IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

+6
JOooCKE
Azgaron
Warsawpact
Gigabyte
Janne.S
bjork_larsson
10 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 6 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av bjork_larsson mån jan 05 2009, 12:13

Tack...

Jag har inte så mycket kvar, lite klarlack på allt, hjulhusen och landningsställen och hjulen. Det är väl detta som skall göras... mera är det nog inte! Så jag hoppas verkligen att jag hinner till fredag! Annars vågar jag nog inte komma upp.. haha! Just det, motorerna med, men dom håller jag på med just nu... Dom är strax färdigmålade...

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson

Till överst på sidan Gå ner

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 6 Empty Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga

Inlägg av Warsawpact mån jan 05 2009, 12:47

bjork_larsson skrev:Tack...

Jag har inte så mycket kvar, lite klarlack på allt, hjulhusen och landningsställen och hjulen. Det är väl detta som skall göras... mera är det nog inte! Så jag hoppas verkligen att jag hinner till fredag! Annars vågar jag nog inte komma upp.. haha! Just det, motorerna med, men dom håller jag på med just nu... Dom är strax färdigmålade...

Terje

Den ser bra ut Terje, utan tvekan bra!

Hoppas landningsställen inte säger "splatt" när då fått dem ditmonterade och ställer planet i hyllan.

Ang. mötet i GBG på Fredag:

Vilken är tiden och platsen? (så jag inte flummar till det igen)
Tänkte ta med mig kameran och köra lite foto-frenesi på alla modeller som finns utställda där.
....och X-wingen åker med också.
Är det någon mer på forumet som skall dit?

Mvh Chrille
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av bjork_larsson mån jan 05 2009, 13:23

@ Crille, tackar! Jag skall dit med Belugan va det tänkt och om jag inte läste/minns fel så är mötet klockan 1830 på samma ställe som vanligt, härlanda kyrka! Tänkte med ta med min lilla kamera va det tänkt!

Ang. landningsställen, så ser dom ändå rätt robusta ut och jag tror att dom håller ganska bra... Cool Men det återstår ju att se! Very Happy

Men jag kanske blir uppe i gbg lite tidigare underdagen också... frugan skall nog upp och hälsa på en kompis! Så jag skall väl glida omkring som vanligt!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson

Inlägg av JOooCKE mån jan 05 2009, 13:35

Ser riktigt bra ut Terje ! cheers
O nu är det inte mycket kvar ! Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av bjork_larsson mån jan 05 2009, 15:11

Jag tänkte höra med Er allihopa, är det någon som har tomma tamiyafärgburkar hemma till övers? Som någon vill bli av med? Jag är lite i behov av en massa tomma burkar med lock nämligen...

Hör gärna av er om så är fallet!

Terje Very Happy
bjork_larsson
bjork_larsson

Inlägg av JOooCKE mån jan 05 2009, 15:15

hej , jag har inga men jag vet att det finns på glas burkar på clasohlson med lock som är lite större än tamiyas burkar... Rolling Eyes
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Warsawpact mån jan 05 2009, 16:00

bjork_larsson skrev:Jag tänkte höra med Er allihopa, är det någon som har tomma tamiyafärgburkar hemma till övers? Som någon vill bli av med? Jag är lite i behov av en massa tomma burkar med lock nämligen...

Hör gärna av er om så är fallet!

Terje Very Happy

Games Workshop ( Citadel) säljer tomma bukar i sina färgställ som är till för att hobbyisterna skall själv skall kunna blanda till färger och ha de i dem.
De har en affär på Drottninggatan i GBG.
Jag har vart där ett antal gånger och kan guida/ beskriva vägen dit för dig men den är ganska lätt att hitta till.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av bjork_larsson mån jan 05 2009, 21:14

@Jockey & crille: Okey, tack för tipsen!

@ Crille: Vi kan ta det någon gång vi är i GBG då, då får du följa med Crille, misstänker att du skall dit också någon dag! Very Happy

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson

Inlägg av bjork_larsson tis jan 06 2009, 01:59

Nu så här innan Sverige tar sitt andra JVM guld så har jag ordnat lite med Belugan. Nu är det snart klart, landningsställen och luckorna bara!

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 6 090105-03
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 6 090105-07
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 6 090105-09
Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 6 090105-14

Nu skall jag kolla vidare på matchen!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson

Inlägg av Janne.S tis jan 06 2009, 02:25

Elegant!!!! Den börjar bli klar!!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av JOooCKE tis jan 06 2009, 10:15

trevliga mtorer Terje ! cheers

jag tänkte bara fråga , vad står JVM för ? Suspect

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Warsawpact tis jan 06 2009, 10:23

JOooCKE skrev:trevliga mtorer Terje ! cheers

jag tänkte bara fråga , vad står JVM för ? Suspect

Jocke

Junior VM i hockey, Sverige -Kanada.
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous

Inlägg av JOooCKE tis jan 06 2009, 11:08

jahaa , då förstår jag Razz
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Azgaron tis jan 06 2009, 16:37

Snyggt, men de ser lite öh frostiga ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av bjork_larsson tis jan 06 2009, 19:01

Ja, jag vet att det ser så ut. Men är inte det i verkligheten, jag vet inte riktigt varför det skall krångla för mig hela tiden. Mad Inte nog med detta, jag har så lite kvar nu men då gick ju min airbrusch sönder, ordentligt. Det va nålen i luftventlien som gick åt helv-e.

Så nu får det väl bli en ny då... Mad

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson

Inlägg av bjork_larsson tis jan 06 2009, 21:26

Trött och vansinnig lägger jag upp en bild på hur Belugan ser ut efter dagens intensiva arbete! Jag testade att måla delarna på motorn separat och sedan montera ihop dem, detta eftersom det va en hel del bitar. Men detta kanske visade sig vara en katastrof. Passformen va urusel när den väl kom på plats ordentligt! Jag hade ändå torrpassat dem. Men icke... Jag blir skit less på detta, den ena motorn gick hyffsat, inte perfekt men ändå bättre. den andra motorn blev en katastrof och i morgon får jag helt enkelt spackla och sedan måla igen! Evil or Very Mad

Men som utlovat kommer hon på mötet! =) Joho! Nu är det iaf bara däcken och luckorna som skall på... och den där motorn med då! Sedan är hon klar! Very Happy Wiiii!
Fälgarna är målade, det är bara gummit som skall målas! Sedan så...

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 6 090106-02

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson

Inlägg av Janne.S tis jan 06 2009, 23:06

Aj då, det var trist....å det hjälpte inte å slipa å ha sig?

Börjar i alla fall se riktgit maffigt ut!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av JOooCKE ons jan 07 2009, 10:19

Ser bra ut ! cheers
bara att det var trist det med motorn Evil or Very Mad Men det är bara att bita igen och göra om ( lätt för mig o säga )
Jag vet hur det brukar bli för mig när det inte går som jag vill Razz

Och nästa gång du lägger upp bilder borde väll det vara i bildrutan nu när du har så lite kvar Very Happy

Lycka till med motorn , och resten av sakerna !

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av bjork_larsson ons jan 07 2009, 11:32

@ Jocke: Jaoosa! det blir i bildrutan då! Very Happy Skall sätta mig och ordna lite med den nu!

@ Janne: Jo, jag har slipat utav bara "piiip". Men problemet är att en del är alldeles för liten (den har jag givetvis inte slipat). Så den räcker inte om. Jag skall sätta mig och spackla nu!

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson

Inlägg av Stefan E ons jan 07 2009, 18:16

Hejsan Terje!

Ge inte upp nu, du är nära målsnöret! bounce

Det ser riktigt, riktigt läckert ut!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 6 Empty Kaviar och champagne...

Inlägg av merlin1953packard sön jan 11 2009, 18:08

Heja Terje!
Tråkigt att höra om motorerna. Tyvärr rymmer ett komplicerat byggprojekt mindre roliga delar och moment. Kan dock trösta dig med att det inte kan vara värre än Mincrafts C121:a - modellmärket som Gud glömde! Skall nu inte fördjupa mig i denna skitmodell (C121:an, alltså), utan vill bara instämma med de andra att kämpa på så att den blir färdig. Den var en riktigt läcker karamell, på utställningsbordet på senaste månadsmötet./BL
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av bjork_larsson sön jan 11 2009, 18:18

Tackar BL,

Nej, jag har råkat ut för en av Minicraft modeller med mindre bra passform. Detta va min Boeing 707 VC137C, also known as Air force one. Riktigt skeva delar med skägg och en dålig passform.

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson

Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga - Sida 6 Empty Attans....

Inlägg av merlin1953packard sön jan 11 2009, 20:46

Ser man på, Terje! Du har också smakat styrenens "sötma" via Mincraft. Då är vi två på detta forum (än så länge). Vi får väl se, kanske "kommer" flera ut från de dåliga modellernas garderob och aviserar sina erfarenheter! Kanske vore det en idé för vår värderade moderator att starta en tråd med temat dåliga modeller, eller varför inte "Hall of Shame"? Med anledning av de bekymmer du stött på under byggandets gång, kom jag och tänka på begreppet "The Indominable Laws of Modelling" som finns publicerat på IPMS Stockholm på länken: http://www.ipmsstockholm.org/magazine/1997/02/stuff_laws.htm

I detta lilla manifest ryms många tänkvärda tankar om modellbyggandets vedermödor och myter. Kan kanske vara en tröst att läsa innan du kastar dig över Belugan igen med förnyade krafter och spackel./BL
merlin1953packard
merlin1953packard

Inlägg av bjork_larsson sön jan 11 2009, 22:43

Very Happy Hehe, jag skall ta och läsa detta! Jag hoppas vi alla slipper flera "dåliga" modeller, även om jag inte tror att vi gör det! Sad

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet