IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!!

+22
fowi
Poseidon
denstore
dm4
Viggen
Claes
MiniStuff
Caverö
Gigabyte
ErikM
Linus
MagnusE
T-34
merlin1953packard
bjork_larsson
Stoffeliten
Warsawpact
JOooCKE
Stefan E
johan r
Azgaron
Janne.S
26 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 31 av 40 Föregående  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S ons jan 06 2010, 20:14

Hehehe vem har inte det....

Goa små svenne fynd!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av johan r ons jan 06 2010, 23:27

Hehe. Med min byggtakt skulle det räcka med en låda för att jag skulle ha att göra resten av livet. Nu har jag mer än en låda i högen så jag kommer att ha att göra i många liv framöver Very Happy

Trevliga inköp du har där!

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S sön jan 10 2010, 16:23

Så ramlade ner ett litet paket från Jadar hobby Very Happy

Mina Iranska Phantom dekaler!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 DSC01444


Risken är att det blir en Iransk Phantom efter Sufan minsan Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Azgaron sön jan 10 2010, 17:46

Trevliga inköp Dm4 och Janne! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE sön jan 10 2010, 18:50

Mums!
Phantom saker Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Icon_twisted
Det skulle vara väldigt kul att se en Phantom från Jannes fabrik Smile

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E mån jan 18 2010, 19:31

Hejsan!

I mellandagarna kom en jätte-kartong från Hong-Kong som jag beställde innan jul-helgen.
Ni får ursäkta, men jag hade glömt lägga upp dem!

Min Snow-Speeder har ni ju redan sett, men här är boxarten i alla fall (den är snart klar, uppdatering på gång!).

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 002-7

En liiiten Skyhawk i 1/144, men trots den lilla skalan, en helt fullvuxen modell!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 007-5

En JASDF F-1, en inhemsk Japansk skol/attackkärra i 1/144.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 006-8

Kan rekommendera de här små underverken till byggsatser, eftersom man alltid får två modeller i asken så är dom väldigt prisvärda (ca 70:-/ask)!

Den här modellen, i just denna målning har jag jagat ett bra tag nu!
Trodde jag beställde week-end utgåvan eftersom den var så billig (120:-), men det visade sig vara ”Profi-packen”, BINGO!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 004-7

En Yak-3 i 1/48 är ju aldrig fel!
Jag fick massor av häftiga märkningar i min ”profi-pack”, så det här är en ”märkningsmodell”!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 003-5

Lite skrot att hänga under vingarna på några av mina Hasegawa-modeller!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 005-6

Den här nya Tornadon från Hobby-Boss var jag så nyfiken på, efter att ha byggt Italeris missfoster!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 017-2

Hobby-Boss nya F-111 har fått dålig kritik (gäller även Tornadon) av ”förstå-sig-påarna”, men jag tycker nog att båda ser kanonfina ut!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 016-2

Den här F-22an vet jag inte varför jag beställde, men den var billig och har fått fin kritik i alla tidningar, dessutom gillar jag den, trots att det är ett grått flygplan.
Vad jag inte insåg var hur stor den blir, den är större än en F-15, och i 1/48 så är det STORT!
Målningen är häftig (samma färger som en F-16, men med ett metallic-skimmer). Det blir en utmaning att måla!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 001-6

Jag är mycket glad att jag tog hem den, en av de finaste byggsatser jag sett på länge, och dekalerna kommer från Cartograph!



Till sist ett flygplan som i alla fall Janne känner igen vid det här laget!
Jag tog den lätta vägen och köpte Kinetics F-16I ”Sufa”.

Det här är en Tamiya-kopia, med massor av vapen, man får så man kan lasta en hel division!
Maskinen är så långt från den slanka, läckra lilla jaktkärran Lockheed ursprungligen byggde!
Det här är sopbilsvarianten!
CFT´s och elektronik-ryggås plus en massa vapen gör kärran så attans ful, men samtidigt är den ju bara så läcker!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 015-1

Den här är så udda att den slank bara med;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 012-1

Lite smått & Blandat lös-godis;

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 018-2

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 019-2

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 020-5

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 021-3

Vill ni se en In-box på någon modell så säg till, jag kan knappast lägga upp alla!

Ja, nu gäller det bara att bygga de här godingarna!

Limma Lugnt!

Stefan E
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE mån jan 18 2010, 19:56

Oj! Här har det slagits på stort! Very Happy
Mycket trevliga saker Stefan!
Sufan vil jag själv ha, ska bara se när jag får tid och pengar att köpa en sån men det får nog vänta pga att jag måste lägga pengar på projekt och så... Razz

Stolar till Phantom, 1/32... kan jag kanske känna lukten av ett F-4 bygge?? Very Happy

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E mån jan 18 2010, 21:29

JOooCKE skrev:Oj! Här har det slagits på stort! Very Happy
Mycket trevliga saker Stefan!
Sufan vil jag själv ha, ska bara se när jag får tid och pengar att köpa en sån men det får nog vänta pga att jag måste lägga pengar på projekt och så... Razz

Stolar till Phantom, 1/32... kan jag kanske känna lukten av ett F-4 bygge?? Very Happy

/ Jocke

Hejsan Jocke!

Jo, jag får väl erkänna att en F-4J Phantom II i 1/32 är planerad, från VFMA-321 #Hells Angels"!

Nu har jag byggsats, ets, dekaler och nya stolar i Resin!
Japp, jag har allt jag behöver nu! Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Icon_biggrin

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av bjork_larsson mån jan 18 2010, 21:50

Mycket trevliga saker där Stefan! Blir många sköna timmar...

Själv fick jag idag ett stort fint paket med mina R620or! Detta kommer att bli kanon! Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 P1050677

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 P1050678

Nu skall här byggas, fast A380 skall bli klar med... Smile

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE mån jan 18 2010, 21:58

Terje, när jag ser det där kan jag inte göra något annat än att bara ha ett smile till öronen cheers

/ Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E mån jan 18 2010, 21:59

Hejsan Terje!

Härligt att se dina snygga lastbilar igen!

Trailern var ett skapligt vackert ekipage (fast jag har aldrigt gillat att köra dem!), skall du bygga den ur lådan?
Fick du med dekaler till trailern?
Dragarn, har du ett släp till den?
Tillbehörssatsen är en klassiker, har gjort av med ett par stycken själv!

Ser fram emot dina byggen!

Limma Lungt!

Stefan E
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S mån jan 18 2010, 22:44

Jösses Stefan!!! Ingen dålig laddning plast godis!! Nu dreglar jag på tangentbordet!

Och Terje har beställ rednecks Razz Lite kult om inte annat!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MagnusE ons jan 20 2010, 23:21

Slank förbi Hobbex i Nordstan och där var det halva priset på massor av kits. Tyvärr är kassan skral men jag kom iallafall hem med den här lille rackarn.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Auf1

Magnus
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact ons jan 20 2010, 23:23

MagnusE skrev:Slank förbi Hobbex i Nordstan och där var det halva priset på massor av kits. Tyvärr är kassan skral men jag kom iallafall hem med den här lille rackarn.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Auf1

Magnus



OOoooh, halva priset hos hobbex. Har de äntligen skjutigt den inköpsansvarige eller har de fått panik av alla travar plast som ligger och skaver Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Icon_lol
Härligt fynd!
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor jan 21 2010, 00:59

Hick! Har de halva priset på allt eller?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av JOooCKE tor jan 21 2010, 07:45

Det där var en tuff liten sak! Very Happy
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MagnusE tor jan 21 2010, 09:11

Janne.S skrev:Hick! Har de halva priset på allt eller?


Nja inte allt men det var ett rejält långbord med byggsater från Dragon, Italeri, HG,Trumpeten Zvezda och Academy. Mycket flyg, pansar och någon båt.

Magnus
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av bjork_larsson tor jan 21 2010, 09:55

@ Stefan, ledsen för ett sent svar! Jo, det är en massa dekaler med, men jag skall bygga ett ekipage med Swedtrans loggo på. Jag beställde två stycken dragare bara för att jag skall bygga ihop dessa... va det tänkt. Men nu vet jag inte riktigt! Very Happy Haha... två byggen hägrar också! Very Happy

Jasså, du gillar inte trailers? Själv vet jag inte riktigt vilket jag föredrar tycker att båda har sin charm! Very Happy

@ Magnus, spännande byggen det där! Jag va förbi hobbex häromdagen... Va för en gångs skull humana priser där! Very Happy Haha... fudnerade på att köpa en kapell trailer där för knappa 250 sek. Men av det blev det inget... fast vem vet. Jag kanske smyger ner dit någon dag ändå!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MiniStuff tor jan 21 2010, 16:52

Vill oxå bo i närheten av ställen som plötsligt får för sig att rea prylar... Sad den enda som rear saker jag vill ha här uppe i skogarna är jag själv. Razz

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Janne.S tor jan 21 2010, 18:29

Du får väl göra dig själv glad Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MiniStuff tor jan 21 2010, 21:28

Sagt och gjort... Smile

Som det nu är så har jag numera en egen bokhandel och en bra grej med det är att jag kan få tag i många trevliga böcker till min 2:a vk-samling och fyra nya ramlade in på jobbet här om dagen.

först lite böcker som behövs till lite olika projekt
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 231_234bok

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 250bok


sen ytterligare en av Schiffer Pubishings gigantiska och helt fantastiska böcker om alla tyska tanks o dyl som användes och inte användes under ww2. denna om de "tyska" vagnarna 35(t) o 38(t) och allt där emellan och innan. Helt otroligt vad mycket olika vagnar och projekt som finns i denna bok.
Önskar jag kunde visa varenda sida i den för er. Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Panzers35_38

och sist en bok som jag behöver tlll en vilandes bf110 i skala 1:32
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Bf110bok


SEN så kom det äntligen ett paket med posten idag som jag väntat på ett tag, från Kingkit England (http://www.kingkit.co.uk/kingkit/):
Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Podracer

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 InboxNarcissus01

den sista boxen här finns om en liten stund som en lådtitt Smile

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av MagnusE tor jan 21 2010, 22:06

Aarggh, bok 2 skulle jag behöva NU!


Magnus
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E tor jan 21 2010, 22:16

Verkligen intressanta inköp, men VAD är det sista rymdskeppet?

Var det med i en av "Alien" filmerna?

Slutade se dem efter trean, de första två filmerna var suveräna, men sen gick det brant utför!

Kommer ihåg när jag såg Alien på bio för första gången, jag satt på helspänn i två timmar och var helt slut när jag gick hem!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Warsawpact tor jan 21 2010, 22:18

Phantom2 skrev:Verkligen intressanta inköp, men VAD är det sista rymdskeppet?

Var det med i en av "Alien" filmerna?

Slutade se dem efter trean, de första två filmerna var suveräna, men sen gick det brant utför!

Kommer ihåg när jag såg Alien på bio för första gången, jag satt på helspänn i två timmar och var helt slut när jag gick hem!

Limma Lungt!

Stefan

Det skeppet är det som Ripley nöd-evakuerar Nostromo med i första filmen.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Stefan E tor jan 21 2010, 22:18

Phantom2 skrev:Verkligen intressanta inköp, men VAD är det sista rymdskeppet?

Var det med i en av "Alien" filmerna?

Slutade se dem efter trean, de första två filmerna var suveräna, men sen gick det brant utför!

Kommer ihåg när jag såg Alien på bio för första gången, jag satt på helspänn i två timmar och var helt slut när jag gick hem!

Limma Lungt!

Stefan


ARRRGH!

Kom på det, det var ju skeppet (nästan) hela filmen utspelade sig i!

Ser fram mot ditt bygge!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!!

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 31 av 40 Föregående  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet