IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

T-34 i nästan mint condition

5 posters

Gå ner

T-34 i nästan mint condition Empty T-34 i nästan mint condition

Inlägg av MiniStuff tis apr 20 2010, 21:48

Kanske någon av er har sett hört om denna tidigare men jag måste bara dela med mig. Råkade själv bli påmind om den när jag letade efter helt andra saker. Kolla in länken, bläddra ung halva sidan ner för att hitta rätt... Smile

T-34 from bellow

/Markus

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

T-34 i nästan mint condition Empty Sv: T-34 i nästan mint condition

Inlägg av MagnusE tis apr 20 2010, 21:58

Even after 62 years (and a little tinkering), they were able to fire up the diesel engine!

Otroligt!!!


Magnus
MagnusE
MagnusE


Till överst på sidan Gå ner

T-34 i nästan mint condition Empty Sv: T-34 i nästan mint condition

Inlägg av MiniStuff tis apr 20 2010, 22:05

Visst är det! Och att det inte fanns ett spår av rost på den, tyder på att det inte kan ha varit speciellt mycket syre i den "sjön" om jag inte fattar fel.

M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

T-34 i nästan mint condition Empty Sv: T-34 i nästan mint condition

Inlägg av Janne.S tis apr 20 2010, 22:14

Inte helt ovanligt..... det har hittats T-34:or i mossar ute på Karelska näset som de i princip bara hällde i bränsle och körde iväg till närmsta museum. T-34:an var en rejäl doning Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

T-34 i nästan mint condition Empty Sv: T-34 i nästan mint condition

Inlägg av Matt_Public ons apr 21 2010, 08:48

Jo, den där har jag sett förr. Alltid lika fränt. T-34 i nästan mint condition Icon_king
Maken till diorama-förslag för övrigt, referensbilderna går ju inte precis av för hackor.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

T-34 i nästan mint condition Empty Sv: T-34 i nästan mint condition

Inlägg av Gigabyte ons apr 21 2010, 10:35

Startar eft 60 år i en mosse,,, och jag som har problem att få igång frugans bil av 2002 år modell när det blev lite kallt i vintras T-34 i nästan mint condition Icon_eek ,, får övertala henne att köpa en T34 ,, ser det framför mig ,,läderhuvan på,, rätta till gloggelsen och i väg ,,, T-34 i nästan mint condition Icon_razz
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

T-34 i nästan mint condition Empty Sv: T-34 i nästan mint condition

Inlägg av Janne.S ons apr 21 2010, 10:39

Gigabyte skrev:Startar eft 60 år i en mosse,,, och jag som har problem att få igång frugans bil av 2002 år modell när det blev lite kallt i vintras T-34 i nästan mint condition Icon_eek ,, får övertala henne att köpa en T34 ,, ser det framför mig ,,läderhuvan på,, rätta till gloggelsen och i väg ,,, T-34 i nästan mint condition Icon_razz


SÅ ska det sitta en skylt som det står "We brake for nobody!" åsså en övningskörningsskylt! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

T-34 i nästan mint condition Empty Sv: T-34 i nästan mint condition

Inlägg av Gigabyte ons apr 21 2010, 10:45

T-34 i nästan mint condition Icon_razz Hon skulle garanterat få byta fil utan att hänga sig på hornet T-34 i nästan mint condition Icon_tongue
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

T-34 i nästan mint condition Empty Sv: T-34 i nästan mint condition

Inlägg av Janne.S ons apr 21 2010, 10:51

Jo, med tanke på trafikvettet i den här staden så har stridsvagnar ofta föresvävat i mina fantasier........

Just nu är jag inne på en teori om att ju dyrare bil desto mindra hjärna hos föraren...
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

T-34 i nästan mint condition Empty Sv: T-34 i nästan mint condition

Inlägg av MiniStuff ons apr 21 2010, 16:03

Janne.S skrev:Jo, med tanke på trafikvettet i den här staden så har stridsvagnar ofta föresvävat i mina fantasier........

Just nu är jag inne på en teori om att ju dyrare bil desto mindra hjärna hos föraren...


mja... kan nog stämma beroende på VILKEN "hjärna" du menar T-34 i nästan mint condition Icon_rolleyes T-34 i nästan mint condition Icon_wink T-34 i nästan mint condition Icon_rolleyes

Du har väl hört historien om elefanten och musen som var ute och gick i djungeln?

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

T-34 i nästan mint condition Empty Sv: T-34 i nästan mint condition

Inlägg av Janne.S ons apr 21 2010, 17:11

MiniStuff skrev:
Janne.S skrev:Jo, med tanke på trafikvettet i den här staden så har stridsvagnar ofta föresvävat i mina fantasier........

Just nu är jag inne på en teori om att ju dyrare bil desto mindra hjärna hos föraren...


mja... kan nog stämma beroende på VILKEN "hjärna" du menar T-34 i nästan mint condition Icon_rolleyes T-34 i nästan mint condition Icon_wink T-34 i nästan mint condition Icon_rolleyes

Du har väl hört historien om elefanten och musen som var ute och gick i djungeln?

Nä.... do tell Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

T-34 i nästan mint condition Empty Sv: T-34 i nästan mint condition

Inlägg av MiniStuff ons apr 21 2010, 17:31

Janne.S skrev:
MiniStuff skrev:
Janne.S skrev:Jo, med tanke på trafikvettet i den här staden så har stridsvagnar ofta föresvävat i mina fantasier........

Just nu är jag inne på en teori om att ju dyrare bil desto mindra hjärna hos föraren...


mja... kan nog stämma beroende på VILKEN "hjärna" du menar T-34 i nästan mint condition Icon_rolleyes T-34 i nästan mint condition Icon_wink T-34 i nästan mint condition Icon_rolleyes

Du har väl hört historien om elefanten och musen som var ute och gick i djungeln?

Nä.... do tell Very Happy


Det var en gång två riktigt goda vänner, en mus och en elefant. Som så många andra dagar i sitt liv så var de ute och promenerade tillsammans i den djupa djungeln. Plötsligt när de knatade på som bäst så kom de till ett kärr där elefanten råkade gå ner sig och fastnade. Han ropade då till sin bästa kompis, musen
- Hjälp! Hjälp mig upp!
- Visst! Klart jag gör, sa musen. Jag måste bara hem och hämta bilen.
Sagt och gjort, musen kutade hem på snabba ben och hämtade sin BMW 6 cabriolet. Kom tillbaka och slängde ner en reptamp till sin bästa vän, elefanten, och drog upp honom.
- Jag står i skuld till dig, sa elefanten.
- Inga problem, sa musen.

En annan dag var de ute och gick i den djupa djungeln, som så många andra dagar i sitt liv. Där de gick upp för en kulle och sen nedför en kulle, bevuxen med de vildaste snåren, så de såg inte kvicksandsbanken som dök upp bakom dem. Vips så hade musen gått ner sig och fastnat och han ropade till sin bäste vän, elefanten:
- Hjälp! Hjälp mig upp!
- Självklart! sa elefanten och så fällde han ner sin stora snopp och musen kunde klättra upp på den ut ur kvicksanden till friheten.

Sensmoral: Med en stor kuk så behöver du ingen ball och dyr bil. T-34 i nästan mint condition Icon_elephant

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

T-34 i nästan mint condition Empty Sv: T-34 i nästan mint condition

Inlägg av Janne.S ons apr 21 2010, 18:09

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

T-34 i nästan mint condition Empty Sv: T-34 i nästan mint condition

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet