IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

+15
Matt_Public
bjork_larsson
johan r
MagnusE
MiniStuff
T-34
merlin1953packard
Poseidon
dm4
Caverö
Gigabyte
Warsawpact
Azgaron
JOooCKE
Janne.S
19 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 16 av 18 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18  Nästa

Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S sön jan 17 2010, 22:48

Spruta givetvis Very Happy annars får man det ju inte jämnt.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S sön jan 17 2010, 22:55

Warsawpact skrev:Du har inte funderat på att köpa en ställning till den och vända-upp-och-ner för att visa detta underbara underrede ( hahaaa...väääldigt roligt skämt :/ )

Kan ju alltid ställa den på en spegel.... Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Azgaron mån jan 18 2010, 17:54

Ser mycket snyggt ut Janne! Ska bli kul att se den med dekaler på!
Snyggt plåtat med, tycker jag!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S mån jan 18 2010, 17:56

Tack Håkan Very Happy

Jo, ska lägga på blanklacken när jag komme rhem från jobbet, hade tänkt göra det innan men jag blev tvungen att bättringsmåla lite.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tis jan 19 2010, 13:45

Så ja, blanklackat! Slänger upp lite bilder ikväll från jobbet Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tis jan 19 2010, 22:30

Det här är egentligen en uppdatering för mycket men jag hade så kul med kameran så ni får stå ut F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Icon_biggrin

Det har inte hänt jätte mycket sedan senast...ställen har limmats på. De är än sålänge ovädrade, de ska vädras samtidigt som resten av modellen vädras.

Lite bilder på limmade ställ F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Icon_razz
F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 IMG_0121
F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 IMG_0123
F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 IMG_0124

Givetvis en bild på åbäket när det står på ställen F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Icon_biggrin
F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 IMG_0125

Sedan var det dags för lite allvar. Jag drog på några lager blanklack, eller johnson i det här fallet...Och lyfte av huven!
Den sittbrunnen har man inte sett på ett tag!
F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 IMG_0131


Undersidan blev givetvis åxå lackad.
F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 IMG_0137


Sedan kunde jag inte hjälpa det utan jag var tvungen att ta ett par bilder på den öppna sittbrunnen F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Icon_biggrin
F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 IMG_0141
F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 IMG_0145

Så ja!
Klarlackandet gick inte helt smärtfritt, jag fick droppbildningar på vänstervingen och fick polera och göra om :/
(blev lite övermodig med johnsonet)
NU blev det en uppdatering från jobbet igen eftersom jag jobbar jouren. Imorgon ska vi på planeringsda (kan innebära öl)SÅ om jag inte är för "trött" på torsdag så börjar jag nog med dekalerna då F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Icon_biggrin
Det finns ett enormt antal dekaler till den här...så det lär ta ett tag att få på allt.
Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Warsawpact tis jan 19 2010, 22:40

Det kommer bli allmän tumult kring denna när du tar med den på nästa klubbmöte.

Shall i bring a riot shield?
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tis jan 19 2010, 22:46

HAHAHA..ingen kommer vara intresserad eftersom de redan sett hundratals bilder av den Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Warsawpact tis jan 19 2010, 22:50

Janne.S skrev:HAHAHA..ingen kommer vara intresserad eftersom de redan sett hundratals bilder av den Razz

inte den färdiga produkten, såvida de inte är tidsresenärer.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Gigabyte tis jan 19 2010, 23:17

Förbaskat snyggt o din bygg glädje i alla fina detaljen kan man inte ta miste på janne
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tis jan 19 2010, 23:40

Tack Giga

LOL Kamera glädjen för tillfället Very Happy
Det är kul att fota helt enkelt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av JOooCKE ons jan 20 2010, 16:17

Väldigt snyggt Janne! Very Happy
kommer bli FIN när den är klar cheers

Warsawpact skrev:Shall i bring a riot shield?


LOL, men du vet, riot shield är inte så bra mot prickskyttar, bara att skjuta på fötterna... oj då, nu vaknade min MW2 hjärna lite Laughing

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Warsawpact ons jan 20 2010, 16:48

JOooCKE skrev:Väldigt snyggt Janne! Very Happy
kommer bli FIN när den är klar cheers

Warsawpact skrev:Shall i bring a riot shield?


LOL, men du vet, riot shield är inte så bra mot prickskyttar, bara att skjuta på fötterna...

/ Jocke

....inte om man crouchar F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Icon_cool
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av JOooCKE ons jan 20 2010, 17:14

Warsawpact skrev:
JOooCKE skrev:Väldigt snyggt Janne! Very Happy
kommer bli FIN när den är klar cheers

Warsawpact skrev:Shall i bring a riot shield?


LOL, men du vet, riot shield är inte så bra mot prickskyttar, bara att skjuta på fötterna...

/ Jocke

....inte om man crouchar F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Icon_cool

Då flyttar man lite på sig och skjuter honom i sidan F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Icon_wink
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S ons jan 20 2010, 19:59

Tack dataspelsnissar! Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Warsawpact ons jan 20 2010, 20:20

Janne.S skrev:Tack dataspelsnissar! Razz

Det var så lite så, vi bjuder på det.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av JOooCKE ons jan 20 2010, 20:30

Warsawpact skrev:
Janne.S skrev:Tack dataspelsnissar! Razz

Det var så lite så, vi bjuder på det.

Absolut!! F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Icon_cheers
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Claes tor jan 21 2010, 10:42

DEt ser helt fantastiskt ut! Hals und beinbruch med dekalerna! *håller allt i kors*

Claes


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tor jan 21 2010, 11:45

Så här långt ser det bra ut Very Happy

Ganska spännande att Isra dekal dekalerna passade så pass bra på Hasegawa CFT:erna.....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tor jan 21 2010, 23:07

Dekaliserandet färdigt.....eller nästan i alla fall Razz
F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 IMG_0154
F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 IMG_0158


NU ska dekalerna förseglas med mer Johnson...men innan det så skulle jag behöva lite hjälp....
Jag vet inte vilket nummer jag ska sätta på stjärten!
F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 IMG_0159

Alla förslag är välkomna....jag har inte susning om det finns någon särskild fågel i Negev divisionen eller något annat.
Det ska vara 3 siffror och första siffran e 4....Divisons nummret antar jag Very Happy

Medan ni funderar på det så ska jag börja fippla med allt som ska hänga under vingarna Very Happy

Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Stefan E tor jan 21 2010, 23:15

Ooooh vad snyggt!

Nu blir jag riktigt sugen på att bygga min SUFA drån samma division.

Om du väntar till imorron så kan du få ett nummer av mig! F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Lol

Måste kolla vilket nummer "min" F-16I har, men den ligger i källaren just nu (vi har datorn på övervåningen)!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tor jan 21 2010, 23:20

Tack Stefan Very Happy

hehehe Vi slänger upp en division till Modell GBG!!!!!!
Är du med Jocke?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av JOooCKE fre jan 22 2010, 07:59

Härligt Janne!! cheers

Hmm, Jag kan nog bygga som en tok på Scania, Impala och El Camino så ska jag nog kunna vara med, med en Sufa jag också! Very Happy

Skulle vara synd om det var jag som missade det här i år Sad
Men det ska nog gå att lösa Very Happy

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Stefan E fre jan 22 2010, 09:40

Hejsan!

Jag har kollat i min byggsats nu, och jag kan bygga antingen flygplan nummer 408 eller 422, du får välja först! F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Icon_biggrin

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S fre jan 22 2010, 10:35

Hehehe bygg i din egen takt Jocke, inte stressa -bara njuta Very Happy

@Stefan

Jag fick lite alternativ av Eduardo igår åxå....så du kan behålla de där numren.

Här är numren Eduardo gav mig plus att jag såg en 478 och 421 på en bild som han skicka

408
407
427
253
444
440
410
430
422
432
415
456

En kille som heter Björn ska bygga 422 från Stockholmsforumet.....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 16 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 16 av 18 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet