Italeris JAS39 Gripen A , jäpp , pansarknekten är ute på väldans hal is.....fråga inte varför.....
+7
Stefan E
Azgaron
Matt_Public
cas
Björn Eriksson
linusorn
Janne.S
11 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Italeris JAS39 Gripen A , jäpp , pansarknekten är ute på väldans hal is.....fråga inte varför.....
cas skrev:27mm Akan sitter till vänster ja, precis där du har den lägre av de två horisontella pilarna på i bilden ovan. Har för mig att det är en Mauser, men jag vet att den är av revolvertyp och laddas med max 120 skott. Och det tog inte jättelång tid att ladda den heller
Tankning, akanladdning och upphängning av 6 sidewinders tog oss runt 7minuter när vi roade oss med uppvisnings "rör(l)ig klargöring"...
Lite formel 1 varning på det
Janne.S- Moderator
Sv: Italeris JAS39 Gripen A , jäpp , pansarknekten är ute på väldans hal is.....fråga inte varför.....
Va gött då vet jag vilken som är bössan
Gäst- Gäst
Sånt är bra att hålla kläm på, oavsett verksamhetsfält.Ola skrev:Va gött! Då vet jag vilken som är bössan.
Också: raskt marscherat!
Matt_Public- Master of DNF
Helt rätt , dumt att inte ha koll vilken ända kulan kommer ur
Gäst- Gäst
Ja, det kan ju bli lite lätt problem annars!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Poäng där Håkan
//Ola
//Ola
Gäst- Gäst
Då har jag montera på rutorna fram och akterlanternan
Den som var tillverkare av denna modellårgång var nog inte direkt nöjd med framställningen förmodar jag
för när man närmar sig slutet så märktes det att gjutningarna inte var i fas , glipor där och här , rutorna
saknades det passform mot övriga kroppen, hela denna känns lite som gamla kåken 34an
Den som var tillverkare av denna modellårgång var nog inte direkt nöjd med framställningen förmodar jag
för när man närmar sig slutet så märktes det att gjutningarna inte var i fas , glipor där och här , rutorna
saknades det passform mot övriga kroppen, hela denna känns lite som gamla kåken 34an
Gäst- Gäst
Stackars sate.... Men du kämpar på ser jag starkt jobbat Ola. Själv brukar jag ge upp när spacklet ska fram dom få gångerna jag bygger flyg(eller pansar från Icm).
Exelon
Börjar ju arta sig
Du den lilla antennen ovanför canarden den ska stå ut mer i vinkel från kroppen...den ser ut att ligga ner nästan på din bild
Du den lilla antennen ovanför canarden den ska stå ut mer i vinkel från kroppen...den ser ut att ligga ner nästan på din bild
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Börjar ju arta sig
Du Janne... När du sa antenn och sedan ovanför canarden , där var jag redan förlorad i flygspråkets värld , ???????
Så jag hänger inte med alls
//Ola
Gäst- Gäst
Det är du inte ensam om.....Ola skrev:Janne.S skrev:Börjar ju arta sig
Du Janne... När du sa antenn och sedan ovanför canarden , där var jag redan förlorad i flygspråkets värld , ???????
//Ola
Mal
LOL
jaja, strax ovanför de där små vingarna som sitter på luftintagen så sitter det pytte fenor på vardera sidan... de ska vara lite mer uppåt... äh glöm det ingen ser det utom folk som saknar fullvärdiga liv.....som jag typ
jaja, strax ovanför de där små vingarna som sitter på luftintagen så sitter det pytte fenor på vardera sidan... de ska vara lite mer uppåt... äh glöm det ingen ser det utom folk som saknar fullvärdiga liv.....som jag typ
Janne.S- Moderator
Den där lilla utstickande grejen som sitter ovanför (och bakom) framvingarna, menar han (nog).
...äch, Janne hann före....
Stefan
...äch, Janne hann före....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Och det är förövrigt inga antenner, utan vortexgeneratorer, eller virvelgeneratorer på ren svenska.
//Besserschmitt
//Besserschmitt
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Och det är förövrigt inga antenner, utan vortexgeneratorer, eller virvelgeneratorer på ren svenska.
//Besserschmitt
Vortexgeneratorer !!!!....låter mer som Star Trek eller Star Wars juu
Gäst- Gäst
Mal skrev:Det är du inte ensam om.....Ola skrev:Janne.S skrev:Börjar ju arta sig
//Ola
tackar...var lite nervös där ett tag... tur att det finns några som kan det teknikalaspråket som Janne o. Stefan o. Cas
men sedan gäller det givetvis att fatta vad som menas
//Ola
Gäst- Gäst
Tackar Janne och Stefan o. Cas för förklaringarna
//Ola
//Ola
Gäst- Gäst
Då var denna modell färdig , och nej jag skippar skrotet under vingarna , kör en fegis med att ta den som incidentkärra
sedan tänkte jag ha denna som övningsprojekt för airbrush när det nu blir , synd att penselmåla sådan kärra
sedan tänkte jag ha denna som övningsprojekt för airbrush när det nu blir , synd att penselmåla sådan kärra
Gäst- Gäst
Och när det ev blir airbrush , de vette gudarna
//Ola
//Ola
Gäst- Gäst
Ser bra ut Ola
Och du gör samma misstag som mig,, limmar dit ställen innan målning !
jag fick en liten aha upplevelse när jag bröt av nos stället vid en fruktlöst försök att maska hjulbrunnarna !!
Och du gör samma misstag som mig,, limmar dit ställen innan målning !
jag fick en liten aha upplevelse när jag bröt av nos stället vid en fruktlöst försök att maska hjulbrunnarna !!
Gigabyte
tackar så mycket
jag tänkte mer oortodoxt här , måla hela skiten och ta hjul/brunnar/ställ efteråt , men fasiken de kan ju var totalt galet
//Ola
jag tänkte mer oortodoxt här , måla hela skiten och ta hjul/brunnar/ställ efteråt , men fasiken de kan ju var totalt galet
//Ola
Gäst- Gäst
Plastrent? "Less is more"-estetik i sin prydno.
Överlag ett riktigt snyggelint bygge. Tummen upp!
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Plastrent? "Less is more"-estetik i sin prydno.
Njaaa plastrent hoppas jag inte på , men att måla pensel på plan känns även fel för en markbunden typ som mig
tackar så mycket
Gäst- Gäst
Snyggt byggt, men målningen kan nog behöva lite lyckosparkar! Inte lätt att maska allt i efterhand...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt byggt. Hoppas vi får se den målad snart.
linusorn
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Kittyhawks och Italeris Gripen-modeller i 1/48
» Varför tänkte inte jag på det?
» Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....
» Japp....Racoon....
» Hjälp! Italeris akrylfärg gör mig galen!
» Varför tänkte inte jag på det?
» Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....
» Japp....Racoon....
» Hjälp! Italeris akrylfärg gör mig galen!
Sida 3 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet