Messerschmitt BF 109F-4
+6
Stefan E
Azgaron
Sadolf
Matt_Public
Tobias
LasseThid
10 posters
Sida 3 av 6
Sida 3 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Messerschmitt BF 109F-4
Jo, det är ungefär så jag gjorde, fast lite krångligare.
MRP White Aluminium, lack, hårspray, RLM 02, borstat med vatten/skrapat lite, lack, hårspray, RLM 66, borstat med vatten/skrapat lite och sedan ska jag lacka för att försegla.
Dock borde jag nog fokuserat lite mer på ytterkanten av bladen, men för att vara ett första försök ser det ok ut.
Jag hittade lite inspiration i den här videon som kom ut precis när jag primat allting...
MRP White Aluminium, lack, hårspray, RLM 02, borstat med vatten/skrapat lite, lack, hårspray, RLM 66, borstat med vatten/skrapat lite och sedan ska jag lacka för att försegla.
Dock borde jag nog fokuserat lite mer på ytterkanten av bladen, men för att vara ett första försök ser det ok ut.
Jag hittade lite inspiration i den här videon som kom ut precis när jag primat allting...
LasseThid
Gigabyte likes this post
LasseThid skrev:Att vilja, men inte kunna är ju bättre än att kunna, men inte vilja, så ur det perspektivet är detta trots allt ett framsteg...
Det ser riktigt bra ut och mycket snyggt gjort!
Men, nu kommer jag med tråkiga påståenden igen...
Jag tycker skavet är lite för jämnt fördelat över hela propellern.
En propeller slits mest på framkanten av bladen, och på baksidan av bladen, det bildas virvlar i luften som sliter bort färgen.
Spinnern kan få skav lite överallt, så den är helt OK.
Men på det hela taget, mycket snyggt gjort!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Snyggt jobbat Lasse! Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack!
Jag håller med dig helt och hållet Stefan. Det ser ut mer som en val än en propeller...
Jag såg det när jag var färdig och det tar jag med mig som en lärdom till nästa projekt.
Nu är flygkroppen ihoplimmad och nedre delen av spakapans sele monterad (på fel håll såg jag när jag krökt till selen...).
Jag håller med dig helt och hållet Stefan. Det ser ut mer som en val än en propeller...
Jag såg det när jag var färdig och det tar jag med mig som en lärdom till nästa projekt.
Nu är flygkroppen ihoplimmad och nedre delen av spakapans sele monterad (på fel håll såg jag när jag krökt till selen...).
LasseThid
Azgaron and Gigabyte like this post
Det börjar likna ett germanskt flygetyg...
LasseThid
Mycket snyggt Bygge, Lasse!
...och nu har du fått till propellern perfekt!
Nu är det bara färgen kvar....
Stefan
...och nu har du fått till propellern perfekt!
Nu är det bara färgen kvar....
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack och bock!
Som tur var hade jag inte förseglat snurran än, så jag kunde ge mig på den en gång till med vatten och pensel.
Som tur var hade jag inte förseglat snurran än, så jag kunde ge mig på den en gång till med vatten och pensel.
LasseThid
Mårten Fredrik likes this post
Snyggt jobbat Lasse! Blev ju fint med den förbättrade propellern!
Håkan
Håkan
Bra jobbat!
Proppen ser verkligen sliten ut!
Snyggt med hytten och bälten.
Enligt mig så F var den snyggaste Messer. Skönt att se hur den växer fram.
Kanske dags för mig att damma av min eduard i 48 från stashen?
Proppen ser verkligen sliten ut!
Snyggt med hytten och bälten.
Enligt mig så F var den snyggaste Messer. Skönt att se hur den växer fram.
Kanske dags för mig att damma av min eduard i 48 från stashen?
Sadolf
Den där chippningen kan man bara digga! Fint!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
En får tacka...
Just nu håller jag på med luftintaget som sitter under motorn. Delarna har fått ett lager white aluminium samt ett lager hårspray, så efter jobbet är det dags för RLM 04, lite chippning och lack av snurra och luftintag. Därefter maskning av luftintag och målning av lite detaljer i växthuset.
Snart har jag snickrat ihop och målat/maskat tillräckligt mycket för att kunna sätta ihop det mesta och ge mig på kamouflagemålningen av modellen.
Just nu håller jag på med luftintaget som sitter under motorn. Delarna har fått ett lager white aluminium samt ett lager hårspray, så efter jobbet är det dags för RLM 04, lite chippning och lack av snurra och luftintag. Därefter maskning av luftintag och målning av lite detaljer i växthuset.
Snart har jag snickrat ihop och målat/maskat tillräckligt mycket för att kunna sätta ihop det mesta och ge mig på kamouflagemålningen av modellen.
LasseThid
Jo, det ser ut som att han flugit genom spillrorna av en Lancaster som exploderat i luften eller något liknande...Tobias skrev:Det var en schleten prop! nice
LasseThid
Hilfe, bitte!
Hur i hela friden ska jag bära mig åt för att maska utblåsen på denna?
Borde jag ha målat kroppen innan jag satte dit motorn och kontoret?
Hur i hela friden ska jag bära mig åt för att maska utblåsen på denna?
Borde jag ha målat kroppen innan jag satte dit motorn och kontoret?
LasseThid
Azgaron likes this post
Pappersbitar är ju en briljant idé!
Tack Sadolf. Ibland är de självklara lösningarna de svåraste att se...
Tack Sadolf. Ibland är de självklara lösningarna de svåraste att se...
LasseThid
Mårten Fredrik likes this post
Night fighter edition eller bara primad i svart...
LasseThid
Azgaron and cas like this post
Japp, nu har den fått ett lager White Aluminium och ett lager gloss lack.
Jag var på AIM idag och det kunde blivit riktigt dyrt... Som tur är lyckades jag hålla händerna i fickorna större delen av tiden, men en Tamiya Sharp Pointed Side Cutter fick följa med hem...
Annars fanns det mycket stort och gott att välja på...
Jag var riktigt sugen på Das Werks Panther A, Border Models Ju-87 G1/G2 och en del annat...
Många snygga modeller ställdes ut också. Man blir nästan knäckt när man ser vilka konstverk vissa klarar av att leverera.
Denna What-If modell tilltalar mig mycket...
Jag var på AIM idag och det kunde blivit riktigt dyrt... Som tur är lyckades jag hålla händerna i fickorna större delen av tiden, men en Tamiya Sharp Pointed Side Cutter fick följa med hem...
Annars fanns det mycket stort och gott att välja på...
Jag var riktigt sugen på Das Werks Panther A, Border Models Ju-87 G1/G2 och en del annat...
Många snygga modeller ställdes ut också. Man blir nästan knäckt när man ser vilka konstverk vissa klarar av att leverera.
Denna What-If modell tilltalar mig mycket...
LasseThid
Azgaron and Tobias like this post
Tjusigt med svart primer!
Håkan
Håkan
Äntligen har man fått lite byggro efter frugans infall att vi skulle möblera om hela lägenheten, även om det är lite kvar att göra.
Först lite hårspray i framkant på vingarna och sedan ett lager RLM 76 Lichtblau.
Först lite hårspray i framkant på vingarna och sedan ett lager RLM 76 Lichtblau.
LasseThid
Sida 3 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» Hasegawa 1/48 Messerschmitt BF 109 G-2
» Werner Mölders Bf 109F - Revell 1/32
» Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32
» ICM 1/48 Messerschmitt Bf 109 F-2
» Messerschmitt BF 109 1:32
» Werner Mölders Bf 109F - Revell 1/32
» Hej är ny här, tänkte dra igång ett nytt bygge, Trumpeter BF-109F-4 1:32
» ICM 1/48 Messerschmitt Bf 109 F-2