IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

+6
JOooCKE
Azgaron
Warsawpact
Gigabyte
Janne.S
bjork_larsson
10 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av Warsawpact tor dec 04 2008, 23:54

bjork_larsson skrev:Jag vill härmed bara meddela att jag tyvärr inte kommer att deltaga på Julmötet i morgon! Jag har fått förhinder... Evil or Very Mad

Ville bara meddela detta... Mad

Terje

Ajdå, synd Neutral
För min del blir det gbg mötet imorgon. Kommer ringa in och sjuanmäla mig imorgon till jobbet. och nej...jag börjar faktiskt bli förkyld....på riktigt...jag lovar...kanske... Cool
Skall ta en sväng förbi HC också och se om de fått in Micro Sol grejern som du pratade med dem om. + köpa klarlack till min racer. Skall tydligen snöa imorgon så det blir väll dunderköer på Boråsleden in till GBG i vanlig ordning.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av Janne.S fre dec 05 2008, 00:02

Ja det vore en tanke Razz Men nej...jag ska jobba å slita Sad
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av bjork_larsson fre dec 05 2008, 00:17

Jag skall dock upp till GBG i morgon under dagen, måste till Volat och fixa min modell samt ev. till HC för att hämta solen. Sedan bär det raskt hemmåt igen...

Terje Cool
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av bjork_larsson mån dec 08 2008, 00:36

Nu så, nu skall det framåt igen. Det har inte stått still, men jag har haft fullt upp med att rita av och räkna på den nya dekalen som skall upp på Belugan. Jag har som jag sagt innan bestämt mig för DHLs logga och det kommer det att bli.

Jag är ganska nöjd med resultatet av ett hårt jobb för att få dekalerna att så mycket som möjligt likna orginalet, och jag tror att jag har åstadkommit ett ganska gott resultat. Jag vill givetvis ha kommentarer, både positiva och negativa, om det finns så jag vet att jag har träffat rätt, alt. fel. Very Happy

Här är loggan i 100%, inte på bilden dock, men i verkligheten. Razz Denna logga skall sitta på flygkroppen och ha linjer dragna framför sig och efter sig. Eftersom det inte finns någon Beluga innan med DHLs logga på sig så va det ganska mycket jobb med att skissa upp hur färgerna skulle fördelas. Ni får se fler bilder sedan... Razz
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081207-01

Denna lilla logga skall sitta på stjärten och är förminskad till 20% av orginalet. Denna passar perfekt på stjärten... riktigt nöjd! Very Happy
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081207-02

För att få lite perspektiv på hur stor orginalloggan är skall ni få se denna bild...
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081207-04

Jag har tagit alla mått och räknelser från DHLs befintliga A300 modell! Eftersom Belugan bygger på denna modell så tror jag att det passar bäst så! cheers

Kom gärna med kommentarer kring loggan, sedan skall ni också få se resultatet av den första målningen av Belugan. Den är redan grundad och första lagret med rött är på. Bild på detta kommer senare!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av bjork_larsson mån dec 08 2008, 00:37

Jag va förövrig hos Kempe i lördags och fixade lite gul och röd färg. Man måste fylla på lagret ibland! =)

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av Janne.S mån dec 08 2008, 06:33

Hehehe, det kan behövas ibland Very Happy

Ska bli spännande att se Belugan med färg och dekaler!! Vad sker härnäst?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av bjork_larsson mån dec 08 2008, 11:23

Härnäst så är det ytterliggare lackering med rödfärg. Sedan är det på med maskeringsfilmen och den gulafärgen!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av Stoffeliten mån dec 08 2008, 17:05

Den där ser ut att bli riktigt trevlig! Very Happy
Å det är skönt att se att det finns lite fler unga som bygger modeller! *hehe* Very Happy cheers
Stoffeliten
Stoffeliten


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av Janne.S mån dec 08 2008, 17:20

Stoffeliten skrev:Den där ser ut att bli riktigt trevlig! Very Happy
Å det är skönt att se att det finns lite fler unga som bygger modeller! *hehe* Very Happy cheers


Åh, alla är vi unga i sinnet Razz
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av Stoffeliten mån dec 08 2008, 17:31

Janne.S skrev:
Stoffeliten skrev:Den där ser ut att bli riktigt trevlig! Very Happy
Å det är skönt att se att det finns lite fler unga som bygger modeller! *hehe* Very Happy cheers


Åh, alla är vi unga i sinnet Razz

Jo det är ju sant Janne! Laughing
Stoffeliten
Stoffeliten


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av Gigabyte mån dec 08 2008, 20:40

ser ut att ligga "lite" jobb bakom loggan , den dekalen lovar gott , ser fram mot lite "ny målade" bilder !!!! Lycka till !!!
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av bjork_larsson mån dec 08 2008, 23:03

Tackar Stoffe och välkommen till gänget.

Tack giga, jag kommer att återupta målningen av Belugan i morgon. Ja, det va lite småpill men jag fick nog till den ganska bra tror jag! Very Happy

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av bjork_larsson ons dec 10 2008, 20:14

Nu kommer nästa uppdatering av Belugan! Kommer att bli en hel del bilder!

Här har jag då slutligen börjat måla farkosten i den röda färg som dekalerna skall ha! Jag grundade modellen med tamiyas primer!
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081208-07

Jag bestämde mig för att måla hela modellen röd, varfö tänker ni? Slösar han inte bara med en massa färg? Jo, det gör jag! Det gör jag, men tanken va den att jag sedan mycket lättare och utan problem skulle kunna flytta dekalerna lite vart jag ville! Razz
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081208-11

Sedan när färgen torkat! Eller rättare sagt idag (målade igår)! Så plockade jag fram min maskeringstejp med "svagare lim" på och satte fast detta på dekalen som jag ritat upp och sedan även kopierat upp i ett otalex. Se nästa bild...
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081210-01Tescamaskeringstejp

Här är resultatet, nu är det väldigt enkelt att skära ut dekalen så som jag vill ha den!
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081210-02

Sedan när man väl skurit ut den så fungerar det ungefär som ett vanligt klistermärke. Man skall bara undvika att tammla på det förmycket.
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081210-05

Sedan är det bara att mäta ut vart man vill hadekalerna och slutligen placera ut dem... What a Face
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081210-04
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081210-06
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081210-07
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081210-08
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081210-11

Nu är det bara stärtdekalen och linorna runt om som ska maskeras! Jag återkommer med detta!

Nu gråter tösen... Måste kila!

Terje santa
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av Stoffeliten ons dec 10 2008, 20:23

De där kommer bli bra! cheers Ser riktigt snyggt ut redan nu! Smile
Stoffeliten
Stoffeliten


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av johan r ons dec 10 2008, 20:57

Det här var roligt att följa.

Ser riktigt bra ut.

Hade du tänkt ett lager rött på masken nu för att förhindra att den gula kryper under tejpen eller kör du gult direkt?

Föredömligt bra beskrivet över hur du går tillväga. Finns en risk att jag stjäl ditt innehåll och skriver en artikel om detta för hemsidan (om det är ok med dig).

Keep it up.

mvh
Johan


Senast ändrad av Johan R den ons dec 10 2008, 21:08, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : några stavfel färre.....)
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av JOooCKE ons dec 10 2008, 21:06

Det här kommer att bli riktigt bra !

hoppas bara att det blir bra när det kommer på gult cokså så att det inte blir massa blödningar mm
Wink

Lycka till nu !

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av Janne.S ons dec 10 2008, 22:26

cheers cheers cheers

Fantastiskt jobb Terje!!! Du har visat essensen av vad det innebär att vara modellbyggare!!!!

Johan, sno det här fort som attan!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av bjork_larsson ons dec 10 2008, 23:14

Haha... måste bara säga en sak! Tycker att det va lite kul på bild nr 7. Som den plastmissbrukare man är så märker man fort att både pillerburken och dvd dosan får sin plats i rampljuset med! Laughing Det är iofs. bara panodil i burken man ändå! Kanske lindrar plastbegäret... alt. febern och bihålorna! lol!

Tack alla, jag hoppas att ni kan följa och förstå vad jag har beskrivit... och givetvis Johan kan du ta och skriva precis hur du vill och gärna använda bilder med. Jag tycker bara det är kul... jag tjatar ju jämt och ständigt om hur mycket jag lärt mig av er här så jag är bara tacksam om jag kan bidra med något litet jag med! cheers

Nej, Johan, jag gjorde en liten miss där med maskeringen, jag hade faktikst tänkt att måla lite med rött först, jag brukar göra det nämligen. För att minska vad Jocke beskrev som blödningar. Men idag glömde jag detta, va nog lite för ivrig antar jag! Men resultatet blev bra iaf. Jag är långt ifrån klar och det återstår mycket arbete med dekalerna än...

Nu har jag börjat lägga på ett lager gulfärg. Det va som Janne och jag disskuterade på msnen en lite chansning från min sida att göra gult på rött. Mina farhågor va att det skulle bli oranget. Men jag tog risken istället för att behöva masker alite värre. Och det visade sig att det blev en hitt...

Här har jag börjat med den gula färgen! Den ser ju ut att täcka ganska bra... men det tog tid!
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081210-15
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081210-16

Här börjar det täcka ganska väl! Jag fick "vila" färgen lite och låta den toka emellan!
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081210-17

När sedan målningen va klar på denna dekalen så va det bara avtäckningen kvar! Nervöst va det allt! Jag va inte riktigt säker på hur det hade blivit heller. Lite svårt att se när masken fortfarande är kvar!
Men, här är resultatet!
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081210-19
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081210-20
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081210-21
Jag har fortfarande stjärtfenan att måla, samma dhldekal skall husera på den, fast i 20%s storlek. Tacka vet jag kopiatorer! Very Happy
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 081210-22

Sedan är det finmålning och justering kvar innan denna sidan är klar! Mycket att göra! =)

Jag kan kanske passa på att höra om det inte är så att någon har ett dekalark av cockpitfönster liggandes hemma i något skrymsle. Jag är i behov av detta till denna modelln nämligen. Det skall vara till en Airbus A300 modell. Helst A300-600!

Jaja, nu blir det bingen för min del! Det har tagit alldeles för långtid att lägga upp detta, men det får de två trevliga personerna som jag pratat med på msnen ta på sig! Nämner inga namn, men Christoffer och Janne ligger ju svettigt till! Razz

Godnatt!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av Janne.S ons dec 10 2008, 23:20

Razz skyll ifrån dig bara

Jäkligt snyggt blev det i alla fall!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av johan r tor dec 11 2008, 00:14

Så läcker!
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av Warsawpact tor dec 11 2008, 09:26

Ett ord ...Wooooooow!

Kan på rak arm säga att din model är ytterst unik! För att inte glömma ytterst snygg!
Kan knappt vänta att se dina bilder i 22" upplösning hemma på skärmen. Nej nu får jag bege mig hemmåt o jag skiter i frukosten bara jag kommer härifrååån. Gråare stad änn Halmstad får man leta efter Razz

Skall det vara någon dekal på noskonen?

/
Christian
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av Janne.S tor dec 11 2008, 09:42

Halmstad? har du hälsat på Håkan? Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av bjork_larsson tor dec 11 2008, 10:14

Tack allesammans! Ang. nosdekalen så vet jag faktiskt inte riktigt än... eftersom det är en beluga modell, lite special, så funderade jag på att göra någe kul. Men detta ska va utan att förstöra dhllooken. Någon som har någe tips?

Terje Very Happy
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av Stefan E tor dec 11 2008, 12:22

Färgchock på Götets forum!!!

Jag bara asgarvade när jag såg det färdiga resultatet av din målning, Terje!

Så jäkla snyggt det blir, och färgglatt!

Den här kommer att bli något alldeles extra, och jag gillar det jag ser SKARPT! cheers

Limma På!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av bjork_larsson tor dec 11 2008, 16:56

Tackar tackar! Skall se om jag kan måla lite idag med. Måste fråga frugan... Embarassed Sedan har jag ju fått hem Super Mario 2 till Nesen 8bits!

Terje santa
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 2 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet