F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!
+15
Matt_Public
bjork_larsson
johan r
MagnusE
MiniStuff
T-34
merlin1953packard
Poseidon
dm4
Caverö
Gigabyte
Warsawpact
Azgaron
JOooCKE
Janne.S
19 posters
Sida 15 av 18
Sida 15 av 18 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18
Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!
Tack pojkar!
Jodu Stefan, vi är nog lite IAF bitna lite till mans.......men IIAF blir inte illa heller!
Jodu Stefan, vi är nog lite IAF bitna lite till mans.......men IIAF blir inte illa heller!
Janne.S- Moderator
Om man skulle maska lite.........
Har hållit på å smyg pillat på Sufan utan att säga något....kanske blir något att lägga upp bilder på i helgen. (vore skoj om jag fick testa nya kameran på nästa uppdatering
Har hållit på å smyg pillat på Sufan utan att säga något....kanske blir något att lägga upp bilder på i helgen. (vore skoj om jag fick testa nya kameran på nästa uppdatering
Janne.S- Moderator
Smygbygge minsann, låter spännande Janne. Kanske lite smygmålat och gottat sig?
Caverö
mmm...lite grand då...mest bättrings målat och fixat färgsläpp
Janne.S- Moderator
Nu vill vi se bilder på vad det är du har smyg pillat med!
/ Jocke
/ Jocke
JOooCKE
jepp nu vill vi se vad du har gömt för oss
Gigabyte
Åter till Sufan efter lite välbehövlig semester med TIE Interceptorn!
Jag har skaffat mig en kamera, en Canon Powershot SX 120 IS och håller på att lära mig den...massa skojiga inställningar. Dagens session blir fotad på Auto inställningen
då jag inte riktigt får till det än med de manuella inställningarna....men det går bättre!
Idag maskade jag inför målningen av undersidan av Sufan, färgsläppen från tidigare är reparerade.
Sedan blåste jag 4-5 tunna lager Hum 127....preshaden lyser igenom fint.
Efter det så var jag bara tvungen att skala av maskeringen över utblåset! och det verka funka åxå
Imorgon börjar jag mned lite detaljmålande!
En sista bild, av någon anledniong ville inte kameran fokusera på hela modellen utan endast på mitten och baken :/
Har en del att lära, det är tydligt!
Limma lugnt!
Jag har skaffat mig en kamera, en Canon Powershot SX 120 IS och håller på att lära mig den...massa skojiga inställningar. Dagens session blir fotad på Auto inställningen
då jag inte riktigt får till det än med de manuella inställningarna....men det går bättre!
Idag maskade jag inför målningen av undersidan av Sufan, färgsläppen från tidigare är reparerade.
Sedan blåste jag 4-5 tunna lager Hum 127....preshaden lyser igenom fint.
Efter det så var jag bara tvungen att skala av maskeringen över utblåset! och det verka funka åxå
Imorgon börjar jag mned lite detaljmålande!
En sista bild, av någon anledniong ville inte kameran fokusera på hela modellen utan endast på mitten och baken :/
Har en del att lära, det är tydligt!
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
mmmmmmmmums öken cammo o real nice paint job janne
Gigabyte
Läckert Janne!
Problemet du har i den sista bilden handlar inte om att kameran inte vill fokusera på hela planet utan om att kameran har valt inställningar som ger ett för litet skärpedjup.
Kan t.ex. bero på att ljuset inte är tillräckligt bra (starkt). Hänger ihop med vilken bländare som kameran valt. Du kan kontrollera vald bländare i bildinformationen som du ser i ett bildbehandlingsprogram motsv. Ju större tal desto större skärpedjup (f3.5 ger mindre skärpedjup än f18)
Bara att experimentera på
// Johan
Problemet du har i den sista bilden handlar inte om att kameran inte vill fokusera på hela planet utan om att kameran har valt inställningar som ger ett för litet skärpedjup.
Kan t.ex. bero på att ljuset inte är tillräckligt bra (starkt). Hänger ihop med vilken bländare som kameran valt. Du kan kontrollera vald bländare i bildinformationen som du ser i ett bildbehandlingsprogram motsv. Ju större tal desto större skärpedjup (f3.5 ger mindre skärpedjup än f18)
Bara att experimentera på
// Johan
johan r
Kanonläckert. Grymt målat cammo.
Magnus
Magnus
MagnusE
Tack Killar!
Och tack Johan, för liten bländare...check
Och tack Johan, för liten bländare...check
Janne.S- Moderator
Underbart! Väldigt vackert Janne!
Ser fram emot lite detalj målnings bilder
/ Jocke
Ser fram emot lite detalj målnings bilder
/ Jocke
JOooCKE
Tack Jocke
Jag pillar vidare med modell å kamera
Jag pillar vidare med modell å kamera
Janne.S- Moderator
Detta blir riktigt bra Janne... gillar verkligen kammot och din "talang" för modellbyggeriet! Underbart!
Terje
Terje
bjork_larsson
Tack Terje
Talang vete gudarna.....tålamod är en dygd
Talang vete gudarna.....tålamod är en dygd
Janne.S- Moderator
Detaljmålandet är färdigt!
Inget speciellt att nämna egentligen....är det något ni undrar så fråga
Jag tog tillfället i akt och fortsatte leka med min nya kamera. Och jag presenterar stolt mina första helt manuella bilder, alltså alla inställningar är gjorda av mig själv!
ISO, bländare, slutartid, you name it!
Det är ett stor steg för mig och en ny och större värld har öppnat sig...så ni får stå ut med min entusiasm ett tag tills nyhetens behag har lagt sig !
Hur som haver, här är bilderna! Och eftersom de blev så tydlige så syns varenda misstag jag gjort med ytbehandling eller maskning.... nakna bilder helt enkelt
Kommentarer på fotograferandet är välkommna! Jag håller ju fortfarande på att lära mig.
Angående modellen så ska den blank lackas med johnson och sedan är det dekaler på som gäller
Limma lugnt!
Inget speciellt att nämna egentligen....är det något ni undrar så fråga
Jag tog tillfället i akt och fortsatte leka med min nya kamera. Och jag presenterar stolt mina första helt manuella bilder, alltså alla inställningar är gjorda av mig själv!
ISO, bländare, slutartid, you name it!
Det är ett stor steg för mig och en ny och större värld har öppnat sig...så ni får stå ut med min entusiasm ett tag tills nyhetens behag har lagt sig !
Hur som haver, här är bilderna! Och eftersom de blev så tydlige så syns varenda misstag jag gjort med ytbehandling eller maskning.... nakna bilder helt enkelt
Kommentarer på fotograferandet är välkommna! Jag håller ju fortfarande på att lära mig.
Angående modellen så ska den blank lackas med johnson och sedan är det dekaler på som gäller
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Mycket fina bilder tycker jag! Blir väldigt bra och den blå bakgrunden passar kanon. Den framhäver modellen dvs. den man ska kolla på och inte en massa annat som är kul att kolla på! Haha... modellen ser som jag sa innan kanon ut. Hjulhusen är jag riktigt impad av... dom ser bra ut!
Ang. talang så kan man nogganska lätt säga att det krävs för att bli bra på någe!
Terje
Ang. talang så kan man nogganska lätt säga att det krävs för att bli bra på någe!
Terje
bjork_larsson
fina bilder med mycket god skärpa och det är inte många i modellvärden som kan ståta med ett helt felfritt bygge ,,när man går riktigt nära o närbilder .. mina foton är dåliga, har en bra digitalkamera men dåliga ljusförhållande , så Jag funderar på att skaffa ett ljustält,,, skall köpa ett i ca 300 kr ,, man kan ju göra ett ganska enkelt,, men då blir det inte gjort om jag känner mig själv rätt ,,,
Gigabyte
Tack Terje å Giga!
Jag köpte ett blått A1 ark och ett grått A0 ark att ha som bakgrunder...gick loss på otroliga 36 kr
Sedan har jag två vanliga skrivbordslampor och en hallogenlampa som jag försöker rikta in på målet. Tyvär har jag så mycket bråte så jag kan inte rigga "studion" exakt där jag har bästa spridningen av ljuset men när det blir dags för "färdig"-bilder så så röjer jag i hobbyrummet så det ska bli så bra ljus förhållanden som möjligt, då kankse jag kan slippa alla skuggorna som sticker iväg åt alla håll!
Jag köpte ett blått A1 ark och ett grått A0 ark att ha som bakgrunder...gick loss på otroliga 36 kr
Sedan har jag två vanliga skrivbordslampor och en hallogenlampa som jag försöker rikta in på målet. Tyvär har jag så mycket bråte så jag kan inte rigga "studion" exakt där jag har bästa spridningen av ljuset men när det blir dags för "färdig"-bilder så så röjer jag i hobbyrummet så det ska bli så bra ljus förhållanden som möjligt, då kankse jag kan slippa alla skuggorna som sticker iväg åt alla håll!
Janne.S- Moderator
Ja se där! Tjusigt!
Nu är det väll dags för dekaler?
/ Jocke
Nu är det väll dags för dekaler?
/ Jocke
JOooCKE
Japp, ska bara blanklacka med johnson
Satte just på landningsställen så nu står den på egna ben till sist!
Satte just på landningsställen så nu står den på egna ben till sist!
Janne.S- Moderator
Det här Janne, är snäppet till, gudomligt!
Du har inte funderat på att köpa en ställning till den och vända-upp-och-ner för att visa detta underbara underrede ( hahaaa...väääldigt roligt skämt :/ )
Du har inte funderat på att köpa en ställning till den och vända-upp-och-ner för att visa detta underbara underrede ( hahaaa...väääldigt roligt skämt :/ )
Warsawpact- Starwarsviritous
Obed skrev:blanklackar johnson med spruta?
Enda sättet jag vet att det går att göra på. Eller kör du med pensel Janne xD ?
Warsawpact- Starwarsviritous
Sida 15 av 18 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18
Liknande ämnen
» HAsegawa + IsraCast F-16I Sufa i 1/48
» Isracast IDF/AF F-16I "Sufa" Conversion Kit. The original one
» Hasegawas Mitsubishi F-2A i 1/48
» F-16I Sufa fråga
» "The One" - IDF/AF F-16I Sufa, Queue Kylie
» Isracast IDF/AF F-16I "Sufa" Conversion Kit. The original one
» Hasegawas Mitsubishi F-2A i 1/48
» F-16I Sufa fråga
» "The One" - IDF/AF F-16I Sufa, Queue Kylie