IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

+15
Matt_Public
bjork_larsson
johan r
MagnusE
MiniStuff
T-34
merlin1953packard
Poseidon
dm4
Caverö
Gigabyte
Warsawpact
Azgaron
JOooCKE
Janne.S
19 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 18 av 18 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18

Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tis feb 02 2010, 22:37

JOooCKE skrev:Finns det inget du kan göra för att fixa det då??
Vore synd om det var något sånt på en modell som den här... F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Icon_sad

Nja det är princip bara att strippa å göra om.....

Phantom2 skrev:hejsan Janne!

Ett super-snyggt bygge!

Jag vet hur det känns när det skiter sig på upploppet!

Trist, men det är sådant som händer!
Även om man gör allt helt rätt så kan det hända ändå!

Vad jag kunnat se har du gjort allt helt rätt under ditt bygge!

Det har i vilket fall som helst varit kul och inspirerande (och lärorikt!) att följa ditt bygge!

Själv har jag fått smak för något Israeliskt inom en snar framtid!
Academys nya F-15 Ra´am (fick hem den idag!) eller Kinetics F-16 Sufa?
Har så svårt att bestämma mig, men det lutar åt Örnen, Tycker den kärran är så häftig!!

Limma Lungt!

Stefan

Tack Stefan, känner jag dig rätt så sitter du med båda inom kort Very Happy

JAg har lite känningar åt Ra´am jag med framöver....jag sabbade dekalerna på min gamla så jag börjar bli sugen på en ny, Jag vann en revell F-15E från ARC innan jul...så det är risk för att den kommer drabbas av konverteringar framöver Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S ons feb 03 2010, 18:27

Wohoo! Den är klar Very Happy Ska bara köpa ett stativ till kameran så blir det bilder sedan!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av JOooCKE ons feb 03 2010, 18:35

Kul! Very Happy
Kan du inte bistå med en liiiiten bild är du snäll? F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Icon_bounce Very Happy

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S ons feb 03 2010, 19:01

Nej, nej Very Happy Ni får vänta....måste putsa huven från klisterrester dessutom och det behöver jag alkohol till....som jag inte har just nu Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S ons feb 03 2010, 22:41

OK då, en liten för titt då Razz
F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Retsam-2
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av JOooCKE ons feb 03 2010, 22:51

Jag granskar bilden noggrant Very Happy
LÄNGTAR till de andra bilderna F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Icon_cheers

Väligt vacker kärra! Smile

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tor feb 04 2010, 00:08

hehe... Imorgon om vädret tillåter så ska jag svänga förbi Net on Net och se om de har kvar stativet jag är ute efter.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av ErikM lör apr 10 2010, 13:06

Ska testa att washa lite med oljefärger, funkar det med vilka oljefärger som helst? Hittade dessa på clas olssons: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=137899672
ErikM
ErikM


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S lör apr 10 2010, 17:39

Jodå det ska det göra.....men vad man generellt kan säga är att ju dyrare färg desto finare pigmentering och fina pigment vill man ha när man gör washer så det inte blir korningt.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av ErikM lör apr 10 2010, 18:43

Okey tackar, den sorten jag kollade på var den dyraste så det borde gå F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Icon_biggrin
ErikM
ErikM


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av merlin1953packard lör apr 10 2010, 21:55

Ja, en del har tur som bor i Göteborg med omnejd, så vi får se Jannes mästarbyggen live och på nära håll! Dock kommer Janne säkert att kompensera långväga forumgäster med ett helt knippe kvalitetsbilder att drägla över! Sånt gillar vi, Janne!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Warsawpact ons feb 09 2011, 12:52

Surt värre med att lacken krackelerade.

Var det Johnssons lacken eller var det Model Masters Mattlack som krackelerade?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S ons feb 09 2011, 13:42

Det var johnson... eller snarare lagret som jag förseglade dekalerna med krackelerade.

Man kan lägga ett tunnt tunnt lager johnson oppanpå dekaler..det räcker, jag plaskade på lite för mycket och det ledde till att den inte härdade snabbt nog innan jag började kladda.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 18 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 18 av 18 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet