Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga
+6
JOooCKE
Azgaron
Warsawpact
Gigabyte
Janne.S
bjork_larsson
10 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 3 av 6
Sida 3 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga
Makalöst läckert !!!!!!!!!! Den signal röda loggan mot det gula, kan inte bli bättre !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gigabyte
Jag kan bara hålla med de andra , grymt bra ! och DHL logan blev riktigt bra !
Lycka till med fortsättningen !
MVH Jocke
Lycka till med fortsättningen !
MVH Jocke
JOooCKE
Tack allesammans!
Jocke hur går det med trucken?
Terje
Jocke hur går det med trucken?
Terje
bjork_larsson
nja , det går lite sådär , ja har haft tid att bygga men har varit för trött efter att jag har kommit hem från skolan så det har inte blivit så mycket byggande... jag har målat lite på A-4an och dragit kablar i min Buick så jag tänkte att jag skulle lägga upp lite bilder i kväll på dem ...
JOooCKE
Jo, det tycker jag att du skall göra!
Terje
Terje
bjork_larsson
Här kommer dagens första update!
Jag har maskerat stjärt vingen och jag skall nog maskera lite till idag för att sedan dra på med rödfärg och sedan ett täckande vitt lager. Detta för att minimera risken för att det skall orange! Jag testade ju att dra på med gult direkt på rött, resultatet blev ju bra på ena sidan, men jag vet inte om jag vågar testa det igen. Tråkigt om jag måste göra om det igen... så nu skall jag testa med en vit bas då! =)Kanske inte går åt så mycket gul färg heller då!
Terje
Jag har maskerat stjärt vingen och jag skall nog maskera lite till idag för att sedan dra på med rödfärg och sedan ett täckande vitt lager. Detta för att minimera risken för att det skall orange! Jag testade ju att dra på med gult direkt på rött, resultatet blev ju bra på ena sidan, men jag vet inte om jag vågar testa det igen. Tråkigt om jag måste göra om det igen... så nu skall jag testa med en vit bas då! =)Kanske inte går åt så mycket gul färg heller då!
Terje
bjork_larsson
Uj Uj Uj, spännande värre!!!
Kör så det ryker!! Jag vill se hur det hela slutar
Kör så det ryker!! Jag vill se hur det hela slutar
Janne.S- Moderator
Damn!....det där blir bra Terje! ser fram emot att se den i Gbg!
Stoffeliten
Ja, den 9/1-09 hade jag tänkt att ta med den om den blir klar! =)
Terje
Terje
bjork_larsson
Här kommer dagensförsta update av DHL-Belugan. Jag har nu målat stjärtfenan gul och tagit bort dekalmasken. Jag är inte riktigt nöjd med den... jag skall nog fixa lite mera med den för att få avstånden på sakerna rätt!
Jag har ett litet problem bara! Jag fick lite färg som blev "hårig" på den nedre delen av fenan. Hur skall jag göra med detta? Finns det någe sätt att få till detta med typ polish eller någe? Vill helst undvika att sanda förmycket, även om jag skall testa detta lite med fint papper.
Just det, landningställen är klara för den fina målningen med, metall och saker... sedan skall det monteras och därefter skall den franska träskruven på plats och sedan även lastluckan monteras på!
Terje
Jag har ett litet problem bara! Jag fick lite färg som blev "hårig" på den nedre delen av fenan. Hur skall jag göra med detta? Finns det någe sätt att få till detta med typ polish eller någe? Vill helst undvika att sanda förmycket, även om jag skall testa detta lite med fint papper.
Just det, landningställen är klara för den fina målningen med, metall och saker... sedan skall det monteras och därefter skall den franska träskruven på plats och sedan även lastluckan monteras på!
Terje
bjork_larsson
Blir suveränt,, en unik kärra !!! Sitter o beundrar ditt jobb Terje,,,,, mycket läckert ,,,,,,, ser ut att bli en fullträff detta bygge
Gigabyte
Det blir suveränt det där !
jag förstog inte riktigt vad du menade med det ''håriga'' i lacken men det kan vara så som det blev med min buick när jag la det röda för då blev det något som nästan såg ut som att det var hårigt , men då tog jag bara en gammal tand borste och borstade lite där och då försvann det
Jocke
jag förstog inte riktigt vad du menade med det ''håriga'' i lacken men det kan vara så som det blev med min buick när jag la det röda för då blev det något som nästan såg ut som att det var hårigt , men då tog jag bara en gammal tand borste och borstade lite där och då försvann det
Jocke
JOooCKE
Ja, det är nog detta jag menar! Jag vet inte om jag har använt lite förmycket med thinner så att färgen blir för torr, då skall det nog kunna uppstå "flingor". Jag skall testa med en tandborste! Tack för tipset!
Terje
Terje
bjork_larsson
annars kan du polera med en gammal t-shirt så får du väck "appelsinskalet"
Råkar ut för det där med tamyias färger med jämna mellanrum....det är som färgen torkar innan den träffar målet så att säga, det kan ha att göra med vilken thinner och hur mycket du har eller vilken spruta...många faktorer jag vet Men det är inte ojhälpligt i alla fall. Enklast att undvika det är att blåsa många väldigt tunna lager istället för ett tungt.
Råkar ut för det där med tamyias färger med jämna mellanrum....det är som färgen torkar innan den träffar målet så att säga, det kan ha att göra med vilken thinner och hur mycket du har eller vilken spruta...många faktorer jag vet Men det är inte ojhälpligt i alla fall. Enklast att undvika det är att blåsa många väldigt tunna lager istället för ett tungt.
Janne.S- Moderator
Här kommer min nya update! Denna gång har Luneticken jobbat med det främre landningsstället och även lasthuven.
Efter att jag hade monterat fast ställen så la jag i lite spackel i modellens främre del och sedan en stor och god franskträskruv och sedan lite mera spackel. Varför nu en franskträskruv kanske någon tänker, jo den ger en bra tyngd på liten yta! =)
Så nu skall jag bara spackla och ha mig lite, ritsa lite nya panellinjer sedan skall jag ge mig på målning av andra sidan.
Nu vill frugan ha datorn satt jag lägger upp ett par bilder så får ni se the progress!
Ha det gott kamrater!
Terje
Efter att jag hade monterat fast ställen så la jag i lite spackel i modellens främre del och sedan en stor och god franskträskruv och sedan lite mera spackel. Varför nu en franskträskruv kanske någon tänker, jo den ger en bra tyngd på liten yta! =)
Så nu skall jag bara spackla och ha mig lite, ritsa lite nya panellinjer sedan skall jag ge mig på målning av andra sidan.
Nu vill frugan ha datorn satt jag lägger upp ett par bilder så får ni se the progress!
Ha det gott kamrater!
Terje
bjork_larsson
Läckert!! hehe ser ut somm den lider av hydro cephalus:P Men det blir snyggt!
Janne.S- Moderator
Sitter och ristar lite panellinjer till hoguven nu! =) Det är strävigt men blir nog ganska bra!
Terje
Terje
bjork_larsson
Nu har jag ristat färdig "lasthuven" som jag skulle skrivit innan, men det blev någon annan variant såg jag nu! =)
Det blir bra men ni får klara er utan bilder! =P Jag har inte heller lyckats med målningen idag, alltså att planera in den. Så det får bli i morgon i stället!
Terje
Det blir bra men ni får klara er utan bilder! =P Jag har inte heller lyckats med målningen idag, alltså att planera in den. Så det får bli i morgon i stället!
Terje
bjork_larsson
Det är ju såå läckert! Väntar med spänning på bilderna!
Stoffeliten
Tjaba everyone...!
Nu har jag börjat med målningen av huven och tänkte att jag skulle visa er lite bilder.
Men först, Johan, om du nu ville skriva det som du pratade om innan, så kan jag ge dig flera och mera detaljerade bilder på dekalerna och jobbet med dem. Om du nu vill ha detta! Bara att hojta till!
Nu så... efter ett tags brottande med lasthuven. Hade diverse missöden med den och råkade sabba en del, men jag fick fason på det efter en hel massa spackel. Fick knalla och köpa en ny tub idag! Så har jag också fått rista nya panellinjer, eller rättare sagt försäkt de gamla. Fick slipa ganska mycket med!
Ser ändå ganska bra ut...
Nu skall jag bara inhandla micromesh så jag kan polera lite på färgen med. Fast det är klart, det gör jag inte förren jag har målat klar allt!
Kommer nog att måla en del i morgon med!
Ha det gott allesammans!
Terje
Nu har jag börjat med målningen av huven och tänkte att jag skulle visa er lite bilder.
Men först, Johan, om du nu ville skriva det som du pratade om innan, så kan jag ge dig flera och mera detaljerade bilder på dekalerna och jobbet med dem. Om du nu vill ha detta! Bara att hojta till!
Nu så... efter ett tags brottande med lasthuven. Hade diverse missöden med den och råkade sabba en del, men jag fick fason på det efter en hel massa spackel. Fick knalla och köpa en ny tub idag! Så har jag också fått rista nya panellinjer, eller rättare sagt försäkt de gamla. Fick slipa ganska mycket med!
Ser ändå ganska bra ut...
Nu skall jag bara inhandla micromesh så jag kan polera lite på färgen med. Fast det är klart, det gör jag inte förren jag har målat klar allt!
Kommer nog att måla en del i morgon med!
Ha det gott allesammans!
Terje
bjork_larsson
Det där blir magnifikt Terje!
Så många glada färger kan inte bli fel!!
Så många glada färger kan inte bli fel!!
Janne.S- Moderator
Gott, jag skall bara organisera upp bilderna och skriva lite, sedan så skickar jag dem till dig om detta är ok!?
Terje
Terje
bjork_larsson
Nu så, nu är det i princip bara lite gulfärg kvar på fuselaget. Sedan är det klart för klarlack! =) Det har blivit lite sena nätter nu det sista, så jag är numera förpassad till en annan "ateljé"!
Jag håller på att ändra lite i stripsen, det är därför jag nu gått tillbaka till den röda färgen. Men detta är nu klart och jag skall bara på med den gula!
Ha det gott och slit inte ut er nu i julrushen! =)
Terje
Jag håller på att ändra lite i stripsen, det är därför jag nu gått tillbaka till den röda färgen. Men detta är nu klart och jag skall bara på med den gula!
Ha det gott och slit inte ut er nu i julrushen! =)
Terje
bjork_larsson
Det här kommer att bli kanon Terje
Tror du att du hinner klart med den i år ?
MVH Jocke
Tror du att du hinner klart med den i år ?
MVH Jocke
JOooCKE
Sida 3 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» Airbus A300-600 ST Beluga DHL
» F-4EJ Kai "Super Phantom", Hase 1/48
» Månadsmöte IPMS Göteborg Tema "Utländskt i svensk tjänst"
» Nakajima J1N1 Gekko Type11 ("Irving"), Tamiya 1/48
» Johan "Lill Honken" Holmqvist SM GULD 1999
» F-4EJ Kai "Super Phantom", Hase 1/48
» Månadsmöte IPMS Göteborg Tema "Utländskt i svensk tjänst"
» Nakajima J1N1 Gekko Type11 ("Irving"), Tamiya 1/48