Arfix 1:48 scale, Sk 37E Störviggen
+13
Caverö
Stefan E
Jörgen.E
Matt_Public
Kent
Jokkocze
cas
Viggen
Azgaron
linusorn
johan r
Janne.S
Björn Eriksson
17 posters
Sida 9 av 13
Sida 9 av 13 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13
Sv: Arfix 1:48 scale, Sk 37E Störviggen
Helg rapport!
Till att börja med, ett lätt konstaterande "Denna modell kommer inte vara klar till AIM" det vara bara dumt att ens försöka att stressa fram den till färdigt skick, skulle nog bara ha blivit dåligt då,
Trots allt så kommer den ändå att åka med till AIM och finnas tillgänglig att beskåda på nedanstående föreningsbord.
Har precis bokat föreningsbord på AIM för att försvara IPMS Uppsalas färger, och kommer att på föreningsbordet ställa ut 5 st färdiga modeller samt 37:an som pågående projekt.
Det inre plexiglaset i baksits.
HUD Up stativet på plats
Huvarna var ett rent elände att få dit är inte nöjd med resultatet (är ingen fan av vacumhuvar)
Maskning och målnings dax
mycket nöjd med detta!
Kameran eller ljuset ljuger lite, den gröna är lite mörkare i verkligheten, egen tamiya blandning av tre färger
Som vanligt när jag målar Svenskt splinter camo så börjar jag alltid med den ljusgröna "Grassgreen"
För stora bilder gå in på http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-post-1628.html#1628
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
Till att börja med, ett lätt konstaterande "Denna modell kommer inte vara klar till AIM" det vara bara dumt att ens försöka att stressa fram den till färdigt skick, skulle nog bara ha blivit dåligt då,
Trots allt så kommer den ändå att åka med till AIM och finnas tillgänglig att beskåda på nedanstående föreningsbord.
Har precis bokat föreningsbord på AIM för att försvara IPMS Uppsalas färger, och kommer att på föreningsbordet ställa ut 5 st färdiga modeller samt 37:an som pågående projekt.
HUD Up stativet på plats
Huvarna var ett rent elände att få dit är inte nöjd med resultatet (är ingen fan av vacumhuvar)
mycket nöjd med detta!
Kameran eller ljuset ljuger lite, den gröna är lite mörkare i verkligheten, egen tamiya blandning av tre färger
Som vanligt när jag målar Svenskt splinter camo så börjar jag alltid med den ljusgröna "Grassgreen"
För stora bilder gå in på http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-post-1628.html#1628
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Senast ändrad av Björn Eriksson den mån sep 10 2012, 17:20, ändrad totalt 3 gånger
Björn Eriksson
Det här kommer bli en riktigt sliten och go rackare, det är då säkert!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Björn Eriksson skrev:Helg rapport!
HUD Up stativet på plats
mycket nöjd med detta!
Kameran eller ljuset ljuger lite, den gröna är lite mörkare i verkligheten, egen tamiya blandning av tre förger
Som vanligt när jag målar Svenskt splinter camo så börjar jag alltid med den ljusgröna "Grasgreen"
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Senast ändrad av Björn Eriksson den mån sep 10 2012, 08:25, ändrad totalt 1 gång
Björn Eriksson
Ser ju redan välmålad ut. Spännande värre.
Matt_Public- Master of DNF
Tack Christer och Matt!
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
IPMS Uppsala
Snyggt är bara förnamnet, Björn!
Av vad jag kan se, så har du träffat denljusgröna EXAKT, det är det inte många som gör!
Skall bli otroligt kul att se dina byggen "live" på AIM, och att få träffa dig IRL!
Limma Lugnt!
Stefan
Av vad jag kan se, så har du träffat denljusgröna EXAKT, det är det inte många som gör!
Skall bli otroligt kul att se dina byggen "live" på AIM, och att få träffa dig IRL!
Limma Lugnt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Janne och Stefan!
Och tack Stefan för att du tycker att min ljusgröna färg ser bra ut, det är alltid ett litet dilema att få fram rätt nyans på den, dessutom har jag ju nyligen bytt färgsystem från Humbrol till Tamiya och även en del Gunze.
Det där med att blanda sig fram till rätt nyans har jag aldrig varit rädd för eller haft några problem med eftersom jag är/var grafiker och jobbade som fyrfägstryckare i 17 år och har därvid en hel del erfarenhet av att blanda färg efter recept, skillnaden i den här branchen är att det inte finns några färdiga färgrecept att gå efter utan du måste själv experimentera dig fram till ett eget recept i det färgsystem du använder, sen är det ju även så att alla människor upplever en färg på olika sätt beroende på hur ens färgseende är beskaffat.
bla bla bla...............................Nog mässat om färgblandning.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Och tack Stefan för att du tycker att min ljusgröna färg ser bra ut, det är alltid ett litet dilema att få fram rätt nyans på den, dessutom har jag ju nyligen bytt färgsystem från Humbrol till Tamiya och även en del Gunze.
Det där med att blanda sig fram till rätt nyans har jag aldrig varit rädd för eller haft några problem med eftersom jag är/var grafiker och jobbade som fyrfägstryckare i 17 år och har därvid en hel del erfarenhet av att blanda färg efter recept, skillnaden i den här branchen är att det inte finns några färdiga färgrecept att gå efter utan du måste själv experimentera dig fram till ett eget recept i det färgsystem du använder, sen är det ju även så att alla människor upplever en färg på olika sätt beroende på hur ens färgseende är beskaffat.
bla bla bla...............................Nog mässat om färgblandning.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Här kommer ett par bilder på hur jag går tillväga med målningsmönstret
Ritar alltså upp mönstret på fri hand med blyertspenna och referensbilder av olika slag, sedan får alla färgfällt förutom det ljusgröna i det här fallet, en bokstavs betäckning beroende på vilken färg fältet skall ha.
Efter färdig maskning + ny preshade siktar jag på att lägga de mörkgröna fälten imorgon/idag (förbättrar preshaden för varje färg jag lägger) som är någon tokig ide jag fått för mig ska vara bra för jämnhetens skull
För stora bilder gå in på http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-post-1638.html#1638
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Ritar alltså upp mönstret på fri hand med blyertspenna och referensbilder av olika slag, sedan får alla färgfällt förutom det ljusgröna i det här fallet, en bokstavs betäckning beroende på vilken färg fältet skall ha.
Efter färdig maskning + ny preshade siktar jag på att lägga de mörkgröna fälten imorgon/idag (förbättrar preshaden för varje färg jag lägger) som är någon tokig ide jag fått för mig ska vara bra för jämnhetens skull
För stora bilder gå in på http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-post-1638.html#1638
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Splinterkammo kräver sin dedikation, det är då säkert...
Bra start!
Bra start!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Christer!
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
IPMS Uppsala
Jäsefyr, vilket mickel!
Tungan rätt i egen mun, och allt det där...
Också: imponerande insats så långt. Heja dig!
Tungan rätt i egen mun, och allt det där...
Också: imponerande insats så långt. Heja dig!
Tack Matt!
Den som vill hitta fel vinklar på färgfälten m.m. kommer med all säkerhet göra det, men i det stora hela blir det nog ganska hyfsat helhetsintryck (tror jag)
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
/Björn
IPMS Uppsala
Fasen vad det tar sig! Göttarns, göttarns.
Det var läckert det!
Skall bli kul att se den imorgon
Skall bli kul att se den imorgon
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Trögt att komma igång igen efter AIM, luften gick ur liksom, men nu är jag igång igen.
Tredje färgen är avklarad (Svart)
Stora bilder http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-post-1703.html#1703
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Stora bilder http://www.ipmsuppsala.forum24.se/ipmsuppsala-post-1703.html#1703
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
Grymt läckert björn!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Pojkar!
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
IPMS Uppsala
Det ser godis ut Björn, ett gediget maskarbete är alltid fel. usch! men jösses va fint.
Caverö
Sida 9 av 13 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13
Liknande ämnen
» Arfix 1:48 scale, Sk 37E Störviggen
» AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci)
» Pbv 401 (MT-LB) Skif 1:35 Scale
» Smer 1:48 scale, Fiat G.55 Centario
» BAe Harrier Gr.3 Airfix 1:48 scale
» AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci)
» Pbv 401 (MT-LB) Skif 1:35 Scale
» Smer 1:48 scale, Fiat G.55 Centario
» BAe Harrier Gr.3 Airfix 1:48 scale