Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga
+6
JOooCKE
Azgaron
Warsawpact
Gigabyte
Janne.S
bjork_larsson
10 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 5 av 6
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga
Ser ju himla knepigt ut som sagt! Hoppas det löser sig!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jag kan meddela alla er som sett resultatet med klarlacken på Belugan att det just nu ser mycket bättre ut. Jag gick till Ica Kvantum och köpte Johnsons Klarpolish. Detta räddade hur mycket som helst och jag är numera en glad person! =) Jag skall dock fortsätta med att dra på klarlack, precis som Janne sa. Men ni kan ju sluta att vara oroliga! =)
Terje
Terje
bjork_larsson
Skönt att höra Terje!
Håkan
Håkan
Jag lägger upp ett par bilder till er här, så slipper ni oroa er...
Terje
Terje
bjork_larsson
Riktigt tjusigt
Skönt att se hur lystern kom fram i färgerna!
mvh
Johan
Skönt att se hur lystern kom fram i färgerna!
mvh
Johan
johan r
Ja, det blev mycket bättre, inte helt felfritt, men bättre! Helt klart! Nu är allt skickat till dig, jag hoppas att det blir bra... om jag inte såg fel tror jag att det är nästan 20 mb på 4 mail! =) Hahaha...
Ha det gott!
Terje
Ha det gott!
Terje
bjork_larsson
Himla läckert!! Härligt det blev med blanklack på!!
Janne.S- Moderator
Tjusigt Terje! Kul att det rättade till sig!
Håkan
Håkan
@ Johan, funkade allt som det skulle eller? Får du någon användning av det?
Terje
Terje
bjork_larsson
Kanonbygge!!!
Ibland är det skönt att se något annat än camo och just denna klart lysande "karamell" kommer att vara en formidabel ögonmagnet på kommande utställningsbord, Verkligen snyggt jobbat och jag ansluter mig till den tidigare samlade hyllningskören här på forumet. Det är nästan så att man har lust att göra en riktigt färgglad whatif av den 1 meter zeppelinare (Hawk 1/245) som jag har liggande hemma! Jag ser fram emot nästa steg i ditt bygge. Hoppas resten av bygget blir en "walk in the park" för dig, med tanke på svårigheterna med ytfinish som du haft./BL
merlin1953packard
bjork_larsson skrev:@ Johan, funkade allt som det skulle eller? Får du någon användning av det?
Terje
Funkade jättefint!
Tackar så mycket!
mvh
Johan
johan r
Nu lyser det om din jätte fågel , snygg o blank ,snyggt jobbat
Gigabyte
Så, nu har Sverige gått till final i JVM trots att kannadickerna gjorde vad de kunde för att förhindra detta! Bra jobbat Sverige! Men hur som helst så klarade jag av att bygga undertiden, utan att förstöra alltför mycket!
Man ser lite vit dimma på denna bild, men det är nog bara blixten som retas... man ser inte detta med blotta ögat!
Det blir riktigt bra detta häringa...! Man märker inget av det föredetta problemet med klarlacken. Nu har jag dessutom målat på lite med gult, fick bättra på lite... och nu ligger det ca. 5 lager med klarlack på modellen. Riktigt nöjd med cockpitfönstrena!
Tyvärr så tog den gula färgen slut idag... måste skaffa ny! Men jag skall måla de röda stripsen på med, och de små wingletsen på de större vingarna skall vara röda!
Terje
Man ser lite vit dimma på denna bild, men det är nog bara blixten som retas... man ser inte detta med blotta ögat!
Det blir riktigt bra detta häringa...! Man märker inget av det föredetta problemet med klarlacken. Nu har jag dessutom målat på lite med gult, fick bättra på lite... och nu ligger det ca. 5 lager med klarlack på modellen. Riktigt nöjd med cockpitfönstrena!
Tyvärr så tog den gula färgen slut idag... måste skaffa ny! Men jag skall måla de röda stripsen på med, och de små wingletsen på de större vingarna skall vara röda!
Terje
bjork_larsson
WOW!!!
Most impressive!!!! måste var stor om du gjort slut på en hel burk med färg:)
Most impressive!!!! måste var stor om du gjort slut på en hel burk med färg:)
Janne.S- Moderator
Den blir bara grymmare å grymmare för varje post du gör Terje!
Stoffeliten
@ Janne... en burk? Vad pratar du om... haha! Jag har ju gjort om en del och då gick det mera färg... sedan är man ju en färgknarkare! Jag är oerhört dålig på att dosera och jag får oftast en jävla massa färg över. Även om jag blivit myckt bättre på sistone, men det är inte riktigt bra än!
Nu skall det bara på mera klarlack och poleras lite! Sedan skall jag börja med motorerna! Röda skall dom vara, kontigt va! Hade hoppats på att testa cladden till kromet, men "tyvärr" blir det tamiyas chrome silver alt. revells någonting... kommer inte ihåg namn och nummer!
Natt!
Terje
Nu skall det bara på mera klarlack och poleras lite! Sedan skall jag börja med motorerna! Röda skall dom vara, kontigt va! Hade hoppats på att testa cladden till kromet, men "tyvärr" blir det tamiyas chrome silver alt. revells någonting... kommer inte ihåg namn och nummer!
Natt!
Terje
bjork_larsson
Häller du inte tillbaka överbliven färg i burken då??
Janne.S- Moderator
Jo, i en separat burk! Men den går åt ändå, tycks det som!
Terje
Terje
bjork_larsson
Härligt Terje !
Hoppas bara att allt som är kvar att göra går bra !
Jocke
Hoppas bara att allt som är kvar att göra går bra !
Jocke
JOooCKE
Satt i går och pillade med lite målninga av motorer och den sista målningen i rött. Blev ganska bra, har lite att rätta till efter lite "blödningar". Målade wingletsen på alla fyra wingar... blev gula med röda stripes tillslut och röda på de större vingarna...
Nu är det inte mycket kvar, jag skall måla hjulhusen på de större vingarna i en ljusare ton och sedan montera fast alla landningsställ! Sedan är det lite mera klarlack som gäller, jag la nog på ca 4 lager i går!
Nu börjar det iaf närma sig sitt slut... Spännanade! Så jag hoppas att jag hinner till den 9/1!
Terje
Nu är det inte mycket kvar, jag skall måla hjulhusen på de större vingarna i en ljusare ton och sedan montera fast alla landningsställ! Sedan är det lite mera klarlack som gäller, jag la nog på ca 4 lager i går!
Nu börjar det iaf närma sig sitt slut... Spännanade! Så jag hoppas att jag hinner till den 9/1!
Terje
bjork_larsson
ser väldigt bra ut Terje!! skall bli kul att få se den helt färdig !!!
Gigabyte
Exakt!! Du hinner väl klart tills fredag?
Ska tydligen vara någon Battlefield final så jag får släpa med mig årsproduktionen typ Tur man har bil!
Ska tydligen vara någon Battlefield final så jag får släpa med mig årsproduktionen typ Tur man har bil!
Janne.S- Moderator
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» Airbus A300-600 ST Beluga DHL
» F-4EJ Kai "Super Phantom", Hase 1/48
» Månadsmöte IPMS Göteborg Tema "Utländskt i svensk tjänst"
» Nakajima J1N1 Gekko Type11 ("Irving"), Tamiya 1/48
» Johan "Lill Honken" Holmqvist SM GULD 1999
» F-4EJ Kai "Super Phantom", Hase 1/48
» Månadsmöte IPMS Göteborg Tema "Utländskt i svensk tjänst"
» Nakajima J1N1 Gekko Type11 ("Irving"), Tamiya 1/48
» Johan "Lill Honken" Holmqvist SM GULD 1999