IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

+15
Matt_Public
bjork_larsson
johan r
MagnusE
MiniStuff
T-34
merlin1953packard
Poseidon
dm4
Caverö
Gigabyte
Warsawpact
Azgaron
JOooCKE
Janne.S
19 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 1 av 18 1, 2, 3 ... 9 ... 18  Nästa

Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tis sep 08 2009, 17:25

Då så....


Då var det dags för mitt långsamma och avslppnade bygge efter allt hets innan Modell GBG Very Happy

Efter en lång stunds funderande så tänkte jag det skulle bli en MiG-15, men i sista sekunden så var det något som väckte konstiga känslor till liv inom mig från garderoben...
Det var min Sufa convertering som trånade efter uppmärksamhet!

Så det blir en Sufa!

Inget dåligt val med tanke på att jag har allt jag behöver till den och det jag inte har kan jag scratcha!

Ska vi kika på vad det hela handlar om då?


Grundmodellen blir den aktansvärt åldriga Hasegawa F-16D i 1/48, inget speciellt där:P

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00723


Nu kommer vi till Sufa delen....

IsraCasts Sufa convertering, Isra Decals Sufa dekaler och 4 stycken Paragorn Python 4:or! Mums!

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00724


Vad hag inte har som detaljset är utblås, cockpit eller hjulbrunnar... Gawas utblås funkar, den är god nog åt mig och cockpit samt hjulbrunnar ska jag scratch detaljera!
Det kommer lite ets med i IsraCast settet.


Så tar vi en lite djupdykning i vad som finns i påsar å lådor Very Happy

Python 4:or från Paragorn som sagt...tror inte jag använder alla 4 till den här, har ju en barak i stashen någonstans åxå Very Happy

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00725



IsraCast grejerna...

Ryggås och CFT:er...

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00726


Och resten av grejerna som behövs för att peta ihop den här Sufan...

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00727



Det fanns till och med med ett lite ets ark som kan piffa upp cockpiten, inga mätartavlor dock...får rota om jag inte kan hitta lite gamla dekaler med instrument någonstans...

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00728


Så det var vad jag hade att bjuda på just nu

Om ni märker att något uppenbart saknas så kan ni väl hojta till.

I nästa post kommer första uppdateringen som handlar om resin...


Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av JOooCKE tis sep 08 2009, 17:28

Härligt med en Israelisk maskin ! cyclops Very Happy
Trodde först att du skulle bygga gawas model av sufan Razz
Den ska jag försöka få tag i , då kanske din och min ( om jag får tag i någon ) vara kompisar på nästa års modell GBG Very Happy

Lycka till!

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Azgaron tis sep 08 2009, 17:39

Ser trevligt ut Janne! Ska bli kul att se hur det här bygget utvecklas!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Warsawpact tis sep 08 2009, 17:56

Here...we...go! Very Happy

Denna tråd kommer följas!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tis sep 08 2009, 18:01

Första upopdateringen...och det ahndlar enbart om resin!


Om ni redan har pejl på hur man jobbar med resin så kanske det inte är så mycket upphetsande i den här posten men alla är välkomna att se hur jag gör Very Happy


Resindelarna sitter fast i gjutblock, här är det viktigt att kommaihåg hur skört resin är, det är tämligen oböjligt, så man måste vara försiktig när man tar loss delarna från blocken!


Jag börjar med antingen en kniv eller en rits och drar en skåra längs med delen. Oftast använder jag kniven men är det lite tjockare delar så använder jag min Tamyia rits.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00731


Efter delen kommit loss så putsar jag den och sedan borrar jag ett litet hål...

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00732



... och sätter den på en tandpetare som jag fäster i frigolit.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00733


Allt eftersom jag tar loss delar så håller jag även ögonen öppna för framtida förbättringar av delarna, som här där jag tycker att positions öjusen kan göras av klar plast istället. Så jag slipar bort detaljen från resin delen.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00735


Här kommer överkursen egentligen, det här är delar som man tar loss med en såg lika väl men eftersom jag har en dremel så använder jag den!
Det går mycket fortare och jag får inte blåsor i händerna Razz

Ett varningens ord! Använd ALLTID mask när ni slipar eller sågar resin, resin dammet är giftigt och inte nyttigt alls att dra ner i lungorna!


Denna häringa ryggåsen behvöver lite uppmärksamhet från min Dremel och jag använder en slipskiva som en såg klinga och här är min mask med filter!

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00736



Jag tar väck gjutblocket ganska så grovt...

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00737



...Och sedan använder jag ett runt slipverktyg för finliret.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00738


Om man nu råkar såga eller slipa där man inte ska så är inte det hela världen, det går alltid att fixa till med spackel!



Ok, då var alla delarna putsade och satta på tandpetare i frigolit...min vanliga skog av delar..... sedan kommer plasten Razz Det får bli imorgon det.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00739


Hoppas det här kommer någon till nytta Very Happy

Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av JOooCKE tis sep 08 2009, 18:43

Bra saker att veta Janne ! Smile

Har aldrig använt resin så det här var nyttigt , hade tänkt mig cockpit , hjulhus mm i min s-35a Smile


Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tis sep 08 2009, 19:11

Resin är ett lite halvknepigt medium att jobba i, det kan vara oförlåtande ibland men har man bara framförhållning så brukar det gå. Det kniviga kan vara själva monterandet eftersom det kräver superlim!

Nu finns det vattenlösligt superlim (Gator) som gör det hela lite lättare om man skulle råka limma en grej lite fel.


Tack för komentarerna pojkar Very Happy

Gawas Sufa är i princip den här gamla F-16D med en extra gjutstam med Sufa detaljer. Hade nog köpt Kinetics Sufa om jag skulle köpa något, men den har haft en häftig prislapp här i kring...
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av JOooCKE tis sep 08 2009, 19:43

Gators lim ska inhandlas då ! Very Happy

Är Kinetics bättre , passform mm , vet du det ?
Betalar gärna mer för en bra modell än lite mindre än en halv taskig Razz

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tis sep 08 2009, 20:20

Passformsmässigr så tävlar den nästan med Tamyia (som gör de i särklass finaste F-16 i 1/48) dessutom får du med mer vapen än du trodde du behövde Razz

men dom e dyra.... åtminstone här. Och vid en liten koll hos de vanliga plastlangarna i europa så verkar den vara torsk. Däremot så rear Lucky model, i hong-kong, den och tar $40 för modellen!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av JOooCKE tis sep 08 2009, 20:26

Mycket last tycker man om !Very Happy

Då ska jag nog köpa mig en Sufa , fyller år om ca 1 månad så...
Ni kan nog lista ut resten Laughing

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tis sep 08 2009, 20:49

japp..utöva påtryckningar där Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Gigabyte tis sep 08 2009, 21:51

Jag har jobbat med resin En gång,, och var väl inte en höjdare så att säga ,, men det är väl erfarenhet ,, och kunnande som gäller som vanligt,, o du ser ut att kunna hantera detta eländes material med en säker hand ,,, så lycka till med ditt nya bygg projekt Janne Very Happy
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Caverö tis sep 08 2009, 22:01

Du klarar det mesta Janne utan problems va. Very Happy
Det blir nog ett fint bygge detta, med mycket pill och extra.
Hoppas allt kommer funka för dig och att vi får ngt riktigt fint att följa.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tis sep 08 2009, 23:27

Tack Killar Very Happy

Jo det har väl med vana att göra, det beter sig inte som plast..den är ganska spröd men samtidigt mjuk och lättslipad. Det att man bara kan limma med superlim kan ställa till det...men håller man tungan i rätt mun så går det Very Happy
Man får vara lite mer noggrann med torrpassandet och ha lite framförhållning så går det bra. Det är ett byggmaterial som alla andra och man ska absolut inte vara rädd för det.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Azgaron ons sep 09 2009, 08:42

Bra lektion i resinhantering Janne! Smile

Resin tillhör väl fortfarande en av de saker jag inte har gett mig på än, liksom mer avancerad etsvikning!
Får väl se om jag har nått lämpligt att öva på!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S ons sep 09 2009, 16:28

Uppdateringsdags!!

Och det ska bjudas på lire PE och resin montering och förberedelser!
Det här blir även det en ganska grundläggande lektion i hur jag gör saker, så om det blir för mycket av sådant ni redan visste så är det bara aatt strunta i tråden så länge Very Happy


Dags att kavla upp ärmarna och sätta igång!


Sufan skiljer sig ganska markant från en vanlig F-16D, inte bara för att den har en ryggås och CFT:er. IsraCast har en ganska utförlig beskrivning på vilka områden man ska rätta till.
Det är fler områden som behöver lite mer detaljer även om de inte skiljer sig mellan versionerna...bara för att det är kul!

Om vi tittar på underdelen av kroppen först så märkte jag att hjulbrunnen var mer än lovligt spartansk, måste åtgärdas! Sedan började jag markera med en penna
var förändringar behövs, alla de där cirklarna på kroppen. Vissa områden ska spacklas igen, som området framför hjulbrunnarna och motmedelsfällarna i bakändan, andra sak få nya delar
av PE eller resin....eller till och med scratchbyggas.

Det är bra att göra en överskådlig bild av bygget...då har man lite framförhållning!

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00742



Dags att få skit under naglarna!

Först spacklade jag igen allt som skulle spacklas och sedan började jag i bakändan och jobbade mig fram därifrån.

SÅ låt oss fortsätta med PE, eller fotoets som det heter, och hur man tar loss det ur arken och fäster det i modellen.
Ett rakt knivblad som det här är perfekt för att ta loss grejer ur arken, den raka eggen kan skära längsmed delen och lämnar minimalt med märken som ska slipas ner! Ett par snabba drag med en fil
och det är klart!

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00754


Efter att delen är loss från arket och putsat så ser jag efter om det behöver bockas eller böjas. Den här delen behöver få en mjuk böj för att passa mot flygkroppen.
Jag rullar helt enkelt delen runt skaftet till en kniv och så är det klart. Delen blir inte cylindrisk utan den får bara en lätt böj fast jag böjt den hårt runt skaftet.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00745


Sedan torrpassar jag delen och markerar med en penna hur den ska sitta...


F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00747




Så har jag delens profil på flygkroppen..

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00748



En droppe CA, Cyano Acrylat, som jag kladdar runt innanför profilen med en tandpetare

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00750



Sedan placerar jag delen försiktigt på plats och sedan när jag fått tilllplaceringen så trycker jag hårt på delen. Det är inget att oroa sig för om det kommer ut lite lim underkanten,
Det är bara att slipa bort EFTER det torkat! annars kan det bli geggigt!

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00752




Och ett par till små delar fästa på samma sätt...

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00755


Det var nog det om PE, då går vi vidare till resinet...


Resindelar ersätter ofta modellens orginaldelar och det innebär att man måste skära bort saker!
Det kan vara lite skrämmande till en början men det ska mycket till för att det ska bli ett oåterkalleligt fel! Mycket kan fixas med plasticard och spackel Very Happy
Så var inte rädda för att sätta kniven i modellen!

Det första jag tog väck var framdelen på cockpiten och området direkt framför, allt detta blir ersatt med en resin del.
Ännu en gång så har jag användning av min Dremel! Jag sätter på en slipskiva som jag kan såga loss delen med.
Jag markerar delen som ska tas väck och sedan skär jag ungefär 1 mm ifrån linjen jag dragit. Det är alltid bättre att lämna material än att försöka skära efter en rak linje, man gör fel garanterat!
Alltså lämna lite material och ta det sedan med en fil, svårare att göra grova misstag på det sättet.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00744



Här har det kommit till både PE och resin delar...inget and ringa morsan om, bara komm ihåg att torrpassa innan det limmas!

fotoetset...
F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00756


...och resinet...

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00758

Nu så blir vi farliga igen! Stjärtfenan behöver dels få en ny topp och likaledes ska den tas loss från basen för den ska på den nya ryggåsen!
Det som ska as bort markeras med en penna...

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00759


Man skulle tro att det bästa vore att såga loss delarna men icke! Sågar man så förvandlas en tunn remsa av plasten till plastspån, och det märks tydligt om man ska såga både upp och nere på fenan!
SÅ för att bespara en förmögenhet i plasticard Razz så ska man göra så här:

Plocka fram ett ristverktyg och en vass kniv, dra ett par djupa drag med ristverktyget och sedan drar du med knivseggen i skåran......


F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00762



Sedan bryter man helt enkelt av delen! Den kommer att knäckas i linjen som dragits och inget material gåt förlorat i plastspån!
Det må hända se lite grovt ut men ett par snabba drag med en fil och det är klart!


F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00763



Samma sak med fentoppen, jag använde lite dymotejp för att kunna dra en rak linje...

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00764




..Också bara bryta loss, man kan använda en tång för att få ett bra grepp.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00767




Lite torrpassning....så borde det se ut när det är klart.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00770




Så gör man likaledes med balken på vingtippen....

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00771



Här är resin delen som ska ersätta... massa fint PE på den Very Happy Pilligt värre mend et ser bra ut!


F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! DSC00772


Så därja! hoppas det dök upp något matnyttigt Very Happy


Limma lugnt!


Senast ändrad av Janne.S den ons sep 09 2009, 19:18, ändrad totalt 1 gång
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av dm4 ons sep 09 2009, 16:52

Härligt!

Utmärkt 'manual' för mig som är nybörjare. Smile

Mvh
dm4
dm4


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av JOooCKE ons sep 09 2009, 16:53

Som jag har sagt tidigare , det här var bra att då veta lite tekniker mm , så att det kanske blir någon halv bra första gången jag ska ge mig på det Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S ons sep 09 2009, 16:59

Tack killar Very Happy

Ja jag vet ju att man inte kommer med storken som en fullfjädrad modellbyggare...någonstans måste man ju lära sig hur man gör olika saker. Så om jag kan skriva ner ganska utförligt hur jag gör så kanske det blir lättare för någon annan.

Har själv suttit i den sitsen och jag har fått hjälp av andra...så då är det inte mer än rätt att kunskapen får gå vidare till andra.

Sedan blir det er tur att hjälpa någon annan ...och så vidare Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Caverö ons sep 09 2009, 18:48

Härliga instruktioner steg för steg, det ser kanon ut och är mycket informativt. cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S ons sep 09 2009, 19:16

Tack Mattias Very Happy

...men upps...en bild förekommer två gånger!!! skall fixas!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Azgaron ons sep 09 2009, 23:17

Ser bra ut Janne! Mycket givande lektion i hur man fixar ets och resin också! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S ons sep 09 2009, 23:47

Tack Håkan!

Kul att det är givande Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tor sep 10 2009, 20:10

Så mycket för scratchade detaljer......jag iddes inte hålla på med stolarna längre så jag beställde ett par från Alfa Hobby av märket quickboost Very Happy

De måste antagligen trimmas i alla fall Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av JOooCKE tor sep 10 2009, 20:13

Janne.S skrev:Så mycket för scratchade detaljer......jag iddes inte hålla på med stolarna längre så jag beställde ett par från Alfa Hobby av märket quickboost Very Happy

De måste antagligen trimmas i alla fall Very Happy

Nämen ?
Janne detaljerar inte stolarna själv ? Shocked Laughing


Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 18 1, 2, 3 ... 9 ... 18  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet