Airbrush?
+10
Azgaron
Matt_Public
Gigabyte
cas
Sadolf
Stefan E
linusorn
rsm.gbg
Tobias
LasseThid
14 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 6 av 7
Sida 6 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Airbrush?
Bara testat den där AKAN Brittisk cockpitfärg. Verkade helt ok, kanske bättre än Vallejo? (men har knappt provat deras Air, bara förtunnad vanlig).
Den gåt nog bra att spruta tills du fått slut på dem.
De stinker ju inte men jag var fortfarande lite förvånad över lukten, inte god, inte hemsk.
Kan inget om Hataka alls, men fått för mig att det är hög kvalitet?
Vet inte hur aktuellt det är med Mr Hobby/Gunze (Aqueous) eller Tamiya "akryl" för dig`Men antar att du läst ibland när vi snackat om dem? De är ju någon hybrid, alkoholbaserad "akryl"? Men jag älskar bägge. De sprutar så fantastiskt bra, förtunnad med IPA (plus lite Tamiya Retarder gärna), Tamiya´s X-20A eller allra bäst, Mr Levelling Thinner, den där för akryl och lack-färg.
De stinker inte, men luktar av lösningsmedelt, antar jag. Lite stark lukt om man kör med MLT. men inte på långa vägar som ren lackfärg, typ Alclad elelr MR Paint.
Så, funkar inte Hataka så bra att spruta, skulle jag kolla dem.
Gunze har så grymt bra grejor med, deras primers aoch lack är riktigt bra (Tamiyas är nog lika bra!).
Något att ha i åtanke utifall att iaf. De har ju bra kulörter och nyanser med för det du målar.
metallfärger.. Kör bara med Alclads och sen lite av de från Tamiya och gunze (funkar ok på mindre saker). Men i min erfarenhet, stinker alla bra. Typ lackfärgerna från Gunze. Men är bra.
Det är väl annars Vallejos metallfärger du skall kolla om du cill ha akryl? De skall funka bra? Sadolf tror jag målar med dem? Jag har itne provat själv.
Den gåt nog bra att spruta tills du fått slut på dem.
De stinker ju inte men jag var fortfarande lite förvånad över lukten, inte god, inte hemsk.
Kan inget om Hataka alls, men fått för mig att det är hög kvalitet?
Vet inte hur aktuellt det är med Mr Hobby/Gunze (Aqueous) eller Tamiya "akryl" för dig`Men antar att du läst ibland när vi snackat om dem? De är ju någon hybrid, alkoholbaserad "akryl"? Men jag älskar bägge. De sprutar så fantastiskt bra, förtunnad med IPA (plus lite Tamiya Retarder gärna), Tamiya´s X-20A eller allra bäst, Mr Levelling Thinner, den där för akryl och lack-färg.
De stinker inte, men luktar av lösningsmedelt, antar jag. Lite stark lukt om man kör med MLT. men inte på långa vägar som ren lackfärg, typ Alclad elelr MR Paint.
Så, funkar inte Hataka så bra att spruta, skulle jag kolla dem.
Gunze har så grymt bra grejor med, deras primers aoch lack är riktigt bra (Tamiyas är nog lika bra!).
Något att ha i åtanke utifall att iaf. De har ju bra kulörter och nyanser med för det du målar.
metallfärger.. Kör bara med Alclads och sen lite av de från Tamiya och gunze (funkar ok på mindre saker). Men i min erfarenhet, stinker alla bra. Typ lackfärgerna från Gunze. Men är bra.
Det är väl annars Vallejos metallfärger du skall kolla om du cill ha akryl? De skall funka bra? Sadolf tror jag målar med dem? Jag har itne provat själv.
Tobias
Jag får helt enkelt pröva mig fram vilka metall färger som passar mig och mina behov och förutsättning.
Får se om jag slår till på sprutan redan under nästa vecka, när Robin Hood kommer förbi med min påse av bytet.
/Bosse
Får se om jag slår till på sprutan redan under nästa vecka, när Robin Hood kommer förbi med min påse av bytet.
/Bosse
Marlin
Metallfärger, man kan inte slå Vallejos metal color i all sin enkelhet!
Så länge du håller dig borta från deras primer så är det ett utmärkt alternativ.
Sparmax kompressorn ser ju rätt kompetent ut. 53 dB är ju helt ok för balkongen!
Grexen ser ju specmässigt bra ut, och att välja en 0,3 nål är ett bra första alternativ.
Lite nyfiken på hur man får till double action med avtryckaren bara?
På en vanlig så trycker man ju neråt för att få luft och bakåt för färg. Teoretiskt sett, för det mesta trycker man ju ändå ner avtryckaren till max och ställer in trycket på kompressorn, så det kanske är ett mindre problem än vad man tror.
Så länge du håller dig borta från deras primer så är det ett utmärkt alternativ.
Sparmax kompressorn ser ju rätt kompetent ut. 53 dB är ju helt ok för balkongen!
Grexen ser ju specmässigt bra ut, och att välja en 0,3 nål är ett bra första alternativ.
På en vanlig så trycker man ju neråt för att få luft och bakåt för färg. Teoretiskt sett, för det mesta trycker man ju ändå ner avtryckaren till max och ställer in trycket på kompressorn, så det kanske är ett mindre problem än vad man tror.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Marlin likes this post
Jasså, Vallejos Primer är bajs? Kan tips om Gunzes GX 100 svartblanka på deras MR Surfacer, svart, då.
Kan inte uttala mig om kompressorn. Men den är snygg.
Kan inte uttala mig om kompressorn. Men den är snygg.
Tobias
Marlin likes this post
Den jämförelsen vanhedrar ärligt talat avföring.Tobias skrev:Jaså, Vallejos Primer är bajs?
Matt_Public- Master of DNF
cas, Marlin and Tobias like this post
Kul att du skall börja airbrusha, du kommer inte ångra dig.
Jag har ju gjort en resa själv dom senaste åren och jag är inte ens i närheten av bra än.
Hyfsad kanske, du måste låta det ta tid ( år )
Sprutan kan jag ingenting om, men den här länken ger dig MASSOR av bra info.
Lite IWATA stuk men väldigt matnyttig info om allt airbrush, klicka runt lite.
Hataka är nog den sämsta färg jag försökt Airbrusha faktiskt, men det kan vara jag och min spruta, H&S
AK RealColors är grejen, så otroligt bra och torkar fantastiskt snabbt, du maskerar på den efter 15min utan problem.
Tamiya och Gunze är riktigt bra om man använder Gunze Mr Leveling Thinner, den funkar även på AK RealColors.
Vallejo air och MiG är ungefär lika bra, men inte lika bra som AK, Tamiya, Gunze
AKAN har jag aldrig provat.
Vallejos metall färger är bra och finns i många nyanser.
Alclads är snäppet bättre men luktar.
Själv skall jag bygga om min sprutbox med Kanalplast, Biltema kanalplast
Man kan nämligen skära på ena sidan av kanalen och enkelt böja den och få en TÄT kant, samtidigt som hela boxen blir vansinnigt lätt.
Det skall nog gå att få den hopvikbar om man är lite förnulig
Sprutboxarna man köper är enbart till för 1/72 alldeles för små. om man inte köper 2 och sätter ihop till en, dyrt alternativ.
Primer har jag gått igenom en hel del olika och Alclad II microfiller primer är överlägsen men luktar SKIT
Än har jag inte hittat nån metod för att få klarlacken att funka....
Lycka till.
- Roland
Jag har ju gjort en resa själv dom senaste åren och jag är inte ens i närheten av bra än.
Hyfsad kanske, du måste låta det ta tid ( år )
Sprutan kan jag ingenting om, men den här länken ger dig MASSOR av bra info.
Lite IWATA stuk men väldigt matnyttig info om allt airbrush, klicka runt lite.
Hataka är nog den sämsta färg jag försökt Airbrusha faktiskt, men det kan vara jag och min spruta, H&S
AK RealColors är grejen, så otroligt bra och torkar fantastiskt snabbt, du maskerar på den efter 15min utan problem.
Tamiya och Gunze är riktigt bra om man använder Gunze Mr Leveling Thinner, den funkar även på AK RealColors.
Vallejo air och MiG är ungefär lika bra, men inte lika bra som AK, Tamiya, Gunze
AKAN har jag aldrig provat.
Vallejos metall färger är bra och finns i många nyanser.
Alclads är snäppet bättre men luktar.
Själv skall jag bygga om min sprutbox med Kanalplast, Biltema kanalplast
Man kan nämligen skära på ena sidan av kanalen och enkelt böja den och få en TÄT kant, samtidigt som hela boxen blir vansinnigt lätt.
Det skall nog gå att få den hopvikbar om man är lite förnulig
Sprutboxarna man köper är enbart till för 1/72 alldeles för små. om man inte köper 2 och sätter ihop till en, dyrt alternativ.
Primer har jag gått igenom en hel del olika och Alclad II microfiller primer är överlägsen men luktar SKIT
Än har jag inte hittat nån metod för att få klarlacken att funka....
Lycka till.
- Roland
rsm.gbg
Marlin likes this post
Jag kör ju mestadels enamels, så jag (försöker) håller mig utanför färgfrågan....
Men mina fem korvören;
I fråga om Primer tycker jag Alclads Microfiller Primer är oslagbar.
Den fyller alla dessa små slipspåren man får efter sandande, oavsett hur fint papper du använder finns det alltid små repor kvar.
Primern kommer i tre olika smaker, Svart, Grå och vit, den går på otroligt fint, täcker bra och torkar tunt, även om man råkar blaska på ordentligt med färg och den döljer inga detaljer.
Den ger en jämn, stenhård, slipbar yta och tål allt från Alclad och neråt.
Nackdelen är att den är tämligen tungsprutad (man får vrida upp trycket lite ibland) och sprutan kan bli lite grosig, så man får skölja av sprutan innan nästa färg.
Jag brukar avsluta med primer (svart eller grå), om det inte är den vita, annars börjar jag med den vita.
Jag använder också uteslutande Alclads klarlacker, Gloss, satin och Matt, de fungerar ungefär som primerfärgerna gör.
Ett stort plus är att de går att klarlacka metallfärger med utan att metalldjupet försvinner.
När det kommer till vanlig färg går jag över till MRP och Alclad mer o mer, en lackbaserad Akryl (????) som är helt fantastisk att måla med och det finns otroligt många färger i sortimentet.
MRP torkar snabbt, ger en jämn, hård satin yta som är slipbar och den är förvånansvärt dryg och täcker bra.
Nackdelen är att den stinker något fruktansvärt, men jag tycker att resultatet helgar medlet!
Det är en brant inlärningskurva att lära sig hantera en airbrush, jag kände det som om jag blev islängd i den djupaste delen av bassängen innan jag kunde simma!
Men ta det lugnt, det kommer, även om det tar tid att lära sig.
Börja med enkla, enfärgade målningar.....
Stefan
Men mina fem korvören;
I fråga om Primer tycker jag Alclads Microfiller Primer är oslagbar.
Den fyller alla dessa små slipspåren man får efter sandande, oavsett hur fint papper du använder finns det alltid små repor kvar.
Primern kommer i tre olika smaker, Svart, Grå och vit, den går på otroligt fint, täcker bra och torkar tunt, även om man råkar blaska på ordentligt med färg och den döljer inga detaljer.
Den ger en jämn, stenhård, slipbar yta och tål allt från Alclad och neråt.
Nackdelen är att den är tämligen tungsprutad (man får vrida upp trycket lite ibland) och sprutan kan bli lite grosig, så man får skölja av sprutan innan nästa färg.
Jag brukar avsluta med primer (svart eller grå), om det inte är den vita, annars börjar jag med den vita.
Jag använder också uteslutande Alclads klarlacker, Gloss, satin och Matt, de fungerar ungefär som primerfärgerna gör.
Ett stort plus är att de går att klarlacka metallfärger med utan att metalldjupet försvinner.
När det kommer till vanlig färg går jag över till MRP och Alclad mer o mer, en lackbaserad Akryl (????) som är helt fantastisk att måla med och det finns otroligt många färger i sortimentet.
MRP torkar snabbt, ger en jämn, hård satin yta som är slipbar och den är förvånansvärt dryg och täcker bra.
Nackdelen är att den stinker något fruktansvärt, men jag tycker att resultatet helgar medlet!
Det är en brant inlärningskurva att lära sig hantera en airbrush, jag kände det som om jag blev islängd i den djupaste delen av bassängen innan jag kunde simma!
Men ta det lugnt, det kommer, även om det tar tid att lära sig.
Börja med enkla, enfärgade målningar.....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Marlin likes this post
Vettiga råd. Håller med om allt runt MRP utom att en del kulörer täcker lite dåligt, kan jag tycka.. Typ Zink Chromate, Interior Dark Dull Green.. Men det kan ju vara att jag använder svart primer, oftast, för där jag målar dem..
Skönt att slippa blanda färger ibland men stanken är.. Värst av alla. Men kan man jobba runt det, då är de ju suveräna, extremt bra nyanser för allt (?) med.
Kanske borde köra lite Alclad grå igen, var länge sedan.. Tycker om min Mr Surfacer 1500 (svart och grå) mera.. Behöver man inte microfiller så är den super.
Skönt att slippa blanda färger ibland men stanken är.. Värst av alla. Men kan man jobba runt det, då är de ju suveräna, extremt bra nyanser för allt (?) med.
Kanske borde köra lite Alclad grå igen, var länge sedan.. Tycker om min Mr Surfacer 1500 (svart och grå) mera.. Behöver man inte microfiller så är den super.
Tobias
cas skrev:Grexen ser ju specmässigt bra ut, och att välja en 0,3 nål är ett bra första alternativ.
Detta kanske besvarar din fråga Christer.
Double Action Pistol Style Trigger
An intuitive, easy-to-use, and comfortable trigger system that offers fine control from detailed to wide spraying.
Two stage operation; first half of trigger motion controls the air and the second half controls the paint volume.
Saxat från: http://www.grexusa.com/grexairbrush/tritium.php5
/Bosse
Marlin
Tjena,
Nu har jag även hittat en Iwata med pistolgrepp.
https://hlstore.com/airbrush/airbrushpistoler/iwata-airbrush-neo-hp-trn1/?gclid=Cj0KCQjw_4-SBhCgARIsAAlegrWQx5OhN0qVSZ4EYx0aTumUrz6dyURy6DNdYaVunVfqMmUjwjQVn4saAmTeEALw_wcB
Men den har en marginellt större nål, 0,35mm
Och verkar inte gå att konvertera till mindre eller större nål.
Men den går att köpa i Sverige, och det kan ju vara bra ifall man behöver reklamera den.
Inte för jag tror att butiken i Italien som säljer Grex sprutan kommer vara något problem med.
Det verkar vara en väldigt stor hobby affär med det mesta i lager.
Så frågan är hur stor skillnad rent målningsmässigt blir det med en 0,35mm nål kontra en med 0,3mm?
/Bosse
Nu har jag även hittat en Iwata med pistolgrepp.
https://hlstore.com/airbrush/airbrushpistoler/iwata-airbrush-neo-hp-trn1/?gclid=Cj0KCQjw_4-SBhCgARIsAAlegrWQx5OhN0qVSZ4EYx0aTumUrz6dyURy6DNdYaVunVfqMmUjwjQVn4saAmTeEALw_wcB
Men den har en marginellt större nål, 0,35mm
Och verkar inte gå att konvertera till mindre eller större nål.
Men den går att köpa i Sverige, och det kan ju vara bra ifall man behöver reklamera den.
Inte för jag tror att butiken i Italien som säljer Grex sprutan kommer vara något problem med.
Det verkar vara en väldigt stor hobby affär med det mesta i lager.
Så frågan är hur stor skillnad rent målningsmässigt blir det med en 0,35mm nål kontra en med 0,3mm?
/Bosse
Marlin
Jag har en 0.3 och en 0.5 (2 sprutor)
0.5 kör jag primer och clear med
0.3 för nästan all färg
Jag har provat med 0.2 men tycker det fastnar hela tiden, får inte till det.
lite annan info om kapaciteten NEO HP-TRN1
- Roland
0.5 kör jag primer och clear med
0.3 för nästan all färg
Jag har provat med 0.2 men tycker det fastnar hela tiden, får inte till det.
lite annan info om kapaciteten NEO HP-TRN1
- Roland
rsm.gbg
Marlin likes this post
Bosse, vi hintade ju om den sprutan redan på förra sidan
Med lite större nål om 0,35 så bör den ta både primer och färg även om det är lite "för liten " nål för det förstnämnda och "för stor" för det sistnämnda. Sånt känner man av bättre efter lite användning.
Jag har ju min Evolution med 0,5nål för primer och min Iwata med 0,2 för vanligt målningsarbete.
Grexen som går att ändra nålstorlek på är ju mer flexibel i och med det.
Med lite större nål om 0,35 så bör den ta både primer och färg även om det är lite "för liten " nål för det förstnämnda och "för stor" för det sistnämnda. Sånt känner man av bättre efter lite användning.
Jag har ju min Evolution med 0,5nål för primer och min Iwata med 0,2 för vanligt målningsarbete.
Grexen som går att ändra nålstorlek på är ju mer flexibel i och med det.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Marlin likes this post
Tack Roland.
Ska nog kolla lite mer på Iwata, framför allt för att det verkar vara lättare att få tag på reservdelar hemma i Sverige.
/Bosse
Ska nog kolla lite mer på Iwata, framför allt för att det verkar vara lättare att få tag på reservdelar hemma i Sverige.
/Bosse
Marlin
Ja jag skulle nog gå på Grexen. Primar med 9.4 och "vanligt" med 0.2. Skulle inte kunna tänka mig att inte ha min 0.2, den större äter för mycket färg och sprayburkar-för mycket för finlir..
Tobias
Marlin likes this post
Hejsan,
Nu är det dags att beställa den där Grex:en.
Och jag undrar om detta tillbehör är värt att lägga till redan på direkten?
Grex: Micro Air Control Valve
https://www.steelmodels.com/en/home/airbrushing/grex-micro-air-control-valve.2.53.346.gp.9913.uw
Den är ju inte så värst dyr, men fyller den någon vettig funktion?
/Bosse
Nu är det dags att beställa den där Grex:en.
Och jag undrar om detta tillbehör är värt att lägga till redan på direkten?
Grex: Micro Air Control Valve
https://www.steelmodels.com/en/home/airbrushing/grex-micro-air-control-valve.2.53.346.gp.9913.uw
Den är ju inte så värst dyr, men fyller den någon vettig funktion?
/Bosse
Marlin
Azgaron likes this post
Den kan "micro" kontrollera luftflödet, tror jag.
Kanske inget för nybörjaren.
Vad jag läst så älskar man den eller tycker den är oanvändbar.
Det finns många varianter av samma sak.
- En som den här man sätter på slangen till sprutan
- Den kan sitta fram på spritan
- den kan sitta bak på sprutan, då kontrollerar man egentligen bara hur långt bak man kan trycka triggern
Jag skulle tro att den tar några år innan du kommer finna den praktisk
Däremot skulle jag rekommendera att du fixar snabb koppling.
Då kan du enkelt dra av sprutan ifrån slangen utan att behöva skruva loss den.
- Roland
Kanske inget för nybörjaren.
Vad jag läst så älskar man den eller tycker den är oanvändbar.
Det finns många varianter av samma sak.
- En som den här man sätter på slangen till sprutan
- Den kan sitta fram på spritan
- den kan sitta bak på sprutan, då kontrollerar man egentligen bara hur långt bak man kan trycka triggern
Jag skulle tro att den tar några år innan du kommer finna den praktisk
Däremot skulle jag rekommendera att du fixar snabb koppling.
Då kan du enkelt dra av sprutan ifrån slangen utan att behöva skruva loss den.
- Roland
rsm.gbg
cas and Marlin like this post
Jag har en sån på min slang, som jag aldrig brytt mig om, hehe... Köpte en slang på Wentzells, som inte passade sprutan jag köpt.. Så när jag kom tillbaka gav de mig en mycket dyrare slang, med denna på, som plåster på såren.. Totalt glömt det..
ja snabbkoppling är kalas!
ja snabbkoppling är kalas!
Tobias
Tackar mina herrar.
Nu har beställningen på Grex:en gått iväg.
Jag tog bara en snabbkoppling utan regulator.
Leverans ska ske inom 3-4 arbetsdagar, så i nästa vecka borde det dimpa ner i Upplands Väsby.
/Bosse
Nu har beställningen på Grex:en gått iväg.
Jag tog bara en snabbkoppling utan regulator.
Leverans ska ske inom 3-4 arbetsdagar, så i nästa vecka borde det dimpa ner i Upplands Väsby.
/Bosse
Marlin
cas likes this post
Som Roland sa, den behöver du inte ännu på ett par år, men en snabbkoppling är fantastiskt bra!
jag köpte ett par kopplingar på Claes Olsson för några tior, väl använda pengar.
Ett annat mycket användbart verktyg är en rensare för munstycket så du får ut skräp o flagor som eventuellt fastnar.
Ett litet specialverktyg som är avpassat för just din spruta är guld värt!
Stefan
jag köpte ett par kopplingar på Claes Olsson för några tior, väl använda pengar.
Ett annat mycket användbart verktyg är en rensare för munstycket så du får ut skräp o flagor som eventuellt fastnar.
Ett litet specialverktyg som är avpassat för just din spruta är guld värt!
Stefan
Attans, rengöringsverktygen glömde jag.
Nåja, det går ju att beställa en gång till.
Sprutan skickas ju portofritt, och lika så kompressorn jag beställde igår.
/Bosse
Nåja, det går ju att beställa en gång till.
Sprutan skickas ju portofritt, och lika så kompressorn jag beställde igår.
/Bosse
Marlin
Rengöring funkar bäst med andra grejer än dom dyra special grejerna.
En sån här på apoteket i olika storlekar funkar kalas.
Rödsprit använder jag att göra rent med, funkar bättre än dyra Airbrush cleaners, 5 liters dunk.
Av nån anledning tycker jag att den klassiska Kemtyl funkar bättre än andra märken
Vanliga tops är bra att ha i närheten.
Däremot behöver man en rengörings behållare, typ denna
Man kan säker mecka ihop en själv av nån glasburk.
Jag höll på bli tokig innan jag skaffade en sån här airbrush hållare, men det kanskle inte passar pistoler??
- Roland
En sån här på apoteket i olika storlekar funkar kalas.
Rödsprit använder jag att göra rent med, funkar bättre än dyra Airbrush cleaners, 5 liters dunk.
Av nån anledning tycker jag att den klassiska Kemtyl funkar bättre än andra märken
Vanliga tops är bra att ha i närheten.
Däremot behöver man en rengörings behållare, typ denna
Man kan säker mecka ihop en själv av nån glasburk.
Jag höll på bli tokig innan jag skaffade en sån här airbrush hållare, men det kanskle inte passar pistoler??
- Roland
rsm.gbg
Tack Roland.
Jag har beställt detta kit från Alfahobby.
Tandborstarna från Apoteket ser ju kalas ut, och Apoteket passerar jag rätt ofta så ett paket sådana fixar jag vid nästa tillfälle.
Lika så tror jag att det inte ska vara något problem att få ta i vanlig hederlig T-dojja från Kemtyl.
Stället till just Grex var slut hos butiken i Italien, men jag får se till att få tag i ett så snart jag kan.
Det kanske inte behöver vara från just Grex, får kolla när jag har fått hem prylarna.
Jag kommer säkert behöva köpa fler tillbehör.
Och det känns rätt kul att kunna slänga skatteåterbäringen på balla prylar till hobbyn, istället för att köpa däck, eller reparera bilen. .
/Bosse
Jag har beställt detta kit från Alfahobby.
Tandborstarna från Apoteket ser ju kalas ut, och Apoteket passerar jag rätt ofta så ett paket sådana fixar jag vid nästa tillfälle.
Lika så tror jag att det inte ska vara något problem att få ta i vanlig hederlig T-dojja från Kemtyl.
Stället till just Grex var slut hos butiken i Italien, men jag får se till att få tag i ett så snart jag kan.
Det kanske inte behöver vara från just Grex, får kolla när jag har fått hem prylarna.
Jag kommer säkert behöva köpa fler tillbehör.
Och det känns rätt kul att kunna slänga skatteåterbäringen på balla prylar till hobbyn, istället för att köpa däck, eller reparera bilen. .
/Bosse
Marlin
Azgaron and cas like this post
Eller hur?
Stefan har en bra länk till typ 500, billiga pipetter (som jag tyvärr råkat rensa). Det är bra med.
Stefan har en bra länk till typ 500, billiga pipetter (som jag tyvärr råkat rensa). Det är bra med.
Tobias
Tobias skrev:
Stefan har en bra länk till typ 500, billiga pipetter
Då hoppas jag att Stefan kan slänga ut en länk igen.
/Bosse
Marlin
Jo det finns massor av bra och billiga grejer att köpa och använda.
Länken till "Pipettfirman";
https://www.sagitta.se/kategori/labbutrustning/byrett-pipett
Men just dessa små specialverktygen för att göra ren de minsta små munstyckena behöver vara anpassade till just din spruta, det är ömtåliga grejer och lätt att skada dem om man hanterar dem fel eller använder fel verktyg!
Stefan
Länken till "Pipettfirman";
https://www.sagitta.se/kategori/labbutrustning/byrett-pipett
Men just dessa små specialverktygen för att göra ren de minsta små munstyckena behöver vara anpassade till just din spruta, det är ömtåliga grejer och lätt att skada dem om man hanterar dem fel eller använder fel verktyg!
Stefan
Marlin likes this post
Sida 6 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 6 av 7
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet