Min första 1/32, Revell Spit
+9
Tobias
Matt_Public
Janne.S
Azgaron
Stefan E
Mal
Caverö
Marlin
Erik
13 posters
Sida 6 av 6
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Min första 1/32, Revell Spit
Tack grabbar! Ja det är den tunna man kör på, den grövre är för grov för allt jag kan tänka mig, även 1/24.
Lydde inte ditt råd om att låta fingeravtrycket härda förresten Juha, började t.o.m. gnugga lite medan vi fortfarande pratade i telefon hehe...
Såhär blev det.
Laddade med dark green som inte såg så dark ut när den hamnade på den här skitiga kärran...
Hade i två droppar svart och hamnade hyfsat nära, det där går nog att vädra in.
Annars så står hon på egna ben nu! Som tur var så pratade jag med Juha i telefon samtidigt som jag limmade ställen på plats och han uppmärksammade mig på att kolla vinklarna tex att vingspetsarna hamnar lika högt och hjulen lika långt fram båda två osv. Använde 5min epoxy så fanns gott om tid att justera. Har sysslat med vinklar tidigare när jag byggt rc-flyg men hade tänkt ta det här med ögonmått så det var bra att jag blev tillrättavisad på den punkten, var mycket som diffade när jag mätte.
Lydde inte ditt råd om att låta fingeravtrycket härda förresten Juha, började t.o.m. gnugga lite medan vi fortfarande pratade i telefon hehe...
Såhär blev det.
Laddade med dark green som inte såg så dark ut när den hamnade på den här skitiga kärran...
Hade i två droppar svart och hamnade hyfsat nära, det där går nog att vädra in.
Annars så står hon på egna ben nu! Som tur var så pratade jag med Juha i telefon samtidigt som jag limmade ställen på plats och han uppmärksammade mig på att kolla vinklarna tex att vingspetsarna hamnar lika högt och hjulen lika långt fram båda två osv. Använde 5min epoxy så fanns gott om tid att justera. Har sysslat med vinklar tidigare när jag byggt rc-flyg men hade tänkt ta det här med ögonmått så det var bra att jag blev tillrättavisad på den punkten, var mycket som diffade när jag mätte.
Senast ändrad av Erik den tor apr 02 2015, 21:49, ändrad totalt 1 gång
Erik
Hehe! Ser ut nästan som ett husdjur när den härjar i hallen.
Matt_Public- Master of DNF
Snyggt patchat! Snyggt ned ställ på!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Okejdå Erik.....du är förlåten....lol...ivrig o fixa felen lol....sa bara Heads Up på låta härda så inga nasty översakningar med klet som resultat bara....bara en omtanke mannen ...Men efter sett resultatet....´snyggt patchat ser ut som inget har hänt där....GRYMT.
Samt ser kalas ut....
Jupp symmetri är nog så viktigt
små saker som dessa är eyecatchy...e petig själv nåt grövskt m sånt....samt epoxi för dessa ända mål is the shit...jupp man hinner o justera mm sen härda...sen mmmm perfekt ...... Du har förtjänat en bärs på detta
Samt ser kalas ut....
små saker som dessa är eyecatchy...e petig själv nåt grövskt m sånt....samt epoxi för dessa ända mål is the shit...jupp man hinner o justera mm sen härda...sen mmmm perfekt ...... Du har förtjänat en bärs på detta
Mal
LOL Jafan du har rätt......nåt som kröp ur garderoben o kameran redo...Matt_Public skrev:Hehe! Ser ut nästan som ett husdjur när den härjar i hallen.
Mal
Akta så den inte biter dig!
Snyggt jobbat, och "färglappningen" blev ju nästintill perfekt!
Mycket snyggt bygge så här långt!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Matt_Public skrev:Hehe! Ser ut nästan som ett husdjur när den härjar i hallen.
Hahaha! Nu när du sagt det ser det inte ut som nåt annat!
Azgaron skrev:Snyggt patchat! Snyggt ned ställ på!
Håkan
Tack Håkan!
Mal skrev:Okejdå Erik.....du är förlåten....lol...ivrig o fixa felen lol....sa bara Heads Up på låta härda så inga nasty översakningar med klet som resultat bara....bara en omtanke mannen ...Men efter sett resultatet....´snyggt patchat ser ut som inget har hänt där....GRYMT.
Samt ser kalas ut....
Ja jag vet, hade varit en mardröm om man bara smetade ut färgen istället för att slipa den men den här gången gick det bra. Kul att du gillar det! Ska försöka fixa till den främre gränsen idag så jag får bort den där mörka skuggan/linjen.
Stefan E skrev:Akta så den inte biter dig!
Stefan
Tack Stefan!
Erik
En spit som ser väl använd ut!
Vajjerdragningen var pricken över i:et!
Vajjerdragningen var pricken över i:et!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack alla! Gjorde färdigt det patchade området och uppdaterade avgasresterna. Det gråaktiga kommer från blyet i bränslet har jag för mig.
Och här är hon mer eller mindre färdig, ska ta ordentliga bilder senare med bättre kamera.
Jag har förberett lite inför det sista, som är att montera sporrhjulet. Glad påsk!
Och här är hon mer eller mindre färdig, ska ta ordentliga bilder senare med bättre kamera.
Jag har förberett lite inför det sista, som är att montera sporrhjulet. Glad påsk!
Erik
Grymmt snyggt...samt en Kall ÖL,,,
Också är det engelsmännens sätt att skämta The Bottle Of Brittain i en burk?.....
Också är det engelsmännens sätt att skämta The Bottle Of Brittain i en burk?.....
Erik skrev:
Mal
Utmärkt ståndsmässigt firande!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt! Gillar hur du fått till sotet!
Spitfire på burk är nog inte fel!
Håkan
Spitfire på burk är nog inte fel!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack grabbar! Kan rekommendera ölen, sitter nog fint även när man inte precis byggt färdigt en Spit
Erik
Vojne, snygg räddning på en redan snygg modell. Kommer bli ruggigt fint det där!
En enda liten undran, "pansarglaset" i frontrutan gick inte den bågen ihop med övre bågen så att säga? Tycker det ser ut lite som att de är separerade av klart glas?
Edit :
I retract, kollade runt och det är helt korrekt som det är gjort. Finns några olika modeller men min fantasi hade drömt ihop ett helt annat utseende :-)
En enda liten undran, "pansarglaset" i frontrutan gick inte den bågen ihop med övre bågen så att säga? Tycker det ser ut lite som att de är separerade av klart glas?
Edit :
I retract, kollade runt och det är helt korrekt som det är gjort. Finns några olika modeller men min fantasi hade drömt ihop ett helt annat utseende :-)
frznlogic
Tack logic!
Nu går slutresultatet att skåda här: https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t4227-revell-1-32-spitfire-mk-ii
Nu går slutresultatet att skåda här: https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t4227-revell-1-32-spitfire-mk-ii
Erik
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» Griffon-Spit..
» Eduard Spit..
» Spit on floats and Luft46 with Me P-1111...men också en liten T6:a...
» Mini-Spit - Airfix Supermarine Sptifire MkIa (A01071A)
» Mini-Spit - Airfix Supermarine Sptifire MkIa (A01071A)1:72 - färdig, typ....
» Eduard Spit..
» Spit on floats and Luft46 with Me P-1111...men också en liten T6:a...
» Mini-Spit - Airfix Supermarine Sptifire MkIa (A01071A)
» Mini-Spit - Airfix Supermarine Sptifire MkIa (A01071A)1:72 - färdig, typ....
Sida 6 av 6
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|