BF109E1 Mals Way Simple......and basic...Den är klar....next stop basplatta....allt e klaaart.....
+11
frznlogic
Exelon
Henrik Bergman
linusorn
Gigabyte
cas
Matt_Public
Tobias
Marlin
Azgaron
Mal
15 posters
Sida 2 av 5
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: BF109E1 Mals Way Simple......and basic...Den är klar....next stop basplatta....allt e klaaart.....
Jäklar i sin lilla låda vad det blev snyggt!
Inredningen går verkligen inte av för hackor...och så är det ett avslappningsbygge!?
Makalöst vackert!
Inredningen går verkligen inte av för hackor...och så är det ett avslappningsbygge!?
Makalöst vackert!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: BF109E1 Mals Way Simple......and basic...Den är klar....next stop basplatta....allt e klaaart.....
Du verkar inte behöva massa dyra eftermarknads delar för att få liv i modellen,det där var riktigt snyggt!
Sen är väl en Emil aldrig fel...
Sen är väl en Emil aldrig fel...
Exelon
Tack grabbar...
Aftermarket...
Inte kört det mkt alls...ett fiasko har jag m det lol...
Så håller mig till beggade obyggda modeller...ekonomi...lägger krut på färg o verktyg....
Denna modell innehåller ets mm ...
inget emot after market...mwn det kostar en slant :/ ...
det aftermarket i flesta fall köps är bälten..
Aftermarket...
Inte kört det mkt alls...ett fiasko har jag m det lol...
Så håller mig till beggade obyggda modeller...ekonomi...lägger krut på färg o verktyg....
Denna modell innehåller ets mm ...
inget emot after market...mwn det kostar en slant :/ ...
det aftermarket i flesta fall köps är bälten..
Mal
Eduard är synonymt med jucklo i min värld, så jag är inte nämnvärt förvånad. Med detta sagt så är ju häxpynt som klippt och skuret för ett svartkonstbygge.
Matt_Public- Master of DNF
Sant så sant Mattias....
men avkopplande för mig då inget extra alls utan bara lådan
Kulsprutorna har fåt sockor....använt skalpellen för fixa hålen på den pistolerna...
Primat.....ser okej ut o dessa fungerar bra....bara vad som finns i lådan var det ja...
Jahop putsat en hög med delar från gjutsömmar här o var....
sporrhjulet....fanns inget o fästa hjulet i....så åkte på scratch iaf....ny axel så den kan sitta på plats...då avsaknaden av en axel..alldring funnits nån, de vill väl att man limmar allt till en plastklump gissar jag...
/Mal
men avkopplande för mig då inget extra alls utan bara lådan
Kulsprutorna har fåt sockor....använt skalpellen för fixa hålen på den pistolerna...
Primat.....ser okej ut o dessa fungerar bra....bara vad som finns i lådan var det ja...
Jahop putsat en hög med delar från gjutsömmar här o var....
sporrhjulet....fanns inget o fästa hjulet i....så åkte på scratch iaf....ny axel så den kan sitta på plats...då avsaknaden av en axel..alldring funnits nån, de vill väl att man limmar allt till en plastklump gissar jag...
/Mal
Mal
Mycket snygga framsteg Mal
Gigabyte
Borra med skalpell!?
Tja, det gick ju vägen galant det!
Konstigt att det inte finns nåt att fästa sporrhjulet i?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Borra med skalpell!?
Japp...skallpellen är att föredra framför borren på såna kulsprutpr då de har en dysa som e konisk....
Sporrhjulet, själva hjulet har ingen axel att vila på....snarare två micro bulor...
Mal
Ah, nu fattar jag!
Saknad hjulaxel är ju dock lättare att få till...
Saknad hjulaxel är ju dock lättare att få till...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Måste erkänna att det är rätt befriande med bygge hyfsat rakt ur lådan. Skulle nog aldrig funka på en 109:a för egen del, men när andra gör det är det helkul att skåda.
Också: snygga små ingrepp.
Också: snygga små ingrepp.
Tackar Matt...
Nu så är Eduard profipak..m lull lull inte skalad.version (weekend) visst kan göra extra....men dwtta räcker gott för denna inte den sista E jag bygger så blir av en tränings runda på denna...
Ja petar i samma saker som du Matt geekar ju hårt på Hasegawas Wurgers just .....blir ex så på Hasegawas som ger härlig lekplats för o geeka o lägga till o modifiera då grundmodellen i sig är.mkt bra m psassform mm....
Nu så är Eduard profipak..m lull lull inte skalad.version (weekend) visst kan göra extra....men dwtta räcker gott för denna inte den sista E jag bygger så blir av en tränings runda på denna...
Ja petar i samma saker som du Matt geekar ju hårt på Hasegawas Wurgers just .....blir ex så på Hasegawas som ger härlig lekplats för o geeka o lägga till o modifiera då grundmodellen i sig är.mkt bra m psassform mm....
Mal
Pillat lite mer....
Som sagt...endast modellens delar o inget scratchande...fasiken...revit vart man sugen på att scratcha o göra om...så blev inget m det...gjutsöm tvärs över glasen lol...de är borta..slipat o polerat.....ett jucklo...pisolerna e klara med....endast torrpass på dem...ville se hur det kommer se ut...
Som sagt...endast modellens delar o inget scratchande...fasiken...revit vart man sugen på att scratcha o göra om...så blev inget m det...gjutsöm tvärs över glasen lol...de är borta..slipat o polerat.....ett jucklo...pisolerna e klara med....endast torrpass på dem...ville se hur det kommer se ut...
Mal
Snyggt Mal, riktigt snyggt! Absolut inget fel med att "bara" köra på boxen. Och Eduards boxar ger ju en det man behöver så..
Tobias
Yowsa. Det siktet löste du fint :-P. Vad använder du för att komma in imellan glasen? Känns knappt det finns rum för ett hårstrå där på det siktet jag precis gjorde.
frznlogic
Tackar grabbar...
Set jag använd är nålfilar....sen nagel fil 3 grading.....polerat på siktet.......sen när det är gjort...pensel målat Tamiyafärg.m retearder i så wen självutjämnar ...sen utspädd klarlack så glasen fortfaranee är genomskinligam..sen oljefärger o torrborst....thats about it....
Set jag använd är nålfilar....sen nagel fil 3 grading.....polerat på siktet.......sen när det är gjort...pensel målat Tamiyafärg.m retearder i så wen självutjämnar ...sen utspädd klarlack så glasen fortfaranee är genomskinligam..sen oljefärger o torrborst....thats about it....
Mal
Snyggt! Den där IP´n går inte av för hackor! Eller kanske.. Men den är supersnygg!
Tobias
Ip'n är snygg ja, men hela motorrummet är ju kalasvackert!
Jag skulle då verkligen vilja se dig ge dig på nåt brittiskt sen Juha!
En stor Tempest kanske? Eller Airfix lilla Typhoon...
Jag skulle då verkligen vilja se dig ge dig på nåt brittiskt sen Juha!
En stor Tempest kanske? Eller Airfix lilla Typhoon...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar grabbar.....
Ipn...petade i clearfix som ip glas ...
Sjukt lätt o applicera..använder tandpetare o "drar" runt kanten i ipn...så den kommer i kanten....
Ja jo e galet sugen på Typhoon 1:24.....
Men den får inte plats i en detolf glas skåp .....
Ipn...petade i clearfix som ip glas ...
Sjukt lätt o applicera..använder tandpetare o "drar" runt kanten i ipn...så den kommer i kanten....
Ja jo e galet sugen på Typhoon 1:24.....
Men den får inte plats i en detolf glas skåp .....
Mal
Mycket snyggt Mal! Puffrorna fick du till fint!
Ska nog tusan testa en Eduard modell nån gång.
Håkan
Ska nog tusan testa en Eduard modell nån gång.
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Nu börjar det verkligen se bekant ut.
Superhäftig motor och inredning!
Stråhatt
Tackar Grabbar...
Primern är på...men bara halvvägs...en miss som måste fixas innan jag fortsätter...ingen bild dock..det är en lite flap bakom oljekylarn som ska dit innan jag kan prima den ...
Nu har jag iof en frågar mer riktad till Matt...har ramlat på lite info om dem hjulhusen...
Manualen på denna E säger ren metall, det kan jag köpa....senare så var det RLM 02...nu har jag ramlat på info om att de även kunde vara RLM 65 dvs samma som undersidan...
Primern är på...men bara halvvägs...en miss som måste fixas innan jag fortsätter...ingen bild dock..det är en lite flap bakom oljekylarn som ska dit innan jag kan prima den ...
Nu har jag iof en frågar mer riktad till Matt...har ramlat på lite info om dem hjulhusen...
Manualen på denna E säger ren metall, det kan jag köpa....senare så var det RLM 02...nu har jag ramlat på info om att de även kunde vara RLM 65 dvs samma som undersidan...
Mal
Äh, det finns gott om överintresserat folk att fråga till råds.Mal skrev:Nu har jag i o.f.s. en frågar mer riktad till Matt […]
Få specifika förordningar styrde vilka färger som användes i hjulhusen och besluten togs av såväl företag som fabrik. Gängse praxis antyder att området bör målas RLM 02, men något allmängiltigt svar kan jag inte tillhandahålla.Mal skrev:Manualen på denna E säger ren metall, det kan jag köpa. Senare så var det RLM 02 och nu har jag ramlat på info om att de även kunde vara RLM 65, d.v.s. samma som undersidan...
Danke danke....lite komsi komsa ibland passar mig utmärkt.. då det gillas konstnärlig frihet
Ramlade på en sida då hag googlade om just rlm på bomplan och rlm 65 o 76 iom He177 tråden
En som geekat mkt om just detta ämne
Men som.sagt man måste ju dra egna kvalificerade gissningar och slutsatser .....
Its Only A Model
Fasiken dem funkar alltid i dessa fall....
Ramlade på en sida då hag googlade om just rlm på bomplan och rlm 65 o 76 iom He177 tråden
En som geekat mkt om just detta ämne
Men som.sagt man måste ju dra egna kvalificerade gissningar och slutsatser .....
Its Only A Model
Fasiken dem funkar alltid i dessa fall....
Mal
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Instrument Panel Mals Way.....Basic tutorial...
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
» Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Instrument Panel Mals Way.....Basic tutorial...
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
Sida 2 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|