BF109E1 Mals Way Simple......and basic...Den är klar....next stop basplatta....allt e klaaart.....
+11
frznlogic
Exelon
Henrik Bergman
linusorn
Gigabyte
cas
Matt_Public
Tobias
Marlin
Azgaron
Mal
15 posters
Sida 3 av 5
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: BF109E1 Mals Way Simple......and basic...Den är klar....next stop basplatta....allt e klaaart.....
Jahop.....
Galenskaperna fortsätter.....en sak som jag fastnat för efter experimenterat en del m preshade...Mals Way lol..speciellt dem m ljusa undersidor...jepp redbrow kanske en stänk svart med ....gillar skiten som preshaden ger samt man behöver inte lika många lager...sen låter jag en mörk wash ta hand om nitar mm få dem poppa ut (kontraster....sen redbrown+mer svart på dem panel linjerna samt ovan sidan då det är mörkare färger där ....
Galenskaperna fortsätter.....en sak som jag fastnat för efter experimenterat en del m preshade...Mals Way lol..speciellt dem m ljusa undersidor...jepp redbrow kanske en stänk svart med ....gillar skiten som preshaden ger samt man behöver inte lika många lager...sen låter jag en mörk wash ta hand om nitar mm få dem poppa ut (kontraster....sen redbrown+mer svart på dem panel linjerna samt ovan sidan då det är mörkare färger där ....
Mal
Sv: BF109E1 Mals Way Simple......and basic...Den är klar....next stop basplatta....allt e klaaart.....
Fina framsteg både med handtag och en väldigt krispig maskning av huven Mal !
Gigabyte
Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Snygg o krispigt fina fält där Mal !!
Gigabyte
Tackar Giga...
RLM 71 var ett jucklo o blanda till ...men satte den till slut med mkt om och men...
RLM 71 var ett jucklo o blanda till ...men satte den till slut med mkt om och men...
Mal
Snyggt målat Mal! Preshaden gav ju ett bra resultat! Får prova det sen.
Håkan
Håkan
Surt. Men enkelt att fixa.
Utöver det: toksnyggt deluxe!
Utöver det: toksnyggt deluxe!
Matt_Public- Master of DNF
Tackar grabbar...japp skitsak o fixa...men lika bra o ta hand om det än o skita i det med vetskapen att det stör som attan senare...
Japp lite skillnad va....kört m våtslipspapper 2000grit m vatten...just in case att man tar bort den eventuella kant som är sen tidigare o inte lyser igenom, sen neutral grå m redatrder o tunt för o täcka det området som får ny färg.....sen preshade...sen blend in igen....
Det är ett jucklo o blanda till en ny sats av RLM 71 lol....då den måste bli snarlik dem tidigare...men en parantes...det är bara bättre att den alldrig blir exact då det ser mer levande ut....
Top bild över hela splintern....yess......perfekt (fasiken säger det inte ofta lol )
Japp lite skillnad va....kört m våtslipspapper 2000grit m vatten...just in case att man tar bort den eventuella kant som är sen tidigare o inte lyser igenom, sen neutral grå m redatrder o tunt för o täcka det området som får ny färg.....sen preshade...sen blend in igen....
Det är ett jucklo o blanda till en ny sats av RLM 71 lol....då den måste bli snarlik dem tidigare...men en parantes...det är bara bättre att den alldrig blir exact då det ser mer levande ut....
Top bild över hela splintern....yess......perfekt (fasiken säger det inte ofta lol )
Mal
Vacker räddning ,, Mycket snyggt Mal !!!!
Gigabyte
Snygg splintermålning
Gäst- Gäst
Tackar grabbar.....
Man gör misstag...ett bra sätt o lära sig hur fixa då det ger skills fort.... regel no 1 Tat lungt ingen ide o bli frustrerad o arg..skett har skett...
2....en plan i huvudet vilka steg göra för o fixxa det...blend in (tetris)...göra det snyggt och ordentligt...
3 fixa rätt saker för det..detta fall vatten o galet fint våtslipspapper....
4...Jobba i lugn o ro tempo...
5...voila
.....
Då får man nåt man e nöjd med
Man gör misstag...ett bra sätt o lära sig hur fixa då det ger skills fort.... regel no 1 Tat lungt ingen ide o bli frustrerad o arg..skett har skett...
2....en plan i huvudet vilka steg göra för o fixxa det...blend in (tetris)...göra det snyggt och ordentligt...
3 fixa rätt saker för det..detta fall vatten o galet fint våtslipspapper....
4...Jobba i lugn o ro tempo...
5...voila
.....
Då får man nåt man e nöjd med
Mal
Snyggt fixat med kammot! Ser mycket bra ut!
Håkan
Håkan
Det kallar jag räddning det!
Mycket mycket snyggt Juha!
Mycket mycket snyggt Juha!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Mycket, mycket snyggt, Mal!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tackar Kent......
Påminns varför jag började maska o måla....mem har.lovat bara det som finns i boxen.....hehe doktorns ordination...byg bara vad som finns i boxen...tom ville korrigera storleken på korsen.....lol
Iom de är lite fel.....Men det är ju eduard o lite charmigt är det ändå.....lite kul är att för två år sen aåg man inte sånt....så mam har väl geeekat litegrand lol...
Har ett o annat o lära mig om 109or....
190or har man väl snappat ett o annat
Påminns varför jag började maska o måla....mem har.lovat bara det som finns i boxen.....hehe doktorns ordination...byg bara vad som finns i boxen...tom ville korrigera storleken på korsen.....lol
Iom de är lite fel.....Men det är ju eduard o lite charmigt är det ändå.....lite kul är att för två år sen aåg man inte sånt....så mam har väl geeekat litegrand lol...
Har ett o annat o lära mig om 109or....
190or har man väl snappat ett o annat
Mal
Har ett set med 21st Century dekaler, och där finns vad jag vet nog de dekaler du behöver.
Är det bara en du behöver? eller en till var sida?
Håkan
Är det bara en du behöver? eller en till var sida?
Håkan
Har inga alls till modellen...swastikas var bortskurna från arket....
Är de ca 10x10mm?
Samt korset svart m outline vitt...sen en yttersta outline tunn svart
Är de ca 10x10mm?
Samt korset svart m outline vitt...sen en yttersta outline tunn svart
Mal
Japp, mätte som hastigast när jag var uppe och kollade.
Ska kolla igen för säkerhets skull, men det får nog bli imorgon!
Skickar PM sen.
Håkan
Ska kolla igen för säkerhets skull, men det får nog bli imorgon!
Skickar PM sen.
Håkan
Tackar Håkan.....
Såg redan då jag la på korsen på vingarna...de är fan fel storlek....jepp tillbaka till gamla vanor då
mållat alla insignias samt swastikan....använd Alliance Model Works stål masker....så det gick fortare hehe...men de är lite fel de med i storlek då korset på kroppen ska gå från panel linje till panel linje....men men this will do just fine.
resten e dekaler...brukar ju inte göra sånt här...men varenda läkel e på plats nu lol
Såg redan då jag la på korsen på vingarna...de är fan fel storlek....jepp tillbaka till gamla vanor då
mållat alla insignias samt swastikan....använd Alliance Model Works stål masker....så det gick fortare hehe...men de är lite fel de med i storlek då korset på kroppen ska gå från panel linje till panel linje....men men this will do just fine.
resten e dekaler...brukar ju inte göra sånt här...men varenda läkel e på plats nu lol
Mal
Du har ju fått till en rejält coolt bygge med dekaler och färg ja hela kitet
Gäst- Gäst
Inte kul när dekalerna inte stämmer! Snyggt målat!
Håkan
Håkan
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Instrument Panel Mals Way.....Basic tutorial...
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
» Mals BF109E1 at Wangerooge Diorama.....
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Instrument Panel Mals Way.....Basic tutorial...
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
Sida 3 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|