T-34 i nästan mint condition
5 posters
Sida 1 av 1
T-34 i nästan mint condition
Kanske någon av er har sett hört om denna tidigare men jag måste bara dela med mig. Råkade själv bli påmind om den när jag letade efter helt andra saker. Kolla in länken, bläddra ung halva sidan ner för att hitta rätt...
T-34 from bellow
/Markus
T-34 from bellow
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Sv: T-34 i nästan mint condition
Even after 62 years (and a little tinkering), they were able to fire up the diesel engine!
Otroligt!!!
Magnus
Otroligt!!!
Magnus
MagnusE
Visst är det! Och att det inte fanns ett spår av rost på den, tyder på att det inte kan ha varit speciellt mycket syre i den "sjön" om jag inte fattar fel.
M
M
MiniStuff- Vicesheriff
Inte helt ovanligt..... det har hittats T-34:or i mossar ute på Karelska näset som de i princip bara hällde i bränsle och körde iväg till närmsta museum. T-34:an var en rejäl doning
Janne.S- Moderator
Jo, den där har jag sett förr. Alltid lika fränt.
Maken till diorama-förslag för övrigt, referensbilderna går ju inte precis av för hackor.
Maken till diorama-förslag för övrigt, referensbilderna går ju inte precis av för hackor.
Matt_Public- Master of DNF
Startar eft 60 år i en mosse,,, och jag som har problem att få igång frugans bil av 2002 år modell när det blev lite kallt i vintras ,, får övertala henne att köpa en T34 ,, ser det framför mig ,,läderhuvan på,, rätta till gloggelsen och i väg ,,,
Gigabyte
Gigabyte skrev:Startar eft 60 år i en mosse,,, och jag som har problem att få igång frugans bil av 2002 år modell när det blev lite kallt i vintras ,, får övertala henne att köpa en T34 ,, ser det framför mig ,,läderhuvan på,, rätta till gloggelsen och i väg ,,,
SÅ ska det sitta en skylt som det står "We brake for nobody!" åsså en övningskörningsskylt!
Janne.S- Moderator
Hon skulle garanterat få byta fil utan att hänga sig på hornet
Gigabyte
Jo, med tanke på trafikvettet i den här staden så har stridsvagnar ofta föresvävat i mina fantasier........
Just nu är jag inne på en teori om att ju dyrare bil desto mindra hjärna hos föraren...
Just nu är jag inne på en teori om att ju dyrare bil desto mindra hjärna hos föraren...
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:Jo, med tanke på trafikvettet i den här staden så har stridsvagnar ofta föresvävat i mina fantasier........
mja... kan nog stämma beroende på VILKEN "hjärna" du menar
Du har väl hört historien om elefanten och musen som var ute och gick i djungeln?
MiniStuff- Vicesheriff
MiniStuff skrev:Janne.S skrev:Jo, med tanke på trafikvettet i den här staden så har stridsvagnar ofta föresvävat i mina fantasier........
Du har väl hört historien om elefanten och musen som var ute och gick i djungeln?
Nä.... do tell
Janne.S- Moderator
Janne.S skrev:MiniStuff skrev:Janne.S skrev:Jo, med tanke på trafikvettet i den här staden så har stridsvagnar ofta föresvävat i mina fantasier........
Nä.... do tell
Det var en gång två riktigt goda vänner, en mus och en elefant. Som så många andra dagar i sitt liv så var de ute och promenerade tillsammans i den djupa djungeln. Plötsligt när de knatade på som bäst så kom de till ett kärr där elefanten råkade gå ner sig och fastnade. Han ropade då till sin bästa kompis, musen
- Hjälp! Hjälp mig upp!
- Visst! Klart jag gör, sa musen. Jag måste bara hem och hämta bilen.
Sagt och gjort, musen kutade hem på snabba ben och hämtade sin BMW 6 cabriolet. Kom tillbaka och slängde ner en reptamp till sin bästa vän, elefanten, och drog upp honom.
- Jag står i skuld till dig, sa elefanten.
- Inga problem, sa musen.
En annan dag var de ute och gick i den djupa djungeln, som så många andra dagar i sitt liv. Där de gick upp för en kulle och sen nedför en kulle, bevuxen med de vildaste snåren, så de såg inte kvicksandsbanken som dök upp bakom dem. Vips så hade musen gått ner sig och fastnat och han ropade till sin bäste vän, elefanten:
- Hjälp! Hjälp mig upp!
- Självklart! sa elefanten och så fällde han ner sin stora snopp och musen kunde klättra upp på den ut ur kvicksanden till friheten.
Sensmoral: Med en stor kuk så behöver du ingen ball och dyr bil.
/M
MiniStuff- Vicesheriff
Liknande ämnen
» Hjälp! Etylacetaten är nästan slut!!
» An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen
» Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48
» B-17G Mals Way, klar, nåja nästan se det som kapitel 1 avslutat
» Modelmaster acryl säljes, ca 80st ( Nästan hela sortimentet )
» An adventure into modeling Hades – building Modelcrafts Sea Vixen
» Operation Corporate (nästan iallafall) Sea King AEW Mk2 - Hasegawa 1/48
» B-17G Mals Way, klar, nåja nästan se det som kapitel 1 avslutat
» Modelmaster acryl säljes, ca 80st ( Nästan hela sortimentet )
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|