BF109E1 Mals Way Simple......and basic...Den är klar....next stop basplatta....allt e klaaart.....
+11
frznlogic
Exelon
Henrik Bergman
linusorn
Gigabyte
cas
Matt_Public
Tobias
Marlin
Azgaron
Mal
15 posters
Sida 4 av 5
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: BF109E1 Mals Way Simple......and basic...Den är klar....next stop basplatta....allt e klaaart.....
Har sett den där maskinen förr, men det här är första gången som jag reflekterat ordentligt över häxans näsa och haka. Hurr!
Också: snyggt och snitsigt jobbat!
Också: snyggt och snitsigt jobbat!
Matt_Public- Master of DNF
Sv: BF109E1 Mals Way Simple......and basic...Den är klar....next stop basplatta....allt e klaaart.....
Snyggt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Snyggt där Mal !!
och visst drar blickarna till den hinsehexan
motivmålaren hade humor får man väl säga
och visst drar blickarna till den hinsehexan
motivmålaren hade humor får man väl säga
Gigabyte
Den är då alldeles underbar!
Fyttifasicken vad den blev bra!
Hejja dig, alla dagar i veckan
Fyttifasicken vad den blev bra!
Hejja dig, alla dagar i veckan
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar....
Fick ihop denna tillslut.....med tanke på att det är ett avslappat bygge utan krav så....e väl rätt nöjd....mkt juklo m en del saker.....
Säkert saker kunnat gjorts bättre mm....fixxat bara de värsta felen...annars allt Oob.....samt inga vansinniga korrigeeingar...oxy tanken kapades iaf....
Fick ihop denna tillslut.....med tanke på att det är ett avslappat bygge utan krav så....e väl rätt nöjd....mkt juklo m en del saker.....
Säkert saker kunnat gjorts bättre mm....fixxat bara de värsta felen...annars allt Oob.....samt inga vansinniga korrigeeingar...oxy tanken kapades iaf....
Mal
Tackar Kent.
Inte nkt kvar på denna nu....lite sot från kulsprutorna på vingarna....
Samt läste i morse om denna....
mg kanalerna på huven var visst i naturell metall på denna...
fåse om jag fixar det.....skulle vara en quicky sa jag visst
Men mina mått mätt är det lol...3 veckor....
Inte nkt kvar på denna nu....lite sot från kulsprutorna på vingarna....
Samt läste i morse om denna....
mg kanalerna på huven var visst i naturell metall på denna...
fåse om jag fixar det.....skulle vara en quicky sa jag visst
Men mina mått mätt är det lol...3 veckor....
Mal
vackert ,,,,så förbaskat vackert jobb Mal !
Gigabyte
Tre veckor är oerhört snabbt byggt, mina byggen kan ta flera månader!
Snygg blev den ju också!
Syns inte alls att det är ett snabbygge!
Stefan
Snygg blev den ju också!
Syns inte alls att det är ett snabbygge!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tackar grabbar....
E klar nu...
Lite ändringar gjorda....kanalerna för kulsprutan är fixade...efter vad jag läst...de kan ha fel...men en sak e säker...det ser fasiken skitballt ut .....samt lite annat...samt kulsprute avgaserna e på plats....
Finck använding för bordet jag scratchade till förra dioramat
E klar nu...
Lite ändringar gjorda....kanalerna för kulsprutan är fixade...efter vad jag läst...de kan ha fel...men en sak e säker...det ser fasiken skitballt ut .....samt lite annat...samt kulsprute avgaserna e på plats....
Finck använding för bordet jag scratchade till förra dioramat
Mal
Ser grymt bra ut Mal och trots "snabbygge" ser det proffsigt ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tackar Håkan...det värmer....lite generad av att du tycker det ser proffsigt ut...rent bygge utan press eller krav...skönt o släppa allt sånt...begövde erkligen det...denna typ av byggen kommer återkomma med största säkerhet mellan varven...rena oob.o inget annat....
Mal
Kul tilltag med kulsprute-dikena! Att leka lite med formatet är alltid befriande.
Tackar Matt....
Jepp ...enligt eduard så ska dikena vara ren metall på denna indevid...men men....har de rätt eller fel...skitsamma ..det ser jäkligt ballt ut ... sticker ut .....
Funderar på basplatta.....vad för marktyp.....
Jepp ...enligt eduard så ska dikena vara ren metall på denna indevid...men men....har de rätt eller fel...skitsamma ..det ser jäkligt ballt ut ... sticker ut .....
Funderar på basplatta.....vad för marktyp.....
Mal
Efter att ha dykt lite i referenserna så verkar det onekligen korrekt.Mal skrev: Enligt Eduard så ska dikena vara ren metall på denna individ.
Kurt Ubben huserade på Wangerooge, en riktigt tjusig liten ö vid ostfriesiska kusten.Mal skrev:Funderar på basplatta. Vad för marktyp?
Nedan syns en gammal målning av området:
Och här en karta över försvarsinstallationerna under andra världskriget:
Rena semesterön fina stränder...
Flygplatsen gissar jag mkt gräs då m sand fläckar/ljus jord.
Flygplatsen gissar jag mkt gräs då m sand fläckar/ljus jord.
Mal
Ser mycket bra ut med metallen, min E-1:a flugen av Assi hahn hade ljusblåa dito vilket oxå var kul.
Mycket fint alltihop Mal som vanligt
Mycket fint alltihop Mal som vanligt
Caverö
Tackar
Kul att du gillar det...
Yep...småsaker som fasiken tillför....ex som detta kanalerna....älskar såna småsaker de är inte hela världen iom det är trots allt en modell....men får man kläm på dem ....geeka e kul
Kul att du gillar det...
Yep...småsaker som fasiken tillför....ex som detta kanalerna....älskar såna småsaker de är inte hela världen iom det är trots allt en modell....men får man kläm på dem ....geeka e kul
Mal
Ser mycket bra ut! Vill se meer!
Flyttade du över den där vagnen..?
Flyttade du över den där vagnen..?
Tobias
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Instrument Panel Mals Way.....Basic tutorial...
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
» Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Instrument Panel Mals Way.....Basic tutorial...
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
Sida 4 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|