Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....
+16
andersb80
Exelon
Azgaron
Janne.S
Hayabusa
Marlin
Henrik Bergman
linusorn
Tobias
Caverö
cas
Stefan E
Gigabyte
Matt_Public
frznlogic
Mal
20 posters
Sida 12 av 13
Sida 12 av 13 • 1, 2, 3 ... , 11, 12, 13
Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....
jorå är med....
Sant testar o ser hur och var man hamnar.....kan vara läroroikt som du säger m konstruktiv kritik...samt se oblektivt på sina alster.
Sant testar o ser hur och var man hamnar.....kan vara läroroikt som du säger m konstruktiv kritik...samt se oblektivt på sina alster.
Mal
Mycket snygg platta! Bra jobbat, Mal!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Här är man borta en vecka för skidåkning med familjen (och på jobbet klassas forumet av och till som Suspicous content, men inte allt, så man vet aldrig vad man kan läsa) och du hinner med att göra klart hela kärran och bygga ett hangarfartygsdäck under tiden!?
Det är så fantastiskt vackert Juha så man nästan baxnar!
Du är en sann konstnär rätt ut i fingerspetsarna!
Tycker allt att vädringen som du har gjort på senare tid är alldeles lagom, i början var det lite för mycket, men nu är balansen mycket mycket bättre. Helt fantastiskt!
Det skall bli jättekul att höra vad som händer där du visar upp modellerna i verkligheten, för jag tror många skulle tappa hakan totalt!
Det är så fantastiskt vackert Juha så man nästan baxnar!
Du är en sann konstnär rätt ut i fingerspetsarna!
Tycker allt att vädringen som du har gjort på senare tid är alldeles lagom, i början var det lite för mycket, men nu är balansen mycket mycket bättre. Helt fantastiskt!
Det skall bli jättekul att höra vad som händer där du visar upp modellerna i verkligheten, för jag tror många skulle tappa hakan totalt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ojj..tackar...kul att ni gillar den....
fått ihop en figur...min fjärde jag nånsin gjort.....det är banne mig svårt....testat nya vägar...o inte tittat på nätet denna gång..har ju tittat sen tidigare tutorials mm..inser att jag måste gå Mals way om man ska få en signatur i saker
Hade ett helsike att avgöra om figuren kisade eller om ögonen hade ramlat ner på kinderna....
fått ihop en figur...min fjärde jag nånsin gjort.....det är banne mig svårt....testat nya vägar...o inte tittat på nätet denna gång..har ju tittat sen tidigare tutorials mm..inser att jag måste gå Mals way om man ska få en signatur i saker
Hade ett helsike att avgöra om figuren kisade eller om ögonen hade ramlat ner på kinderna....
Mal
Tackar Markus......
Jag tar det som ett godkänt då det kommer från dig .......
Jag säger det det drar ju i figurer o dioramas....det är ju läskigt kul o latja med dem.
..
en sak jag ska prova är att måla figuren efter en ljuskälla....det är speciellt.....
Jag tar det som ett godkänt då det kommer från dig .......
Jag säger det det drar ju i figurer o dioramas....det är ju läskigt kul o latja med dem.
..
en sak jag ska prova är att måla figuren efter en ljuskälla....det är speciellt.....
Mal
Oxå...
Jag har sett Tamiyas målare på figuren.....no no....ser skitkonstiga ut....ush.....ögonen på kinden....
Dp skulptören gjort kisande ögon...
Men men kan ha fel......men det är vad jag ser...
Jag har sett Tamiyas målare på figuren.....no no....ser skitkonstiga ut....ush.....ögonen på kinden....
Dp skulptören gjort kisande ögon...
Men men kan ha fel......men det är vad jag ser...
Mal
Det där ser helt rätt ut enligt mig, hade du satt ögon på kinden hade det nog passat bättre i fantasy avdelningen med andra warhammer byggen :-P. Piloten kisar helt enkelt.
frznlogic
frznlogic skrev:Det där ser helt rätt ut enligt mig, hade du satt ögon på kinden hade det nog passat bättre i fantasy avdelningen med andra warhammer byggen :-P. Piloten kisar helt enkelt.
Tack.......det var det jag ville höra....
kollat andras figurbyggen m den som fanns i modellen....de ser erhrm skitkonstiga ut....
Mal
Latjar runt lite....tog en bild.....
Samt...hur fasiken fixar dem byggare som gör dioramas 1:35 sina figurer...huhjj har så mkt att lära mig....jaja man fåla köra fler figurer o lära sig...ska testa med en ljuskälla från ett håll målning...så man sätter skuggorna rätt.....ush vilka krav jag ställer på mig...man e alldrig nöjd o på det självkritisk...gissar det är väl det som driver mig :/...
Samt...hur fasiken fixar dem byggare som gör dioramas 1:35 sina figurer...huhjj har så mkt att lära mig....jaja man fåla köra fler figurer o lära sig...ska testa med en ljuskälla från ett håll målning...så man sätter skuggorna rätt.....ush vilka krav jag ställer på mig...man e alldrig nöjd o på det självkritisk...gissar det är väl det som driver mig :/...
Mal
Hehe! Med huvudet mot Hinumarun på det där viset så ser karln ut som en ortodox ikon. Mycket konstnärligt upplägg, må jag säga.
Fullt funkis figur. Du kan säkert bättra på den ytterligare, men den räcker till och blir över redan nu.
Fullt funkis figur. Du kan säkert bättra på den ytterligare, men den räcker till och blir över redan nu.
Matt_Public- Master of DNF
Tackar Mattias...
En fråga...feedback...vad kan jag bättra på eller vad saknas....som synns direkt.....så ska jag kika på det
En fråga...feedback...vad kan jag bättra på eller vad saknas....som synns direkt.....så ska jag kika på det
Mal
Personligen så tycker jag det största problemet är glansen /gloss/Matt. Det saknas nyanser. Tror dock du tänkt ta det sist, eller?
frznlogic
Utveckla....
Figuren är mattlackad på bilden
.
Menar du accentuera mer?
Samnt nyanser? utveckla.
Figuren är mattlackad på bilden
.
Menar du accentuera mer?
Samnt nyanser? utveckla.
Mal
Har inga just inga konkreta tips att komma med i dagsläget. Karln är kanon.Mal skrev:En fråga: feedback? Vad kan jag bättra på, eller vad saknas som syns direkt?
Möjligen att en lite tydligare färggradient vid större lädersjok vore önskvärd.
Vad jag avsåg att säga var att du säkerligen har förmågan att förbättra även ett fullgott resultat. Det har ju hänt förr att du presenterat något av herredjevvlar-kaliber för att dagen därpå ha skruvat upp effekten ytterligare. Vill du bättre så kan du, kort sagt, men det är tokbra redan idag.
Matt_Public- Master of DNF
Mycket snygg Zero! Vad det gäller figurer så anser jag att det är en helt egen genre. Svårt? Ja, det är det.
Hayabusa
Ser ruggigt bra ut.
Vad gäller gloss så... Kan vara att jag ser det i mobilen, men jag tyckte figuren ser lite gloss ut, blank helt enkelt,eller möjligen för enhetligt ut. Det är ju olika glans i olika material....men som sagt det är troligen bara svårt att se i mobilen. :-)
Vad gäller gloss så... Kan vara att jag ser det i mobilen, men jag tyckte figuren ser lite gloss ut, blank helt enkelt,eller möjligen för enhetligt ut. Det är ju olika glans i olika material....men som sagt det är troligen bara svårt att se i mobilen. :-)
frznlogic
Tycker figuren ser bra ut. Kanske att du skulle definiera läppar och kinder lite mer. Annars är det som övriga sagt att den upplevs lite blank, särskilt hud och kläderna av läder. Lite mer mattlack skulle höja intrycket mycket.
linusorn
linusorn skrev:Tycker figuren ser bra ut. Kanske att du skulle definiera läppar och kinder lite mer. Annars är det som övriga sagt att den upplevs lite blank, särskilt hud och kläderna av läder. Lite mer mattlack skulle höja intrycket mycket.
Jadu....Kan inte mattlacka mer serru....det är mattlack på den ...ja den är Matt hehe.....
jag tror du upplever min accentuering, upplever den som blank....
Sant...m ansiktet....men stötte på asiatisk hudfärg....lite svårare samt kanske skulle gjort honom liite mer brun (iom solbränna)..
Jaja kommer fler figurer, ser den som min 4 figur jag nånsin gjort ,)
Mal
Supersnyggt Juha
Fler figurer, det ser jag fram emot....
/Bosse
Fler figurer, det ser jag fram emot....
/Bosse
Marlin
Verkligen snygg inramning mot hinomarun, som Matt säger. Väldigt fint målad pilot, synd att du skippade fotograf idén. Hade varit läckert. Men det är ändå ett fulländat mästerverk som det är utan fotografen.
Väntar med spänning på ditt nästa projekt!
Väntar med spänning på ditt nästa projekt!
Tobiasr
Tackar grabbar.....
kameran hmm kanske prova o scratcha den engång till...(några lol)
nu ska vi se....ingen som gissat vart 14 3 var....jopp kolla motorkåpans pressening.....jupp skrev 14 3 på japanska
kameran hmm kanske prova o scratcha den engång till...(några lol)
nu ska vi se....ingen som gissat vart 14 3 var....jopp kolla motorkåpans pressening.....jupp skrev 14 3 på japanska
Mal
En stolt pilot vid sitt nya plan, fotad strax innan nästa uppdrag!
Mycket, mycket snyggt bygge, Juha!
Stefan
Mycket, mycket snyggt bygge, Juha!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sida 12 av 13 • 1, 2, 3 ... , 11, 12, 13
Liknande ämnen
» Mals A6M2 Tora Tora Tora. December 7 -41.
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
Sida 12 av 13
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet