
denstore
denstore

Inlägg av Mal fre okt 11 2013, 23:31

Jepp

Acca Dacca Och Ozzy gör sådana saker med en, oja o massa andra med What a Face 

Oja drar er in i byggandets mörkare ände What a Face 
Mal
Mal

Inlägg av Mal fre okt 11 2013, 23:32

denstore skrev:Kusligt vad man blir byggsugen! Attans inspirerande bygge. Nästan så att jag måste ragga upp en Buffalo i 1/48,
Ja det ska du Very Happy, det är en sån ball kärra, samt ovanlig I love you 

Tackar Very Happy

Har faktiskt en Buffalo till ev på ingång Wink en finsk då Wink 1:32, en repris på denna What a Face Nästan Very Happy(en som jobbar på ...en butik... har en i sitt stash men inte bestämt sig för en sale än, men e på honom att jag hugger den om den blir till salu Very Happy)

Fast efter denna så är det en bF 109K som ska ut (som är påbörjad), måste blidka läraren Matt, o skärpa mig efter mina snedsteg på andra kärror What a Face

Senast ändrad av Mal den fre okt 11 2013, 23:46, ändrad totalt 1 gång
Mal
Mal

Inlägg av denstore fre okt 11 2013, 23:43

Finsk hade nog kunnat bli bra, men samtidigt är jag lite kär i gula vingar. Får se när man väl är där. Har några andra före i kön. Smile
denstore
denstore

Inlägg av Mal fre okt 11 2013, 23:48

denstore skrev:Finsk hade nog kunnat bli bra, men samtidigt är jag lite kär i gula vingar. Får se när man väl är där. Har några andra före i kön. Smile
Japp, en gulvingad sak ooooh, alldrig byggt en sån när du nu säger det så blev man fasiken sugen på en sån med ojojoj..

Hmm, Först 109K 1:32 , sen ska P51 Tamiyan 1:32 Bli klar med innan det påbörjas nåt nytt.....inte för många påbörjade Very Happy
Mal
Mal

Inlägg av Tobias lör okt 12 2013, 07:24

Härlig tråd! Cool Öl, bastu, flygande saker (både flygplan och fladdermöss!) - what´s not to like???? Wink

Klart du skall bygga en finsk Buffalo, riktigt bra idé! Den lär ju ligga snyggare i din stash om inte annat..
Ser fram emot de där närmsta byggena också..
Tobias
Tobias

Inlägg av Mal lör okt 12 2013, 20:18

Japp.

Modellens landställ är som sagt konstruktions mässigt löjliga, googlat mkt på modellen som sagt innan och många har haft mkt stora problem med den "veka" konstruktionen modellen i sig, så var förberred o tänkt till.

Det var vaga instruktioner om var sitta, samt fick helt enkelt ta till referensbilder på nätet, och hittar dem som byggt skala rc modeller hur landstället ska vara Wink

Så nu vet jag ;)hur det ska vara.

För det första Stagen som drar upp landställen behöver fästen, det finn ingen punkt de ska sitta, så fixar styrpinnar av 0,40 gitarrsträng.

Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 8 Kg83

Sen preparera fästet med ungefär 45graders hål där ena änden av "dragstaget" ska sitta
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 8 7nqb

Borrade hål var den änden m nya stiftet ska sitta Wink
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 8 Vwgq

Torrpassar, Fasiken satt perfektl, samt fördelen m denna konstruktion är att "dragstaget" tar upp belastningen med, så hela konstruktionen är "Hard As A Rock", Wink
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 8 2nii
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron lör okt 12 2013, 21:48

Mycket småfixande, men det blir himla bra!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Mal lör okt 12 2013, 22:03

Tackar håkan.

Det är nödvändigt om man inte vill ha en modell som krashar innan vitrinskåpet :face:samt kul o få tänka till, jag kommer definitivt ge mig på fler shortrun modeller efter denna, då det är en utmaning o det är det som får en att utvecklas, många moment som kommer in på sådana byggen Wink

Japp ställen är målade, lackade och klara för vädring, rören är målade med silverpenna, det är såååå fiiin glans, får en mkt fin metall look , sen ska det  nersmutsas What a Face

Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 8 Wle6

Dessa ska bli kul o lorta ner What a Face

nepp, nu en BIRA, det har jag gjort mig förtjänt av, dvs inge mera bygg ikväll Wink
Mal
Mal

Inlägg av Tobias lör okt 12 2013, 22:30

Helt klart en välförtjänt bira! (Eller fem..? Wink)
Snyggt grejjat, snyggt målat och snyggt fotat! Underbart att följa.
Tycker gott att du kan ge dig på fler short-runs, Tamiya är för sådana som mig (lata, slöa och nya..? Wink)

(Ser fram emot din 1/32 Musse förresten!)
Tobias
Tobias

Inlägg av Mal lör okt 12 2013, 22:36

Tackar Para Very Happy......

imorgon kommer min städerska kl 10, så ska bygga heeeeela söndagen Very Happy

ush en Ikea sväng....nytt vitrinskåp LOL yesss för nya modeller Wink

Äääääskar Tamiya Very Happy

Man kan fokusera på pimpa modellen som satan o måla, den kräver skills med Wink

Har som sagt min p51a påbörjad, en korea Wink......

Smutsig som attan kommer den o bli What a Face

sen så två zeros ;)Tamia i stashen, de är så smygga
älskar zerons linjer....

Oja sen e man 109 såld Very Happy
Mal
Mal

Inlägg av Mal sön okt 13 2013, 13:05

Japp...

Så smutsigt drunken tog en bild i naturligt ljus Wink

Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 8 Fes0
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron sön okt 13 2013, 13:14

Snyggt!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Mal sön okt 13 2013, 13:15

Tackar håkan Very Happy

Torrpassar....för vill kolla att vädringen passar det övriga, liiite patchjobb vind hjulhusen, så är det klart sen med ställen o hjulhus.

Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 8 07cd
Mal
Mal

Inlägg av Gigabyte sön okt 13 2013, 14:00

Mycket läckert !!!

Fasen man får komplex ,,Laughing
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Mal sön okt 13 2013, 14:33

Tackar Very Happy

Nu har hjulen fått wash på sig o skall senare vädras idag, har inte hunnit ta bild på detta What a Face

För nu ska jag till IKEA och kolla glasskåp, det är ju fasen fullt, exponerar 4 åt gången de jag gillar mest, men vill ha 4 till, så den fyller man fort hmmmm, skulle vara super m en större, jaja, fåse vad jag hittar Very Happy
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron sön okt 13 2013, 14:53

Aldrig fel med skåp att ställa de färdiga modellerna i!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Mal sön okt 13 2013, 19:30

Azgaron skrev:Aldrig fel med skåp att ställa de färdiga modellerna i!

Håkan
Japp, har redan en, så köppte ett till likadant skåp Wink

Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 8 Od1k

Passade på med led slinga (vitt ljus), spoten är som sagt lite för stark, så det blir bättre spridning m dessa, IKEA kunde dock inte fixa fler glashyllor :/ jaja, glasmästaren nästa, tänkte 4 hyllo till i varje,
Skåpet är som sagt perfekt för singel motoriga 1:32 kärror Wink.....

Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 8 M722

Japp, huvudlanställens fästen :face:som jag påpekat tidigare, modellens fästen är larviga och inga styrpinnar, kanter eller en tillstymmelse , så tar till Epoxi, PERKELE det här kommer hålla What a Face, applicerade med tandpetare, samt den ökar fästarean iom flyter/fyller perfekt Wink
Gillar bilden på tuberna, laga propeller hahahahaha.....
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 8 Hq40

japp, vädrat hjulen och de är fastsatta, tog ett tag , What a Face  fick till det gummislitna Wink
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 8 6j0t
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 8 0ezm
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 8 4un8
Mal
Mal

Inlägg av Mal sön okt 13 2013, 20:01

Japp, kontroller igen.

Torrpassar propeller, kåpan, vill se linjerna drunken fasiken det är en så ball kärra......
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 8 93mx

Jajjamänsan, en diff på 1/2 mm, det kan jag acceptera Wink på vingspetsarna ner till marken
Buffalo Brewster, En hatkärlek....... - Sida 8 T7ck
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron sön okt 13 2013, 21:08

Ser ju attans bra ut det där, Mal!

Snygg hylla! Lite avis! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Mal sön okt 13 2013, 21:13

Tackar Håkan Very Happy

Den där vitrinskåpet e toppen o snyggt stilren, så man fokuserar vad som står i den Wink, billiga med, 500 pix Smile

Så modellerna skänker glädje varje dag då de är i vardagsrummet Wink, perfekt o ta en virre till m nån ww2 warbid polare o snacka lite Very Happy
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron sön okt 13 2013, 23:20

Nice,500 är ju inte så farligt! Får ta och snacka med regeringen (min, inte hingstfan) Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Mal sön okt 13 2013, 23:25

Azgaron skrev:Nice,500 är ju inte så farligt! Får ta och snacka med regeringen (min, inte hingstfan) Smile

Håkan
LOL Wink

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10011055/#/10119206

Om du är på jakt efter nåt sånt.

/Juha
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron sön okt 13 2013, 23:30

Tack för länken! Smile
Får väl be svärfar snällt om skjuts till IKEA.

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 8 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet