Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga
+6
JOooCKE
Azgaron
Warsawpact
Gigabyte
Janne.S
bjork_larsson
10 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 6 av 6
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Airbus A300-600 "Super Transporter" Beluga
Tack...
Jag har inte så mycket kvar, lite klarlack på allt, hjulhusen och landningsställen och hjulen. Det är väl detta som skall göras... mera är det nog inte! Så jag hoppas verkligen att jag hinner till fredag! Annars vågar jag nog inte komma upp.. haha! Just det, motorerna med, men dom håller jag på med just nu... Dom är strax färdigmålade...
Terje
Jag har inte så mycket kvar, lite klarlack på allt, hjulhusen och landningsställen och hjulen. Det är väl detta som skall göras... mera är det nog inte! Så jag hoppas verkligen att jag hinner till fredag! Annars vågar jag nog inte komma upp.. haha! Just det, motorerna med, men dom håller jag på med just nu... Dom är strax färdigmålade...
Terje
bjork_larsson
bjork_larsson skrev:Tack...
Terje
Den ser bra ut Terje, utan tvekan bra!
Hoppas landningsställen inte säger "splatt" när då fått dem ditmonterade och ställer planet i hyllan.
Ang. mötet i GBG på Fredag:
Vilken är tiden och platsen? (så jag inte flummar till det igen)
Tänkte ta med mig kameran och köra lite foto-frenesi på alla modeller som finns utställda där.
....och X-wingen åker med också.
Är det någon mer på forumet som skall dit?
Mvh Chrille
Warsawpact- Starwarsviritous
@ Crille, tackar! Jag skall dit med Belugan va det tänkt och om jag inte läste/minns fel så är mötet klockan 1830 på samma ställe som vanligt, härlanda kyrka! Tänkte med ta med min lilla kamera va det tänkt!
Ang. landningsställen, så ser dom ändå rätt robusta ut och jag tror att dom håller ganska bra... Men det återstår ju att se!
Men jag kanske blir uppe i gbg lite tidigare underdagen också... frugan skall nog upp och hälsa på en kompis! Så jag skall väl glida omkring som vanligt!
Terje
Ang. landningsställen, så ser dom ändå rätt robusta ut och jag tror att dom håller ganska bra... Men det återstår ju att se!
Men jag kanske blir uppe i gbg lite tidigare underdagen också... frugan skall nog upp och hälsa på en kompis! Så jag skall väl glida omkring som vanligt!
Terje
bjork_larsson
Ser riktigt bra ut Terje !
O nu är det inte mycket kvar !
Jocke
O nu är det inte mycket kvar !
Jocke
JOooCKE
Jag tänkte höra med Er allihopa, är det någon som har tomma tamiyafärgburkar hemma till övers? Som någon vill bli av med? Jag är lite i behov av en massa tomma burkar med lock nämligen...
Hör gärna av er om så är fallet!
Terje
Terje
bjork_larsson
hej , jag har inga men jag vet att det finns på glas burkar på clasohlson med lock som är lite större än tamiyas burkar...
JOooCKE
bjork_larsson skrev:Jag tänkte höra med Er allihopa, är det någon som har tomma tamiyafärgburkar hemma till övers? Som någon vill bli av med? Jag är lite i behov av en massa tomma burkar med lock nämligen...
Terje
Games Workshop ( Citadel) säljer tomma bukar i sina färgställ som är till för att hobbyisterna skall själv skall kunna blanda till färger och ha de i dem.
De har en affär på Drottninggatan i GBG.
Jag har vart där ett antal gånger och kan guida/ beskriva vägen dit för dig men den är ganska lätt att hitta till.
@Jockey & crille: Okey, tack för tipsen!
@ Crille: Vi kan ta det någon gång vi är i GBG då, då får du följa med Crille, misstänker att du skall dit också någon dag!
Terje
@ Crille: Vi kan ta det någon gång vi är i GBG då, då får du följa med Crille, misstänker att du skall dit också någon dag!
Terje
bjork_larsson
Nu så här innan Sverige tar sitt andra JVM guld så har jag ordnat lite med Belugan. Nu är det snart klart, landningsställen och luckorna bara!
Nu skall jag kolla vidare på matchen!
Terje
Nu skall jag kolla vidare på matchen!
Terje
bjork_larsson
trevliga mtorer Terje !
jag tänkte bara fråga , vad står JVM för ?
Jocke
Jocke
JOooCKE
JOooCKE skrev:trevliga mtorer Terje !
Jocke
Junior VM i hockey, Sverige -Kanada.
Snyggt, men de ser lite öh frostiga ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Ja, jag vet att det ser så ut. Men är inte det i verkligheten, jag vet inte riktigt varför det skall krångla för mig hela tiden. Inte nog med detta, jag har så lite kvar nu men då gick ju min airbrusch sönder, ordentligt. Det va nålen i luftventlien som gick åt helv-e.
Så nu får det väl bli en ny då...
Terje
Så nu får det väl bli en ny då...
Terje
bjork_larsson
Trött och vansinnig lägger jag upp en bild på hur Belugan ser ut efter dagens intensiva arbete! Jag testade att måla delarna på motorn separat och sedan montera ihop dem, detta eftersom det va en hel del bitar. Men detta kanske visade sig vara en katastrof. Passformen va urusel när den väl kom på plats ordentligt! Jag hade ändå torrpassat dem. Men icke... Jag blir skit less på detta, den ena motorn gick hyffsat, inte perfekt men ändå bättre. den andra motorn blev en katastrof och i morgon får jag helt enkelt spackla och sedan måla igen!
Men som utlovat kommer hon på mötet! =) Joho! Nu är det iaf bara däcken och luckorna som skall på... och den där motorn med då! Sedan är hon klar! Wiiii!
Fälgarna är målade, det är bara gummit som skall målas! Sedan så...
Terje
Men som utlovat kommer hon på mötet! =) Joho! Nu är det iaf bara däcken och luckorna som skall på... och den där motorn med då! Sedan är hon klar! Wiiii!
Fälgarna är målade, det är bara gummit som skall målas! Sedan så...
Terje
bjork_larsson
Aj då, det var trist....å det hjälpte inte å slipa å ha sig?
Börjar i alla fall se riktgit maffigt ut!
Börjar i alla fall se riktgit maffigt ut!
Janne.S- Moderator
Ser bra ut !
bara att det var trist det med motorn Men det är bara att bita igen och göra om ( lätt för mig o säga )
Jag vet hur det brukar bli för mig när det inte går som jag vill
Och nästa gång du lägger upp bilder borde väll det vara i bildrutan nu när du har så lite kvar
Lycka till med motorn , och resten av sakerna !
Jocke
bara att det var trist det med motorn Men det är bara att bita igen och göra om ( lätt för mig o säga )
Jag vet hur det brukar bli för mig när det inte går som jag vill
Och nästa gång du lägger upp bilder borde väll det vara i bildrutan nu när du har så lite kvar
Lycka till med motorn , och resten av sakerna !
Jocke
JOooCKE
@ Jocke: Jaoosa! det blir i bildrutan då! Skall sätta mig och ordna lite med den nu!
@ Janne: Jo, jag har slipat utav bara "piiip". Men problemet är att en del är alldeles för liten (den har jag givetvis inte slipat). Så den räcker inte om. Jag skall sätta mig och spackla nu!
Terje
@ Janne: Jo, jag har slipat utav bara "piiip". Men problemet är att en del är alldeles för liten (den har jag givetvis inte slipat). Så den räcker inte om. Jag skall sätta mig och spackla nu!
Terje
bjork_larsson
Hejsan Terje!
Ge inte upp nu, du är nära målsnöret!
Det ser riktigt, riktigt läckert ut!
Stefan
Ge inte upp nu, du är nära målsnöret!
Det ser riktigt, riktigt läckert ut!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Kaviar och champagne...
Heja Terje!
Tråkigt att höra om motorerna. Tyvärr rymmer ett komplicerat byggprojekt mindre roliga delar och moment. Kan dock trösta dig med att det inte kan vara värre än Mincrafts C121:a - modellmärket som Gud glömde! Skall nu inte fördjupa mig i denna skitmodell (C121:an, alltså), utan vill bara instämma med de andra att kämpa på så att den blir färdig. Den var en riktigt läcker karamell, på utställningsbordet på senaste månadsmötet./BL
Tråkigt att höra om motorerna. Tyvärr rymmer ett komplicerat byggprojekt mindre roliga delar och moment. Kan dock trösta dig med att det inte kan vara värre än Mincrafts C121:a - modellmärket som Gud glömde! Skall nu inte fördjupa mig i denna skitmodell (C121:an, alltså), utan vill bara instämma med de andra att kämpa på så att den blir färdig. Den var en riktigt läcker karamell, på utställningsbordet på senaste månadsmötet./BL
merlin1953packard
Tackar BL,
Nej, jag har råkat ut för en av Minicraft modeller med mindre bra passform. Detta va min Boeing 707 VC137C, also known as Air force one. Riktigt skeva delar med skägg och en dålig passform.
Terje
Nej, jag har råkat ut för en av Minicraft modeller med mindre bra passform. Detta va min Boeing 707 VC137C, also known as Air force one. Riktigt skeva delar med skägg och en dålig passform.
Terje
bjork_larsson
Attans....
Ser man på, Terje! Du har också smakat styrenens "sötma" via Mincraft. Då är vi två på detta forum (än så länge). Vi får väl se, kanske "kommer" flera ut från de dåliga modellernas garderob och aviserar sina erfarenheter! Kanske vore det en idé för vår värderade moderator att starta en tråd med temat dåliga modeller, eller varför inte "Hall of Shame"? Med anledning av de bekymmer du stött på under byggandets gång, kom jag och tänka på begreppet "The Indominable Laws of Modelling" som finns publicerat på IPMS Stockholm på länken: http://www.ipmsstockholm.org/magazine/1997/02/stuff_laws.htm
I detta lilla manifest ryms många tänkvärda tankar om modellbyggandets vedermödor och myter. Kan kanske vara en tröst att läsa innan du kastar dig över Belugan igen med förnyade krafter och spackel./BL
I detta lilla manifest ryms många tänkvärda tankar om modellbyggandets vedermödor och myter. Kan kanske vara en tröst att läsa innan du kastar dig över Belugan igen med förnyade krafter och spackel./BL
merlin1953packard
Hehe, jag skall ta och läsa detta! Jag hoppas vi alla slipper flera "dåliga" modeller, även om jag inte tror att vi gör det!
Terje
Terje
bjork_larsson
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» Airbus A300-600 ST Beluga DHL
» F-4EJ Kai "Super Phantom", Hase 1/48
» Månadsmöte IPMS Göteborg Tema "Utländskt i svensk tjänst"
» Nakajima J1N1 Gekko Type11 ("Irving"), Tamiya 1/48
» Johan "Lill Honken" Holmqvist SM GULD 1999
» F-4EJ Kai "Super Phantom", Hase 1/48
» Månadsmöte IPMS Göteborg Tema "Utländskt i svensk tjänst"