Messerschmitt BF 109F-4
+6
Stefan E
Azgaron
Sadolf
Matt_Public
Tobias
LasseThid
10 posters
Sida 6 av 6
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Messerschmitt BF 109F-4
De här pinwasherna borde väl vara diskreta nog, eller vad säger i som kan/vet bättre?
LasseThid
Gigabyte likes this post
Jag tänker yttra mig trots kompetenskravet.LasseThid skrev: [...] eller vad säger ni som vet bättre?
Jupp, diskret och fint. Mycket prydligt färglagt.
Matt_Public- Master of DNF
Det var underförstått "bättre än mig", så du är kvalificerad för att ha rätt att uttala dig Matt...Matt_Public skrev:Jag tänker yttra mig trots kompetenskravet.LasseThid skrev: [...] eller vad säger ni som vet bättre?
Tack!
LasseThid
Matt_Public likes this post
Mycket fint och elegant, det ska inte vara överdrivet... Ser ut som på en riktig planLasseThid skrev:De här pinwasherna borde väl vara diskreta nog, eller vad säger i som kan/vet bättre?
Sadolf
Det blir riktigt bra detta! Tjusigt målat!
Samt: vädra som du själv tycker att det ser bra ut. Det är helt funkis.
Samt: vädra som du själv tycker att det ser bra ut. Det är helt funkis.
Tack!
Jo, det är ju som de säger: "Opinions and a-holes, everybody has one..."
Å andra sidan är det ju tacksamt för en noob som mig att få höra om man är för feg eller om man gått över styr. Tar man ett genomsnitt av alla kommentarer ligger man nog nära sanningen.
I detta fall har jag använt Ammo Mig's German Early Fighters & Bombers Panel Line Washes, så de borde vara ok färgmässig. Dock har de ingen panel line wash för RLM 74 & 75 av någon anledning. Setet innehöll en wash för RLM 70 & 71 som är lite mörkgrön, men den funkar någorlunda.
Jo, det är ju som de säger: "Opinions and a-holes, everybody has one..."
Å andra sidan är det ju tacksamt för en noob som mig att få höra om man är för feg eller om man gått över styr. Tar man ett genomsnitt av alla kommentarer ligger man nog nära sanningen.
I detta fall har jag använt Ammo Mig's German Early Fighters & Bombers Panel Line Washes, så de borde vara ok färgmässig. Dock har de ingen panel line wash för RLM 74 & 75 av någon anledning. Setet innehöll en wash för RLM 70 & 71 som är lite mörkgrön, men den funkar någorlunda.
LasseThid
Jag tycker det ser mycket bra ut, jag gillar inte när panellinjerna är för markerade.
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Mig är ju fantastisk med sina super-dedikerade grejor typ "Sand från Sahara" " Lera från Prokhorovka" När de skriver " wash för early german fighters " typ så ser jag en av deras snubbar som kör till museet och pilar bort smutsen från en messerschmitt, samlar den i en liten burk och glatt springer till fabriken...
Det viktiga att Du gillar den! Och enligt min egen tycke och smak så har Du gjort den fin.
Det viktiga att Du gillar den! Och enligt min egen tycke och smak så har Du gjort den fin.
Sadolf
Tack.
Jo, denna modell är till och med jag nöjd med.
Jag har funderat på om jag ska dra på med någon wash, men i så fall blir det nog ett lager klarlack först så att jag kan tvätta bort washen ifall jag inte är nöjd.
Sen kan det bli så att jag tar bort det svart/vita bandet i bakkant av flygkroppen och målar dit det istället, då jag inte är helnöjd med det och jag tycker att det drar ner helhetsintrycket av modellen.
Jo, denna modell är till och med jag nöjd med.
Jag har funderat på om jag ska dra på med någon wash, men i så fall blir det nog ett lager klarlack först så att jag kan tvätta bort washen ifall jag inte är nöjd.
Sen kan det bli så att jag tar bort det svart/vita bandet i bakkant av flygkroppen och målar dit det istället, då jag inte är helnöjd med det och jag tycker att det drar ner helhetsintrycket av modellen.
LasseThid
Riktigt majestätiskt, måste vara Trumpers a-team som designat. Att det sen är riktigt snyggt och rent byggt och målat är ju helt i linje. Angående vädring så är jag nog inne på din egen linje, flygplanen kanske var skitiga som och slitna som fan i verkligheten, men är bättre att hålla igen när man bygger modell. Är lätt att bli blind, och gå över gränsen och så sitter man där och biter sig i handen och tänker varför i h-e gjorde jag så?
linusorn
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» Hasegawa 1/48 Messerschmitt BF 109 G-2
» Werner Mölders Bf 109F - Revell 1/32
» Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32
» ICM 1/48 Messerschmitt Bf 109 F-2
» Messerschmitt BF 109 1:32
» Werner Mölders Bf 109F - Revell 1/32
» Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32
» ICM 1/48 Messerschmitt Bf 109 F-2
» Messerschmitt BF 109 1:32