Buffalo Brewster, En hatkärlek.......
+10
Marlin
flarpen
nikoliner
Jörgen.E
Gigabyte
Stefan E
denstore
cas
Matt_Public
Mal
14 posters
Sida 8 av 9
Sida 8 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: Buffalo Brewster, En hatkärlek.......
Jepp.
Acca Dacca
Japp o fladdermöss ikväll, de flög som faaaan runt mig ikväll ;)Ozzy
Såg dem 86 med (m Jake E Lee) Satan vad bra det var
Acca Dacca
Japp o fladdermöss ikväll, de flög som faaaan runt mig ikväll ;)Ozzy
Såg dem 86 med (m Jake E Lee) Satan vad bra det var
Senast ändrad av Mal den fre okt 11 2013, 23:29, ändrad totalt 1 gång
Mal
Kusligt vad man blir byggsugen! Attans inspirerande bygge. Nästan så att jag måste ragga upp en Buffalo i 1/48,
denstore
Jepp
Acca Dacca Och Ozzy gör sådana saker med en, oja o massa andra med
Oja drar er in i byggandets mörkare ände
Acca Dacca Och Ozzy gör sådana saker med en, oja o massa andra med
Oja drar er in i byggandets mörkare ände
Mal
Ja det ska du , det är en sån ball kärra, samt ovanligdenstore skrev:Kusligt vad man blir byggsugen! Attans inspirerande bygge. Nästan så att jag måste ragga upp en Buffalo i 1/48,
Tackar
Har faktiskt en Buffalo till ev på ingång en finsk då 1:32, en repris på denna Nästan (en som jobbar på ...en butik... har en i sitt stash men inte bestämt sig för en sale än, men e på honom att jag hugger den om den blir till salu )
Fast efter denna så är det en bF 109K som ska ut (som är påbörjad), måste blidka läraren Matt, o skärpa mig efter mina snedsteg på andra kärror
Senast ändrad av Mal den fre okt 11 2013, 23:46, ändrad totalt 1 gång
Mal
Finsk hade nog kunnat bli bra, men samtidigt är jag lite kär i gula vingar. Får se när man väl är där. Har några andra före i kön.
denstore
Japp, en gulvingad sak ooooh, alldrig byggt en sån när du nu säger det så blev man fasiken sugen på en sån med ojojoj..denstore skrev:Finsk hade nog kunnat bli bra, men samtidigt är jag lite kär i gula vingar. Får se när man väl är där. Har några andra före i kön.
Hmm, Först 109K 1:32 , sen ska P51 Tamiyan 1:32 Bli klar med innan det påbörjas nåt nytt.....inte för många påbörjade
Mal
Härlig tråd! Öl, bastu, flygande saker (både flygplan och fladdermöss!) - what´s not to like????
Klart du skall bygga en finsk Buffalo, riktigt bra idé! Den lär ju ligga snyggare i din stash om inte annat..
Ser fram emot de där närmsta byggena också..
Klart du skall bygga en finsk Buffalo, riktigt bra idé! Den lär ju ligga snyggare i din stash om inte annat..
Ser fram emot de där närmsta byggena också..
Tobias
Japp.
Modellens landställ är som sagt konstruktions mässigt löjliga, googlat mkt på modellen som sagt innan och många har haft mkt stora problem med den "veka" konstruktionen modellen i sig, så var förberred o tänkt till.
Det var vaga instruktioner om var sitta, samt fick helt enkelt ta till referensbilder på nätet, och hittar dem som byggt skala rc modeller hur landstället ska vara
Så nu vet jag ;)hur det ska vara.
För det första Stagen som drar upp landställen behöver fästen, det finn ingen punkt de ska sitta, så fixar styrpinnar av 0,40 gitarrsträng.
Sen preparera fästet med ungefär 45graders hål där ena änden av "dragstaget" ska sitta
Borrade hål var den änden m nya stiftet ska sitta
Torrpassar, Fasiken satt perfektl, samt fördelen m denna konstruktion är att "dragstaget" tar upp belastningen med, så hela konstruktionen är "Hard As A Rock",
Modellens landställ är som sagt konstruktions mässigt löjliga, googlat mkt på modellen som sagt innan och många har haft mkt stora problem med den "veka" konstruktionen modellen i sig, så var förberred o tänkt till.
Det var vaga instruktioner om var sitta, samt fick helt enkelt ta till referensbilder på nätet, och hittar dem som byggt skala rc modeller hur landstället ska vara
Så nu vet jag ;)hur det ska vara.
För det första Stagen som drar upp landställen behöver fästen, det finn ingen punkt de ska sitta, så fixar styrpinnar av 0,40 gitarrsträng.
Sen preparera fästet med ungefär 45graders hål där ena änden av "dragstaget" ska sitta
Borrade hål var den änden m nya stiftet ska sitta
Torrpassar, Fasiken satt perfektl, samt fördelen m denna konstruktion är att "dragstaget" tar upp belastningen med, så hela konstruktionen är "Hard As A Rock",
Mal
Mycket småfixande, men det blir himla bra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tackar håkan.
Det är nödvändigt om man inte vill ha en modell som krashar innan vitrinskåpet :face:samt kul o få tänka till, jag kommer definitivt ge mig på fler shortrun modeller efter denna, då det är en utmaning o det är det som får en att utvecklas, många moment som kommer in på sådana byggen
Japp ställen är målade, lackade och klara för vädring, rören är målade med silverpenna, det är såååå fiiin glans, får en mkt fin metall look , sen ska det nersmutsas
Dessa ska bli kul o lorta ner
nepp, nu en BIRA, det har jag gjort mig förtjänt av, dvs inge mera bygg ikväll
Det är nödvändigt om man inte vill ha en modell som krashar innan vitrinskåpet :face:samt kul o få tänka till, jag kommer definitivt ge mig på fler shortrun modeller efter denna, då det är en utmaning o det är det som får en att utvecklas, många moment som kommer in på sådana byggen
Japp ställen är målade, lackade och klara för vädring, rören är målade med silverpenna, det är såååå fiiin glans, får en mkt fin metall look , sen ska det nersmutsas
Dessa ska bli kul o lorta ner
nepp, nu en BIRA, det har jag gjort mig förtjänt av, dvs inge mera bygg ikväll
Mal
Helt klart en välförtjänt bira! (Eller fem..? )
Snyggt grejjat, snyggt målat och snyggt fotat! Underbart att följa.
Tycker gott att du kan ge dig på fler short-runs, Tamiya är för sådana som mig (lata, slöa och nya..? )
(Ser fram emot din 1/32 Musse förresten!)
Snyggt grejjat, snyggt målat och snyggt fotat! Underbart att följa.
Tycker gott att du kan ge dig på fler short-runs, Tamiya är för sådana som mig (lata, slöa och nya..? )
(Ser fram emot din 1/32 Musse förresten!)
Tobias
Tackar Para ......
imorgon kommer min städerska kl 10, så ska bygga heeeeela söndagen
ush en Ikea sväng....nytt vitrinskåp LOL yesss för nya modeller
Äääääskar Tamiya
Man kan fokusera på pimpa modellen som satan o måla, den kräver skills med
Har som sagt min p51a påbörjad, en korea ......
Smutsig som attan kommer den o bli
sen så två zeros ;)Tamia i stashen, de är så smygga
älskar zerons linjer....
Oja sen e man 109 såld
imorgon kommer min städerska kl 10, så ska bygga heeeeela söndagen
ush en Ikea sväng....nytt vitrinskåp LOL yesss för nya modeller
Äääääskar Tamiya
Man kan fokusera på pimpa modellen som satan o måla, den kräver skills med
Har som sagt min p51a påbörjad, en korea ......
Smutsig som attan kommer den o bli
sen så två zeros ;)Tamia i stashen, de är så smygga
älskar zerons linjer....
Oja sen e man 109 såld
Mal
Tackar
Nu har hjulen fått wash på sig o skall senare vädras idag, har inte hunnit ta bild på detta
För nu ska jag till IKEA och kolla glasskåp, det är ju fasen fullt, exponerar 4 åt gången de jag gillar mest, men vill ha 4 till, så den fyller man fort hmmmm, skulle vara super m en större, jaja, fåse vad jag hittar
Nu har hjulen fått wash på sig o skall senare vädras idag, har inte hunnit ta bild på detta
För nu ska jag till IKEA och kolla glasskåp, det är ju fasen fullt, exponerar 4 åt gången de jag gillar mest, men vill ha 4 till, så den fyller man fort hmmmm, skulle vara super m en större, jaja, fåse vad jag hittar
Mal
Aldrig fel med skåp att ställa de färdiga modellerna i!
Håkan
Håkan
Japp, har redan en, så köppte ett till likadant skåpAzgaron skrev:Aldrig fel med skåp att ställa de färdiga modellerna i!
Håkan
Passade på med led slinga (vitt ljus), spoten är som sagt lite för stark, så det blir bättre spridning m dessa, IKEA kunde dock inte fixa fler glashyllor :/ jaja, glasmästaren nästa, tänkte 4 hyllo till i varje,
Skåpet är som sagt perfekt för singel motoriga 1:32 kärror .....
Japp, huvudlanställens fästen :face:som jag påpekat tidigare, modellens fästen är larviga och inga styrpinnar, kanter eller en tillstymmelse , så tar till Epoxi, PERKELE det här kommer hålla , applicerade med tandpetare, samt den ökar fästarean iom flyter/fyller perfekt
Gillar bilden på tuberna, laga propeller hahahahaha.....
japp, vädrat hjulen och de är fastsatta, tog ett tag , fick till det gummislitna
Mal
Ser ju attans bra ut det där, Mal!
Snygg hylla! Lite avis!
Håkan
Snygg hylla! Lite avis!
Håkan
Tackar Håkan
Den där vitrinskåpet e toppen o snyggt stilren, så man fokuserar vad som står i den , billiga med, 500 pix
Så modellerna skänker glädje varje dag då de är i vardagsrummet , perfekt o ta en virre till m nån ww2 warbid polare o snacka lite
Den där vitrinskåpet e toppen o snyggt stilren, så man fokuserar vad som står i den , billiga med, 500 pix
Så modellerna skänker glädje varje dag då de är i vardagsrummet , perfekt o ta en virre till m nån ww2 warbid polare o snacka lite
Mal
Nice,500 är ju inte så farligt! Får ta och snacka med regeringen (min, inte hingstfan)
Håkan
Håkan
LOLAzgaron skrev:Nice,500 är ju inte så farligt! Får ta och snacka med regeringen (min, inte hingstfan)
Håkan
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10011055/#/10119206
Om du är på jakt efter nåt sånt.
/Juha
Mal
Tack för länken!
Får väl be svärfar snällt om skjuts till IKEA.
Håkan
Får väl be svärfar snällt om skjuts till IKEA.
Håkan
Sida 8 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» Brewster Buffalo
» Sidoprojekt X. Brewster Buffalo
» Buffalo Brewster "Dutch" Hate/Love Relationship,No:11, Final bilder på sidan 3.
» LVT-4 Water Buffalo - Italeri 1/35
» Brewster Buccaneer Special hobby 1:72
» Sidoprojekt X. Brewster Buffalo
» Buffalo Brewster "Dutch" Hate/Love Relationship,No:11, Final bilder på sidan 3.
» LVT-4 Water Buffalo - Italeri 1/35
» Brewster Buccaneer Special hobby 1:72
Sida 8 av 9
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet