Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....
5 posters
Sida 1 av 1
Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....
En sak som jag stör mig på litegrand....
När man glider in på en i mobilversion, så klickar man på den aktuella länken, alltid första posten....stön 18 sidor ex o klicka igenom iom man följer tråden....går alltid in på webb version men då blir det längre laddningstider iom bilder...(nackdel) sen kan man bläddra till sista snabbare...
ex LSP har att när man går in så är det sista sidan, oftast följer man tråden....
går det o fixa eller är jag ebsam om detta...även vanliga forumet när man klickar länken så kommer man till första posten...o måste klicka sista sidan...
de som är nya klickar ju ändå på första sidan....
När man glider in på en i mobilversion, så klickar man på den aktuella länken, alltid första posten....stön 18 sidor ex o klicka igenom iom man följer tråden....går alltid in på webb version men då blir det längre laddningstider iom bilder...(nackdel) sen kan man bläddra till sista snabbare...
ex LSP har att när man går in så är det sista sidan, oftast följer man tråden....
går det o fixa eller är jag ebsam om detta...även vanliga forumet när man klickar länken så kommer man till första posten...o måste klicka sista sidan...
de som är nya klickar ju ändå på första sidan....
Mal
Sv: Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....
Har samma problem som dej Mal. Tycker mobilversionen är smidig och enkel. Men antingen göra som du menar. Eller iaf ha en samma knapp så man kommer till sista sidan direkt istället för att bläddra som brukar finnas på forum typ denna (>>>) , för som det är nu så använder även jag webbversionen annars blir man ju tokig att bläddra sida efter sida varje gång nån har gjort ett inlägg.
Exelon
Sv: Angående trådar....första sidan..varför inte sista posten,,,iom ofta följer trådar o måste bläddra....
Jag tyckte Mobilversionen var jobbig så jag kör bara på webb versionen...
Har ingen aning om hur jag kan påverka Mobilversionen........
Har ingen aning om hur jag kan påverka Mobilversionen........
Janne.S- Moderator
Håller med Janne. Med dagens snabba mobila bredband kan man ju nästan fimpa mobilversionen.
linusorn
Jo....sant inga problem..
Men påöpekar smidigheten...ex som LSP har...
klickar på tråden o man kommer till sista posten som är oftast på dem trådar man följer....
Varför första.... :/ ingen katastrof men smidigare.....iom förbättringar av forumet bara...klart man kan bläddra men ...
Men påöpekar smidigheten...ex som LSP har...
klickar på tråden o man kommer till sista posten som är oftast på dem trådar man följer....
Varför första.... :/ ingen katastrof men smidigare.....iom förbättringar av forumet bara...klart man kan bläddra men ...
Mal
Nu kör jag inte mobil versionen men vanlig hemsida. Kollar man på en oläst tråd så finns det en pytteliten punkt innan trådnamnet man kan klicka på så kommer man till första olästa meddelandet. Nu kanske jag skrev sådant som är självklart för alla men tänkte iallafall nämna det.
Angående mobilversion så tänker jag mig att största fördelen är att den ska vara anpassad för liten skärm, webbversionen blir det mycket zooma in och ut i för att kunna träffa länkarna över huvud taget etc. Tyvärr så saknas vissa essentiella funktioner verkar det som... 😕
Angående mobilversion så tänker jag mig att största fördelen är att den ska vara anpassad för liten skärm, webbversionen blir det mycket zooma in och ut i för att kunna träffa länkarna över huvud taget etc. Tyvärr så saknas vissa essentiella funktioner verkar det som... 😕
frznlogic
Jovisst...
men mobilen surfar jag mkt på...webb o mobil...
aja...då får man hacka i sig då många e nöjda
men mobilen surfar jag mkt på...webb o mobil...
aja...då får man hacka i sig då många e nöjda
Mal
Alltså jag håller med om att mobilversionen kan förbättras! Jag surfar i stort sett 100% med mobilen här och använder ändå den klassiska versionen, och som sagt, man får zooma in och ut som en tok.
En enkel länk till senast lästa hade varit bra. Hade varit jättekul om man kunde få Tapatalk stöd också?
En enkel länk till senast lästa hade varit bra. Hade varit jättekul om man kunde få Tapatalk stöd också?
frznlogic
Jag har som sagt inte en susning om hur jag kan påverka Mobil versionen... det jag gör i Webb versionen återspeglas i mobilversionen men jag kan inte direkt gå in i mobilversionen och dona
Janne.S- Moderator
Jupp....
kaske kommer senare..inte lätt o administrera en forum sida....vet iom jobbet...pillar man där händer alltid nåt oväntat nån annanstans..
kaske kommer senare..inte lätt o administrera en forum sida....vet iom jobbet...pillar man där händer alltid nåt oväntat nån annanstans..
Mal
Liknande ämnen
» Varför är det så låg kvalitet på bannern längst upp på sidan?
» Varför tänkte inte jag på det?
» Hej , varför måste man använda verifieringskod för att posta bilder i sitt inlägg eller är det något fuffens på gång ??
» Italeris JAS39 Gripen A , jäpp , pansarknekten är ute på väldans hal is.....fråga inte varför.....
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Varför tänkte inte jag på det?
» Hej , varför måste man använda verifieringskod för att posta bilder i sitt inlägg eller är det något fuffens på gång ??
» Italeris JAS39 Gripen A , jäpp , pansarknekten är ute på väldans hal is.....fråga inte varför.....
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|