IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

+15
Matt_Public
bjork_larsson
johan r
MagnusE
MiniStuff
T-34
merlin1953packard
Poseidon
dm4
Caverö
Gigabyte
Warsawpact
Azgaron
JOooCKE
Janne.S
19 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 9 av 18 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 18  Nästa

Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Caverö sön nov 08 2009, 17:37

Underbara katapultisar och snuskiga hjulbrunnar, det blir inte bättre än så här. cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S sön nov 08 2009, 18:34

Tack Mattias Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S mån nov 09 2009, 12:32

Råkade spendera lite tid i hobbyrummet med Sufan imorse Very Happy

Kändes helt enkelt kul att börja montera ihop saker!

Kroppshalvorna passade ihop övaerraskande väl med tanke på allt jag gjort med dom Razz Bara lite spackel på LERXen så var det bra med det.
Ni märker kanske att jag inte satt dit luft intaget än, det beror på att jag ska testa en grej på den involverande vit latexfärg Very Happy Får återkomma med det eftersom jag inte har rås att löpa färgen just nu :/

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 DSC01137




Lite grejer kom på buken, bland annat buk fenorna

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 DSC01138

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 DSC01139



Sedan var det dags att sätta fast huvtätningns listen....det var lite pilligt men väl värt mödan! Den är gjord av tunn plasticard, 0,25mm*0,5mm.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 DSC01140

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 DSC01141


Så ja, kanske pillar lite till när jag kommer hem från jobbet Very Happy

Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Azgaron mån nov 09 2009, 12:42

Ser snyggt ut Janne! Små detaljer som bidrar till helheten!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S mån nov 09 2009, 13:06

Exakt!
Tack Håkan Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av johan r mån nov 09 2009, 15:00

Ser riktigt bra ut Janne. Skall bli spännande att se hur alla detaljer kommer fram på den färdiga kärran.

Hur lyckades du skära så tunna remsor av plasticard (0,25x0,5mm)? Har du något käckt tips för detta eller är det bara tålamod som gäller?

keep em coming!

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S mån nov 09 2009, 16:13

Tack Johan Very Happy

Jo, man gör så här...... leta upp en butik som säljer evergreen plasticard, så kan man köpa en förpackning med färdiga remsor i olika storlekar Very Happy Mycket smidigt! Här i Göteborg så säljer Hobby Center Evergreen...
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av johan r mån nov 09 2009, 16:19

Men Janne, det var väl ingen spännande förklaring......... det går lika bra med selleri.

Jag trodde att du skar till remsorna själv Very Happy

Tackar för tipset att det finns färdiga remsor. Får gå in och kolla deras utbud.

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S mån nov 09 2009, 18:07

Johan R skrev:
Jag trodde att du skar till remsorna själv Very Happy


// Johan


Oroväckande....... verkar jag så galen? Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av JOooCKE mån nov 09 2009, 20:10

Mycket fint Very Happy
Hade du tänkt att göra som han som bygger en BLK-60 i 1/32 på ARC ?
Hälla färg i luft intaget istället för att måla det?Very Happy


Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S mån nov 09 2009, 20:15

Japp, tänkte testa det Very Happy
Nu ser luft intaget lite annorlunda ut på gawa modellen, det är inte ett rör som går hela vägen till fläkten. Utan den har bara ett "golv" men inget tak...så jag får tejpa igen ovansidan som är helt öppen! Sedan kan jag hälla i färgen.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av bjork_larsson ons nov 11 2009, 20:53

Oj, detta va nästan ovant nu... haha! Det va ett tag sedan man va inne och skrev. Men lugn bara lugn, jag kollar till forumet ibland då och då. Very Happy Men det har varit fullt upp på jobbet, har varit lite här och där i trucken! Very Happy Nu är flytten dessutom stundande, så alla mina modell saker står i huset nerpackat! :S Men den som väntar på någe gott...

Som vanligt Janne så är det helt underbart att se hur du löser detaljerna. Det ser kanon ut! Very Happy

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S ons nov 11 2009, 20:56

Tack Terje Very Happy
Gött att höra av dig! Hoppas du trivs med jobbet och att flytten går bra Very Happy
Vart skulle du flytta förresten?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Matt_Public tor nov 12 2009, 10:10

Janne.S skrev: Oroväckande....... verkar jag så galen? Razz

Tig min mun så skall du få kaffe... albino
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tor nov 12 2009, 12:01

geek
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Matt_Public tor nov 12 2009, 12:48

Janne.S skrev:geek

Men galenskapen är grymt stimulerande. albino
Jag blev f.ö. hitlänkad av en utlänning som var svårt såld på jobbet du gjort i hjulhuset. Tror att jag ska apa efter lite själv...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tor nov 12 2009, 12:58

Detaljerings viruset fortsätter att sprida sig Very Happy

Det är kul att det inspirerar, dessutom blir det billigare än att köpa dyra eftermarknads grejer hela tiden. Och tillfredställelsen av att ha gjort det själv går inte av för hackor!

DU får göra någonting åt din kamera brist....eller fota med mobilen som jag gör Razz För det vore helt klart kul att se vad du hittar på!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Matt_Public tor nov 12 2009, 13:58

Janne.S skrev:Du får göra någonting åt din kamerabrist....eller fotografera med mobilen som jag gör. Razz För det vore helt klart kul att se vad du hittar på!

Har inte ens kamera i mobilen. Närmsta jag kommer är lillgrabbens Nintendo DSi... cyclops

Men jag ska införskaffa en tids nog (läs julklapp). Att släpa modellerna till jobbet är ju ett alternativ (som säkert skulle glädja kollegorna), men riskerna är snäppet för stora.

You know that we are living in a material world and I am a material girl...
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tor nov 12 2009, 21:40

Fick faktiskt tid att göra en liten uppdatering idag, tänka sig Very Happy


Först så blev det torrborstning av huvtätningen och annat bös som är svart!

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 DSC01142

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 DSC01143



Sedan fick utblåset lite uppmärksamhet av AlcladII gloss black primer.....

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 DSC01149



När det härdat så blev det Alclad II exhaust...Imorgon så blir det till att maska för detaljerna.

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 DSC01153




Den har fåt vingar!!

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 DSC01150



Blev en del spackel här....

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 DSC01151



Så satte jag tänderna i luftintaget!

Först så limade jag fast den yttre "läppen"...slipade...

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 DSC01145



Sedan kollade jag med lite färg om det blev några glipor...

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 DSC01146


Inget spacklande behövdes men däremot så behöver intaget lite resin grejer för att det ska bli ett Sufa insug!
Så jag markerade med en penna vart allt skulle sitta...
F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 DSC01154


Och sedan limmade jag på alla prylarna!

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 DSC01155








Så, imorgon blir det lite slipande å maskande tror jag bestämt Very Happy


Limma lugnt!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Azgaron tor nov 12 2009, 21:52

Snyggt Janne! Artar sig fint! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tor nov 12 2009, 22:07

Tack Håkan Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Gigabyte tor nov 12 2009, 22:20

Snyggt Janne och inspirerande ,, alltid kul att följa dina detaleringar av dina byggen !!!!!,, om man skulle flytta över lite av denna del till pansar träsket ,dra lite ledningar invändigt ,,,osv ,,,,,,,,,
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Janne.S tor nov 12 2009, 22:26

Tyckar jag låter som en bra plan Giga Very Happy

Startar en folkrörelse.....om alla detaljerar själva så blir detaljseten billigare!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Azgaron fre nov 13 2009, 00:50

Smile
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av JOooCKE fre nov 13 2009, 10:22

Mycket fint Janne!


Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling! - Sida 9 Empty Sv: F-16I Sufa, Hasegawas F-16D får sig en IsraCast behandling!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 18 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 13 ... 18  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet