IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+11
LudvigN
Gigabyte
LasseThid
Mårten Fredrik
Matt_Public
cas
Azgaron
Tobias
Noobson
Marlin
Stefan E
15 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 8 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis jan 09 2024, 08:42

Den där Texas-Vipern får då minsann ett yeehaw! cheers
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis jan 09 2024, 08:46

Trevliga saker!

Jag gillar konverteringssatsen till den Grekiska Phantomen.

Jag måste erkänna att de Grekiska Phantomkärrorna inte har lockat, men jag gillar faktiskt färgerna, så den här blir intressant!

Ja, UAV:er är väldigt intressanta, jag har Predatorn, (1/48) i pipelinen....

Det blir många spännande byggtrådar här framöver...


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis jan 09 2024, 09:10

Tackar mina Herrar. Very Happy
Grekland har seglat upp som ett intressant land för mig.
Framför allt när jag upptäckte att de har en så stor F-16 flotta, och målade i ett av de snyggaste camouflagen den kärran bär.
Jag kommer bygga åtminstone en grekisk F-16 av varje block de flyger. Very Happy
Och drönare har också väckt mitt intresse.
Läskiga saker, men tekniskt intressanta.

/Bosse
Marlin
Marlin


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis jan 09 2024, 22:40

Trevliga inköp Bosse! Den där boken såg ju intressant ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson tor jan 18 2024, 18:13

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 20240141IIdag damp det ner två byggsatser ifrån autopartner. Framför allt var der easy eight jag var ute efter, har velat bygga en sherman ett tag nu.

Den gamla Panzer iv fick följa med som sällskap. Den kommer få en öken (DAK) cammo.
Noobson
Noobson


Azgaron and Mal like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor jan 18 2024, 19:52

Sherman & german! Klassisk blandning. I love you
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Mal and Noobson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf fre jan 19 2024, 01:24

Två mycket fina satser... Jag tycker Panzergrau färgen är sexy som den är... Men hade också svagheten för allt DAK relaterat...
Ha skoj med bygget och visa bilder till oss!
Sadolf
Sadolf


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre jan 19 2024, 07:40

En Pz.IV i ökenskrud proppfull med extra bränsledunkar baktill ser jag fram emot att se. cheers

/Bosse
Marlin
Marlin


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre jan 19 2024, 09:29

Lite Gott & Blandat!   cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre jan 19 2024, 18:34

Nytt år, nya modeller….
 
Årets första modeller har redan trillat in!
 
Jag behövde lite färg....    Very Happy
 
Jodå, jag BEHÖVDE faktiskt färg, eller rättare sagt en ersättning för den eländiga soppan som MiG numera säljer som Alclad Microfiller Primer!
 
Mitt val på ersättare föll på UMP/Stylrenz(?) och det ska bli spännande att se hur den uppför sig.
 
Den säljs i rejäla 120ml flaskor och finns i Svart, Grått och Vitt, jag beställde hem en Svart och en Grå flaska.


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 53455030347_f293939596_h

 
Det blir som sagt spännande att testa, jag har kollat på ett par videos på tuben och det ser riktigt bra ut.
 
Det är ju klart att snål som man är så vill man ju upp i fraktfritt, så ett par modeller blev det också, min brorsa byggde Airfix 1/72 modell av den här udda fågeln , men jag fick aldrig tag i den, så när Trumpeter gav ut den så blev det ett givet köp.
 
Får se hur mycket Trumpeter sabbat den här, har -A, -B eller -C laget varit framme?


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 53456365520_f7afd296e5_h


Ett kul, underligt, fult och mycket udda flygplan är det ju så det fyller alla rutor för mig!   cheers
 
Jag passade på att täppa till en lucka i min pansarsamling,  jag hade ingen Leopardstridsvagn, så valet föll på den Svenska versionen av Leopard, Stridsvagn 122 som vi kallar den här.


Den här modellen ska vara riktigt bra enligt några pansarbyggare jag känner.


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 53456079713_c155316363_h

 
Ett nytt modellår har börjat…   drunken
 
 
Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron, Matt_Public and Mal like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre jan 19 2024, 20:14

Stefan E skrev:Får se hur mycket Trumpeter sabbat den här [...]
Hobby Boss, men ändå... Laughing

Propellerbladen är bakvända (åtminstone på 81728), utblåsen sitter fel och motorkåpans form är inte helt rätt. Utöver detta tål nog cockpit lite extra detaljering. I övrigt är den riktigt fin. Cool
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal fre jan 19 2024, 21:01

Stefan E skrev:Nytt år, nya modeller….
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 53456365520_f7afd296e5_h


Ett kul, underligt, fult och mycket udda flygplan är det ju så det fyller alla rutor för mig!   cheers
 


 

 
 
Stefan   sunny

Den är så gräsligt ful...men ack så udda och ball, en bom bara....

Den byggtråden kommer jag följa när du startar det bygget.
Mal
Mal


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal fre jan 19 2024, 22:12

Matt_Public skrev:
Stefan E skrev:Får se hur mycket Trumpeter sabbat den här [...]
Hobby Boss, men ändå... Laughing

Propellerbladen är bakvända (åtminstone på 81728), utblåsen sitter fel och motorkåpans form är inte helt rätt. Utöver detta tål nog cockpit lite extra detaljering. I övrigt är den riktigt fin. Cool
Kollade upp den modellen HOBBYBOSS nr: 81728 på bilder, haha du har rätt Matt cyclops , bladen är banne mig felvända, sen med kollat riktiga foton... What a Face  lätt fixxat, gösses vilken pinsam goof, jaja sånt som händer
Mal
Mal


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre jan 19 2024, 22:57

Ja, alltid är det något!  Laughing 

Trumpeter/Hobbyboss/Merit/I love Kit/Monochrome/Gallery...   Different names, same shit!  lol!


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Matt_Public and Noobson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron sön jan 21 2024, 02:02

Trevliga inköp Stefan! Smile

BoV är ju en kul uddakärra! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E sön jan 21 2024, 08:36

Mal skrev:
Matt_Public skrev:
Stefan E skrev:Får se hur mycket Trumpeter sabbat den här [...]
Hobby Boss, men ändå... Laughing

Propellerbladen är bakvända (åtminstone på 81728), utblåsen sitter fel och motorkåpans form är inte helt rätt. Utöver detta tål nog cockpit lite extra detaljering. I övrigt är den riktigt fin. Cool
Kollade upp den modellen HOBBYBOSS nr: 81728 på bilder, haha du har rätt Matt cyclops , bladen är banne mig felvända, sen med kollat riktiga foton... What a Face  lätt fixxat, gösses vilken pinsam goof, jaja sånt som händer

Länka gärna till det testet...

Kan man använda en Fw190 propeller i stället, det är väl samma motor?

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public sön jan 21 2024, 09:24

Stefan E skrev:Kan man använda en Fw190-propeller i stället, det är väl samma motor?
Om de är snarlika i övrigt, alltså med avseende på måtten, borde det väl gå vägen? scratch
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Mal likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons jan 24 2024, 07:59

Hejsan. Very Happy

Nu börjar resultatet av årets första shopping runda trilla in.
Från Super-hobby.se trillade det in lite målningsmasker till min Flanker.
Jag satt och tittade på min Flanker och kom fram till att jag inte orkar göra maskeringen runt metall delarna kring motorn själv.
Så det fick bli köpe-masker, dessa är visserligen till en HobbyBoss, men de borde funka även på en Great Wall Hobby byggsats. Och det var endast dessa som fanns i lager.
Efter helgen vet vi om det funkar.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 53482639556_63fd42fc13_k20240123_173747 by Bosse Persson, on Flickr

Sen lite småpyssel till mina kommande byggen under våren kom det pitotrör från två olika tillverkare.
Miniworld i Ukraina, har jag aldrig tidigare hört talas om, klart värt att prova för bara en hundring.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 53482940574_153518e0c4_k20240123_173807 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 49365_rn
Lånad bild.

Sen ett likadant från Masters.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 53481735532_51529700da_k20240123_173759 by Bosse Persson, on Flickr
Miniworlds är i ett stycke, medans Masters har sina PE fenor som ska limmas på plats.
Om Miniworld funkar bra kommer det nog bli sådana i framtiden.
Skönt att slippa limma införnaliskt små PE delar.

Vapen måste man ha, och mina kommande F-16AM från den nya Kinetic Gold standard lådan saknar schyssta Sidewinders.
Kinetic har valt att göra missilen i bakdel, mittdel och nos del för att på så sätt kunna få ut så många varianter som möjligt med att bara göra en ny nosdel.
Sånt gillar jag inte, så jag köpte två lådor Brassin AIM-9M/L.
Skulle ha köpt Reskit, men de var slut i lager så det får bli nästa gång.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 53482640136_6c3963bfc4_k20240123_173821 by Bosse Persson, on Flickr

Reskits Python 3 & 5 fanns däremot i lager, och de kommer jag behöva under våren/sommaren.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 53482941474_3b30b39fb5_k20240123_173834 by Bosse Persson, on Flickr

Jag tror att jag har allt nu inför starten av Nato gruppbygget på BM i april.
Ska plocka fram det jag ska bygga och gå igenom och se om något saknas.


/Bosse
Marlin
Marlin


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons jan 24 2024, 08:38

Mycket nyttigt där!   Very Happy

Stefan  cheers
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal ons jan 24 2024, 11:50

Matt_Public skrev:
Stefan E skrev:Kan man använda en Fw190-propeller i stället, det är väl samma motor?
Om de är snarlika i övrigt, alltså med avseende på måtten, borde det väl gå vägen? scratch


Kikat lite, nyfiken, jodå, de ser lika ut. då det är fåtal tillverkare av bladen, 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Bundesarchiv_Bild_183-2005-0725-526%2C_Aufkl%C3%A4rungsflugzeug_Blohm_-_Vo%C3%9F_BV_141

Sen finns de lite smalare med..liknar BF109 bladen..dock inte kapa min fot på detta, men research,
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Blohm-voss-bv-141-v3-18401234.jpg


Då känner till 3-4 olika blad typer på tyska kärror
Mal
Mal


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons jan 24 2024, 12:05

Mal skrev:
Matt_Public skrev:
Stefan E skrev:Kan man använda en Fw190-propeller i stället, det är väl samma motor?
Om de är snarlika i övrigt, alltså med avseende på måtten, borde det väl gå vägen? scratch


Kikat lite, nyfiken, jodå, de ser lika ut. då det är fåtal tillverkare av bladen, 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Bundesarchiv_Bild_183-2005-0725-526%2C_Aufkl%C3%A4rungsflugzeug_Blohm_-_Vo%C3%9F_BV_141

Sen finns de lite smalare med..liknar BF109 bladen..dock inte kapa min fot på detta, men research,
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Blohm-voss-bv-141-v3-18401234.jpg


Då känner till 3-4 olika blad typer på tyska kärror


Kanonbra bilder!

Jag kollade, en Eduard Fw190 propeller har samma utseende som på den övre av bilderna (VDN?), och diametern överensstämmer med modellens!

Stefan  Very Happy sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons jan 24 2024, 12:07

Stefan E skrev:Mycket nyttigt där!   Very Happy
Just! Bra och balanserad kost, liksom. pirat
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal ons jan 24 2024, 12:50

Stefan E skrev:Kanonbra bilder!

Jag kollade, en Eduard Fw190 propeller har samma utseende som på den övre av bilderna (VDN?), och diametern överensstämmer med modellens!

Stefan  Very Happy sunny

Dubbelkollar, fläkten är väl rättvänd i modellen annars, isåfall bör du byta den, FW190 fläkten bör passa fint där.
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LudvigN ons jan 24 2024, 13:18

Fantastiskt plan det där! Ser verkligen ut som något som skulle kunna dyka upp i en Indiana Jones-film!  Very Happy
LudvigN
LudvigN


Matt_Public and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LudvigN ons jan 24 2024, 21:19

Skiter lite i att januari är årets fattigaste månad. Har sagt åt mig själv att ta det lite lugnt med modellerna men jag har gått och tänkt så länge på att köpa vissa verktyg som jag behöver för att komma vidare i hobbyn att jag inte orkar med mitt egna ältande. Så jag slog till på flera fronter. Nu ska det massproduceras basplattor och annat!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 53485201293_dd2ddc6f2c_bUntitled by Ludvig, on Flickr

Först en liten leverans från Super-Hobby. Testade äntligen Mr Finishing surfacer och jag är helt blown away. Fattar nu varför den är så populär. Vilken produkt! Kommer aldrig kunna använda någon annan primer igen bounce

 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 53485059741_a0115bae88_bUntitled by Ludvig, on Flickr

Balsaträ och lite smågräs från Conrad.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 53485470680_fd5fb9f0de_bUntitled by Ludvig, on Flickr

Gräsapplikator från trevliga SignalSidan. Kostar hälften så mycket som Nochs variant.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 53485470665_1978fa4303_bUntitled by Ludvig, on Flickr

Matt PVA-lim och finlera.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 53485470635_72d74a6db2_bUntitled by Ludvig, on Flickr

Lite grejer till min F-4 från Eduard. Slank med två overtrees Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Miam Har redan dekaler och instructioner till Mig-15 från ett profipack

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 53485059756_8fd1d46533_bUntitled by Ludvig, on Flickr

Cellplastskärare som får väldigt fina omdömen från alla. Nu ska det bli lite fina custom bordsunderlägg till diverse modeller. Hintar om att min dyraste beställning någonsin inom hobbyn är på väg och landar hos mig nästa vecka jocolor
LudvigN
LudvigN


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 8 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet