Mitsubishi T-2 (Hasegawa 1:72)
+11
T-34
Jokkocze
MiniStuff
Azgaron
cas
Hayabusa
SAU
Janne.S
Stefan E
Matt_Public
Galdrin
15 posters
Sida 3 av 5
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Mitsubishi T-2 (Hasegawa 1:72)
Ser ut som en acceptabel lösning. Slipa bort lite av framkanten på stolen så att den ligger lite lägre där bara
Jokkocze
Känns som om jag skär mer i modellen än jag limmar ihop delar. Nåja. Ytterligare ett pass med dynan till stolen gav ett resultat som jag tror jag är nöjd med, tack Jokkocze för att du hjälpte mig tänka utanför lådan för jag var bara innen på att anpassa dynan till stolen och inte tvärt om.
Galdrin
Blev bra det där! Kan man lägga till detaljer till delarna så kan man ta bort dem också
Jokkocze
Ser utmärkt ut!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar, får se hur det ser ut med färg på sakerna, synd bara att sätena kräver så mycket slipning för att se OK ut.
Galdrin
Nu är stolarna klara så långt det går i väntan på PE-delarna. Litet dåligt ljus men resultatet med "dynorna" på plats och med lite fär blev såhär:
Dags att göra klart vingarna och sedan luftintagen så att de sista delarna från Japan hinner levereras. Någon som har koll på hur lång tid det brukar ta från HobbyLink när det väl står att det har paketerats?
Dags att göra klart vingarna och sedan luftintagen så att de sista delarna från Japan hinner levereras. Någon som har koll på hur lång tid det brukar ta från HobbyLink när det väl står att det har paketerats?
Galdrin
Schysst knallpall!
Vad var det för ets-ark du hittade?
Vad var det för ets-ark du hittade?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
MiniStuff- Vicesheriff
Ser ut som tandläkarprylar. Inte utan att man får lite rysningar.
Magnus
Magnus
T-34
Hade kilovis av tandläkarverktygen innan men kastade alla utom en 6-7 st. Känndes bra att hitta dom igen när linjerna plötsligt försvann
Galdrin
Ser ut att bli en tålamodskrävande utmaning, Galdrin!
Känner igen de typiska passformsfelen från min egen Tornado (också Gawas 1/72). Dock i mina dystraste stunder när det mesta gick fel, tänkte jag alltid på Caverös numera bevingade visdomsord: "Självplågeriet fortsätter"... Det är tur att det finns så många andra duktiga byggare på detta forum som man kan rådfråga, när bygget "går in i väggen".
Fortsätt kämpa! Stolarna ser snygga ut!
Känner igen de typiska passformsfelen från min egen Tornado (också Gawas 1/72). Dock i mina dystraste stunder när det mesta gick fel, tänkte jag alltid på Caverös numera bevingade visdomsord: "Självplågeriet fortsätter"... Det är tur att det finns så många andra duktiga byggare på detta forum som man kan rådfråga, när bygget "går in i väggen".
Fortsätt kämpa! Stolarna ser snygga ut!
merlin1953packard
Blev mest lite spackling idag och en del slipande, inga underverk med andra ord. Behöver fortfarande klura ut när man använder vilket lim då dagens missöde bestod i att det lättflytande, långsamtstelnande limmet, utan att jag märkte något, drogs av kapiläreffekten in mellan plastbiten och mitt finger med fina fingeravtryck etsade i plasten som resultat.
Sedan lyckades jag hitta mitt nästa projekt ifall PE-delarna blir försenade i posten eller om T-2:an behöver torka färgen en dag eller två. Det blev en U-2 istället för en T-2 . Kommer på posten nästa vecka.
Sedan lyckades jag hitta mitt nästa projekt ifall PE-delarna blir försenade i posten eller om T-2:an behöver torka färgen en dag eller två. Det blev en U-2 istället för en T-2 . Kommer på posten nästa vecka.
Galdrin
Oops, fingeravtryck i etset låter inte så kul.
Men ett coolt skunkworks-projekt det kommer bli!
Men ett coolt skunkworks-projekt det kommer bli!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Fingeravtrycken var inte på etsen utan blev etsade i plasten. Jag tror jag kan slipa bort dom på bekostnad av några panellinjer då dessa är upphöjda på denna modellen.
Galdrin
Nämnde jag att passformen är sisådär?
Det har tagit mig nästan 2 dagar för att kunna sluta kroppshalvorna runt cockpiten när instrumentpanelerna kom på plats. Nu återstår det att fylla hålen med lämpligt material.
Det har tagit mig nästan 2 dagar för att kunna sluta kroppshalvorna runt cockpiten när instrumentpanelerna kom på plats. Nu återstår det att fylla hålen med lämpligt material.
Galdrin
Gammal Gawa.......passformen var aproximativ på den tiden
Janne.S- Moderator
Jag tror att det får bli lite sådan grön sörja. Det blir nästa sak att införskaffa.
Galdrin
Greenstuff kan du nog lösa det där med. Kanske kombinera med lite plasticard, men kör du greenstuff bör det räcka.
Vettetusan om "grön sörja" beskriver greenstuff, då det mer liknar sån där lera man gör skulpturer av. Tänker du kanske på sånt där grönt spackel kanske?
Det fungerar också, dock måste du nästan hjälpa det lite på traven med exempelvis, som nämt tidigare, plasticard.
Ser fram emot att se hur det går frammåt! Och ska du köpa greenstuff så köp inte citaldels dyra miniförpackningar, utan kolla på det ministuff har i sitt sortiment. Mycket mer prisvärt.
Vettetusan om "grön sörja" beskriver greenstuff, då det mer liknar sån där lera man gör skulpturer av. Tänker du kanske på sånt där grönt spackel kanske?
Det fungerar också, dock måste du nästan hjälpa det lite på traven med exempelvis, som nämt tidigare, plasticard.
Ser fram emot att se hur det går frammåt! Och ska du köpa greenstuff så köp inte citaldels dyra miniförpackningar, utan kolla på det ministuff har i sitt sortiment. Mycket mer prisvärt.
Jokkocze
Hmm.. Nu blev det besvärligt. Citadels små förpackningar à 80 kr är det ända jag kan få tag på här omkring, alternativet är att beställa men då tappar hinner jag kanske inte klart med inpassningen innan resten till modellen kommer från Japan och då blir det ett ofrivilligt stopp där.
Tror jag löser det med plasticard och spackel denna gången också får jag se till att få iväg en beställning till lämplig butik på det jag vet att jag kommer att behöva. Dekalvätska, miniborr, greenstuff, färg för flygplan samt metallfärg för ebk & flygkroppen precis bakom där. Hittar säkert mer jag behöver när jag börjar leta i onlinebutiken
Tror jag löser det med plasticard och spackel denna gången också får jag se till att få iväg en beställning till lämplig butik på det jag vet att jag kommer att behöva. Dekalvätska, miniborr, greenstuff, färg för flygplan samt metallfärg för ebk & flygkroppen precis bakom där. Hittar säkert mer jag behöver när jag börjar leta i onlinebutiken
Galdrin
Greenstuff? Är det så himla mycket bättre än Hagmans spackel?
Nåväl, det ser ut att kunna gå åt en del ändå!
Spackla på, och lycka till!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Olika användningsområdenCAS skrev:Greenstuff? Är det så himla mycket bättre än Hagmans spackel?
Jokkocze
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Mitsubishi F-2A, Hasegawa 1/48
» Mitsubishi J2M3 Raiden "Jack", Hasegawa 1/32
» Mitsubishi A6M2a, HAsegawa 1/48
» Mitsubishi A6M2a type 11, Hasegawa 1/48
» Hasegawas Mitsubishi F-2A i 1/48
» Mitsubishi J2M3 Raiden "Jack", Hasegawa 1/32
» Mitsubishi A6M2a, HAsegawa 1/48
» Mitsubishi A6M2a type 11, Hasegawa 1/48