IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

+23
Tobiasr
frznlogic
Pyret
johan r
Warsawpact
Caverö
linusorn
tiking
Gigabyte
Marlin
TommyKillander
Janne.S
Henrik Bergman
flarpen
Exelon
Stefan E
cas
Erik
Azgaron
Tobias
Matt_Public
Agensjö
Mal
27 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 28 av 31 Föregående  1 ... 15 ... 27, 28, 29, 30, 31  Nästa

Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 28 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av Azgaron tis okt 18 2016, 23:02

Tjusigt! Gott jobbat så långt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Till överst på sidan Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 28 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av frznlogic tis okt 18 2016, 23:04

Yikes! Men jo, du har rätt, det är något speciellt att jobba med alla de där materialen samtidigt 😉. Det ser riktigt br ut nu.

frznlogic

Inlägg av glimturen tis okt 18 2016, 23:42

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 28 2699807934 Respekt! Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 28 2601981293
glimturen
glimturen

Inlägg av TommyKillander ons okt 19 2016, 07:49

Du kanske har en båtbyggare inom dig... Fantastiskt hur du tar dig an de olika materialen och får dem att hänga ihop på ett naturligt sätt drunken

Kompromisslöst byggande på högsta nivå king

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Mal ons okt 19 2016, 21:11

Ojj...tackar...det värmer....

Jo...sant om kompromisser...nope..har en bild sen då jag började bygger m Corsairen....o följer den ursprungliga planen...svårt att förklara...naturligt för mig på nät sätt...ävem vaeför jag kapat liften m den vinkeln...mm o hela vinkeln m diobasen...bryta linjer (låter weird)...men det blir mer som fotografi vinkel då de tog bilder förr....

Liften har fått plankor...

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 28 20161019_205342_zpslmejomtt
Mal
Mal

Inlägg av Mal ons okt 19 2016, 21:32

Liften...närbild...

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 28 E97371c4-96da-4eac-9d11-b00a19ac40d7_zpsk0f2w9nx
Mal
Mal

Inlägg av Mal fre okt 21 2016, 21:55

En liten uppdatering...ser inte ut mkt för världen....

Men en uppdatering.....vika ets jucklo...3cm till av däcket lägga plankor.....planka för planka......3 timmar senare
Tar tid

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 28 20161021_214524_zpsovyd7sq3
Mal
Mal

Inlägg av glimturen fre okt 21 2016, 23:53

Det får gärna ta sin tid om det blir såhär vackert! Very Happy
glimturen
glimturen

Inlägg av frznlogic lör okt 22 2016, 00:06

Ser snyggt snyggt ut! Ska bli riktigt kul att se det här färdigt 😉

frznlogic

Inlägg av Mal lör okt 22 2016, 00:06

Tackar...tackar det värmer...

Fan man är ju aldrig nöjd...haha, är väl en del av drivkraften...då etsen är en historia för sig, fått mkt bra tips mm, ex att värma den så den på metalurgi menas...förvakar metallen så den blir lättare o vika...men riskerar inte det då risken finns att den "slår" sig i sidled då de är etsade på detta sätt, två linjer längs med......tänkte till där....så får fortsätta svära på finska allt från Voi Vxxxx...Satanan helvetti tyst för mig själv.... Twisted Evil  är ju snart bästis med fan hahaha...
Mal
Mal

Inlägg av frznlogic lör okt 22 2016, 00:13

Jag tror vi alla är bättre vänner med satan än gud, hur många gånger har man inte svurit efter honom när något säger ping! Eller fwosh! Eller något annat obehagligt ljud 😉😁

frznlogic

Inlägg av Mal lör okt 22 2016, 00:40

frznlogic skrev:Jag tror vi alla är bättre vänner med satan än gud, hur många gånger har man inte svurit efter honom när något säger ping! Eller fwosh! Eller något annat obehagligt ljud 😉😁

Så sant.....så sant...

Fan gillar denna....Jack Black...LoL...som spelar djävulen är Dave Grohl (tidiga nirvana, Foo Fighters...sov)
Mal
Mal

Inlägg av linusorn lör okt 22 2016, 01:07

Snyggt jobbat, blir lite avis!

linusorn

Inlägg av Azgaron lör okt 22 2016, 09:37

Tar lite tid det där men blir attans så snyggt! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Stefan E lör okt 22 2016, 11:30

Det är ett knåp, men det kommer att vara värt jobbet!  cheers

Fortsätt svära bara....   Laughing

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av cas lör okt 22 2016, 21:00

Det är tur att du inte har timlön alltså =)
Kommer bli attans läckert detta!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Mal lör okt 22 2016, 21:03

Tackar grabbar det värmer....

Och Ernst sitter nog o kollar ner vad vi gör i götets modellforum där uppe nu...

Började kl 13.30....avslutade 19.15.... 7cm mer gjort.... vika ets....lägga ett ark PC....sen planka för planka...vika ets.....lägga ark PC.....sen planka..... 2/3 delar gjort....

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 28 4lsy9s
Mal
Mal

Inlägg av Gigabyte lör okt 22 2016, 22:10

Mycket säkert och fint jobb  Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 28 2699807934 Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 28 2699807934 Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 28 2699807934
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av TommyKillander lör okt 22 2016, 22:36

Det ser fantastiskt fint ut king

Det tar sin tid - men det måste det göra om det skall bli bra...
Jag höll säkert på med trädäcket till min Zeros basplatta i en vecka - och den var bara stor som ett A5 ungefär Smile

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Mal lör okt 22 2016, 23:29

Tackar...det värmer....

Joru Tommy..mden kommer jag ihåg...då jag gjorde samma veva min Zeke diobas platts med trädäck.
.....

Tar fasens tid....dennar värre....smalare plsnkor o helvettes jucklo ets...men det tar sig där....mkt tysta svordommar på finska...Wink
Mal
Mal

Inlägg av glimturen sön okt 23 2016, 01:28

Plankdäcket växer på fint! Very Happy
glimturen
glimturen

Inlägg av Stefan E sön okt 23 2016, 08:45

Håll ut, inte mycket kvar nu....   bounce

Blir sketa-snyggt!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av TommyKillander sön okt 23 2016, 10:51

Mal skrev:Tackar...det värmer....

Joru Tommy..mden kommer jag ihåg...då jag gjorde samma veva min Zeke diobas platts med trädäck.
.....

Tar fasens tid....dennar värre....smalare plsnkor o helvettes jucklo ets...men det tar sig där....mkt tysta svordommar på finska...Wink

Jag har hört att finska svordomar fungerar bättre på ets än de svenska - mer kraftfulla på något sätt... Razz

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Janne.S sön okt 23 2016, 12:11

Lite sisu bara Very Happy

Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av frznlogic sön okt 23 2016, 12:24

Snyggt snyggt snyggt! Väntar tålmodigt tills målningen ska komma igång 😉. Det är då man brukar riktigt se dina saker glänsa 😉

frznlogic

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 28 av 31 Föregående  1 ... 15 ... 27, 28, 29, 30, 31  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet