Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.
+23
Tobiasr
frznlogic
Pyret
johan r
Warsawpact
Caverö
linusorn
tiking
Gigabyte
Marlin
TommyKillander
Janne.S
Henrik Bergman
flarpen
Exelon
Stefan E
cas
Erik
Azgaron
Tobias
Matt_Public
Agensjö
Mal
27 posters
Sida 28 av 31
Sida 28 av 31 • 1 ... 15 ... 27, 28, 29, 30, 31
Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.
Tjusigt! Gott jobbat så långt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Yikes! Men jo, du har rätt, det är något speciellt att jobba med alla de där materialen samtidigt 😉. Det ser riktigt br ut nu.
frznlogic
Du kanske har en båtbyggare inom dig... Fantastiskt hur du tar dig an de olika materialen och får dem att hänga ihop på ett naturligt sätt
Kompromisslöst byggande på högsta nivå
Tommy
Kompromisslöst byggande på högsta nivå
Tommy
TommyKillander
Ojj...tackar...det värmer....
Jo...sant om kompromisser...nope..har en bild sen då jag började bygger m Corsairen....o följer den ursprungliga planen...svårt att förklara...naturligt för mig på nät sätt...ävem vaeför jag kapat liften m den vinkeln...mm o hela vinkeln m diobasen...bryta linjer (låter weird)...men det blir mer som fotografi vinkel då de tog bilder förr....
Liften har fått plankor...
Jo...sant om kompromisser...nope..har en bild sen då jag började bygger m Corsairen....o följer den ursprungliga planen...svårt att förklara...naturligt för mig på nät sätt...ävem vaeför jag kapat liften m den vinkeln...mm o hela vinkeln m diobasen...bryta linjer (låter weird)...men det blir mer som fotografi vinkel då de tog bilder förr....
Liften har fått plankor...
Mal
Det får gärna ta sin tid om det blir såhär vackert!
glimturen
Ser snyggt snyggt ut! Ska bli riktigt kul att se det här färdigt 😉
frznlogic
Tackar...tackar det värmer...
Fan man är ju aldrig nöjd...haha, är väl en del av drivkraften...då etsen är en historia för sig, fått mkt bra tips mm, ex att värma den så den på metalurgi menas...förvakar metallen så den blir lättare o vika...men riskerar inte det då risken finns att den "slår" sig i sidled då de är etsade på detta sätt, två linjer längs med......tänkte till där....så får fortsätta svära på finska allt från Voi Vxxxx...Satanan helvetti tyst för mig själv.... är ju snart bästis med fan hahaha...
Fan man är ju aldrig nöjd...haha, är väl en del av drivkraften...då etsen är en historia för sig, fått mkt bra tips mm, ex att värma den så den på metalurgi menas...förvakar metallen så den blir lättare o vika...men riskerar inte det då risken finns att den "slår" sig i sidled då de är etsade på detta sätt, två linjer längs med......tänkte till där....så får fortsätta svära på finska allt från Voi Vxxxx...Satanan helvetti tyst för mig själv.... är ju snart bästis med fan hahaha...
Mal
Jag tror vi alla är bättre vänner med satan än gud, hur många gånger har man inte svurit efter honom när något säger ping! Eller fwosh! Eller något annat obehagligt ljud 😉😁
frznlogic
frznlogic skrev:Jag tror vi alla är bättre vänner med satan än gud, hur många gånger har man inte svurit efter honom när något säger ping! Eller fwosh! Eller något annat obehagligt ljud 😉😁
Så sant.....så sant...
Fan gillar denna....Jack Black...LoL...som spelar djävulen är Dave Grohl (tidiga nirvana, Foo Fighters...sov)
Mal
Tar lite tid det där men blir attans så snyggt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det är ett knåp, men det kommer att vara värt jobbet!
Fortsätt svära bara....
Stefan
Fortsätt svära bara....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Det är tur att du inte har timlön alltså =)
Kommer bli attans läckert detta!
Kommer bli attans läckert detta!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar grabbar det värmer....
Och Ernst sitter nog o kollar ner vad vi gör i götets modellforum där uppe nu...
Började kl 13.30....avslutade 19.15.... 7cm mer gjort.... vika ets....lägga ett ark PC....sen planka för planka...vika ets.....lägga ark PC.....sen planka..... 2/3 delar gjort....
Och Ernst sitter nog o kollar ner vad vi gör i götets modellforum där uppe nu...
Började kl 13.30....avslutade 19.15.... 7cm mer gjort.... vika ets....lägga ett ark PC....sen planka för planka...vika ets.....lägga ark PC.....sen planka..... 2/3 delar gjort....
Mal
Det ser fantastiskt fint ut
Det tar sin tid - men det måste det göra om det skall bli bra...
Jag höll säkert på med trädäcket till min Zeros basplatta i en vecka - och den var bara stor som ett A5 ungefär
Tommy
Det tar sin tid - men det måste det göra om det skall bli bra...
Jag höll säkert på med trädäcket till min Zeros basplatta i en vecka - och den var bara stor som ett A5 ungefär
Tommy
TommyKillander
Tackar...det värmer....
Joru Tommy..mden kommer jag ihåg...då jag gjorde samma veva min Zeke diobas platts med trädäck.
.....
Tar fasens tid....dennar värre....smalare plsnkor o helvettes jucklo ets...men det tar sig där....mkt tysta svordommar på finska...
Joru Tommy..mden kommer jag ihåg...då jag gjorde samma veva min Zeke diobas platts med trädäck.
.....
Tar fasens tid....dennar värre....smalare plsnkor o helvettes jucklo ets...men det tar sig där....mkt tysta svordommar på finska...
Mal
Håll ut, inte mycket kvar nu....
Blir sketa-snyggt!
Stefan
Blir sketa-snyggt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Mal skrev:Tackar...det värmer....
.....
Jag har hört att finska svordomar fungerar bättre på ets än de svenska - mer kraftfulla på något sätt...
Tommy
TommyKillander
Snyggt snyggt snyggt! Väntar tålmodigt tills målningen ska komma igång 😉. Det är då man brukar riktigt se dina saker glänsa 😉
frznlogic
Sida 28 av 31 • 1 ... 15 ... 27, 28, 29, 30, 31
Liknande ämnen
» A-7E Corsair II i 1/32
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Panther turret bunker.
» Tiger II bunker klar, tror jag.
» GBU-28 Bunker Buster Bomb i 1/48 - problemet löst.
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Panther turret bunker.
» Tiger II bunker klar, tror jag.
» GBU-28 Bunker Buster Bomb i 1/48 - problemet löst.
Sida 28 av 31
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet