IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

+16
andersb80
Exelon
Azgaron
Janne.S
Hayabusa
Marlin
Henrik Bergman
linusorn
Tobias
Caverö
cas
Stefan E
Gigabyte
Matt_Public
frznlogic
Mal
20 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 12 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Nästa

Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal mån feb 16 2015, 22:06

jorå är med....

Sant testar o ser hur och var man hamnar.....kan vara läroroikt som du säger m konstruktiv kritik...samt se oblektivt på sina alster.
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Azgaron tis feb 17 2015, 12:52

Mycket snygg platta! Bra jobbat, Mal!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av cas tis feb 17 2015, 18:35

Här är man borta en vecka för skidåkning med familjen (och på jobbet klassas forumet av och till som Suspicous content, men inte allt, så man vet aldrig vad man kan läsa) och du hinner med att göra klart hela kärran och bygga ett hangarfartygsdäck under tiden!? Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 1288785663
Det är så fantastiskt vackert Juha så man nästan baxnar!
Du är en sann konstnär rätt ut i fingerspetsarna! Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 2699807934 Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 2699807934 Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 2699807934 Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 2699807934
Tycker allt att vädringen som du har gjort på senare tid är alldeles lagom, i början var det lite för mycket, men nu är balansen mycket mycket bättre. Helt fantastiskt!

Det skall bli jättekul att höra vad som händer där du visar upp modellerna i verkligheten, för jag tror många skulle tappa hakan totalt!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal tis feb 17 2015, 20:46

Ojj..tackar...kul att ni gillar den....

fått ihop en figur...min fjärde jag nånsin gjort.....det är banne mig svårt....testat nya vägar...o inte tittat på nätet denna gång..har ju tittat sen tidigare tutorials mm..inser att jag måste gå Mals way om man ska få en signatur i saker


Hade ett helsike att avgöra om figuren kisade eller om ögonen hade ramlat ner på kinderna....
Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 IMG_0791_zpsiimrzdxh
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av MiniStuff tis feb 17 2015, 21:01

Ser mycket bra ut ju! cheers

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal tis feb 17 2015, 21:35

Tackar Markus......

Jag tar det som ett godkänt Very Happy då det kommer från dig Very Happy .......

Jag säger det det drar ju i figurer o dioramas....det är ju läskigt kul o latja med dem.
..


en sak jag ska prova är att måla figuren efter en ljuskälla....det är speciellt.....

Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal tis feb 17 2015, 22:12

Oxå...

Jag har sett Tamiyas målare på figuren.....no no....ser skitkonstiga ut....ush.....ögonen på kinden....

Dp skulptören gjort kisande ögon...

Men men kan ha fel......men det är vad jag ser...

Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av frznlogic tis feb 17 2015, 22:27

Det där ser helt rätt ut enligt mig, hade du satt ögon på kinden hade det nog passat bättre i fantasy avdelningen med andra warhammer byggen :-P. Piloten kisar helt enkelt.

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal tis feb 17 2015, 22:30

frznlogic skrev:Det där ser helt rätt ut enligt mig, hade du satt ögon på kinden hade det nog passat bättre i fantasy avdelningen med andra  warhammer byggen :-P. Piloten kisar helt enkelt.

Tack.......det var det jag ville höra....

kollat andras figurbyggen m den som fanns i modellen....de ser erhrm skitkonstiga ut....


Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal tis feb 17 2015, 23:51

Latjar runt lite....tog en bild.....

Samt...hur fasiken fixar dem byggare som gör dioramas 1:35 sina figurer...huhjj har så mkt att lära mig....jaja man fåla köra fler figurer o lära sig...ska testa med en ljuskälla från ett håll målning...så man sätter skuggorna rätt.....ush vilka krav jag ställer på mig...man e alldrig nöjd o på det självkritisk...gissar det är väl det som driver mig :/...

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 IMG_0798_zpsucdbcucy
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Matt_Public ons feb 18 2015, 07:56

Hehe! Med huvudet mot Hinumarun på det där viset så ser karln ut som en ortodox ikon. Mycket konstnärligt upplägg, må jag säga.

Fullt funkis figur. Du kan säkert bättra på den ytterligare, men den räcker till och blir över redan nu.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal ons feb 18 2015, 08:13

Tackar Mattias...

En fråga...feedback...vad kan jag bättra på eller vad saknas....som synns direkt.....så ska jag kika på det Wink

Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av frznlogic ons feb 18 2015, 09:22

Personligen så tycker jag det största problemet är glansen /gloss/Matt. Det saknas nyanser. Tror dock du tänkt ta det sist, eller?

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal ons feb 18 2015, 09:31

Utveckla....

Figuren är mattlackad på bilden
.

Menar du accentuera mer?

Samnt nyanser? utveckla.
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Matt_Public ons feb 18 2015, 09:46

Mal skrev:En fråga: feedback? Vad kan jag bättra på, eller vad saknas som syns direkt?
Har inga just inga konkreta tips att komma med i dagsläget. Karln är kanon.

Möjligen att en lite tydligare färggradient vid större lädersjok vore önskvärd.

Vad jag avsåg att säga var att du säkerligen har förmågan att förbättra även ett fullgott resultat. Det har ju hänt förr att du presenterat något av herredjevvlar-kaliber för att dagen därpå ha skruvat upp effekten ytterligare. Vill du bättre så kan du, kort sagt, men det är tokbra redan idag.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Hayabusa ons feb 18 2015, 09:50

Mycket snygg Zero! Vad det gäller figurer så anser jag att det är en helt egen genre. Svårt? Ja, det är det.
Hayabusa
Hayabusa


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal ons feb 18 2015, 10:02

Tackar.....Då anser jag att detta är klart..kommer nya figurer att öva mer på...skippade kamerafan...den blev för liten lol....

So im done....har gömt 14:3 i doramat What a Face guess where Wink som är numret på denna (min 14 Kärra och mitt 3e diorama)

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 IMG_0798_zpssmjwtvm2

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 IMG_0799_zpsvnyzw46a

Scratchat klotsatna...
Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 IMG_0800_zpst1fdw12f

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 IMG_0801_zps1vu4fgic

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 IMG_0802_zpscr8iiltn

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 IMG_0805_zpsfbpr6grx

Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av frznlogic ons feb 18 2015, 10:10

Ser ruggigt bra ut.

Vad gäller gloss så... Kan vara att jag ser det i mobilen, men jag tyckte figuren ser lite gloss ut, blank helt enkelt,eller möjligen för enhetligt ut. Det är ju olika glans i olika material....men som sagt det är troligen bara svårt att se i mobilen. :-)

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av linusorn ons feb 18 2015, 10:22

Tycker figuren ser bra ut. Kanske att du skulle definiera läppar och kinder lite mer. Annars är det som övriga sagt att den upplevs lite blank, särskilt hud och kläderna av läder. Lite mer mattlack skulle höja intrycket mycket.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal ons feb 18 2015, 10:24

linusorn skrev:Tycker figuren ser bra ut. Kanske att du skulle definiera läppar och kinder lite mer. Annars är det som övriga sagt att den upplevs lite blank, särskilt hud och kläderna av läder. Lite mer mattlack skulle höja intrycket mycket.

Jadu....Kan inte mattlacka mer serru....det är mattlack på den Wink...ja den är Matt hehe.....

jag tror du upplever min accentuering, upplever den som blank....

Sant...m ansiktet....men stötte på asiatisk hudfärg....lite svårare samt kanske skulle gjort honom liite mer brun (iom solbränna)..

Jaja kommer fler figurer, ser den som min 4 figur jag nånsin gjort ,)
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Marlin ons feb 18 2015, 13:30

Supersnyggt Juha Shocked cyclops Shocked Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 1288785663
Fler figurer, det ser jag fram emot.... Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Tobiasr ons feb 18 2015, 14:21

Verkligen snygg inramning mot hinomarun, som Matt säger. Väldigt fint målad pilot, synd att du skippade fotograf idén. Hade varit läckert. Men det är ändå ett fulländat mästerverk som det är utan fotografen. 

Väntar med spänning på ditt nästa projekt! Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 2497531929Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 2497531929Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 2497531929Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 2497531929
Tobiasr
Tobiasr


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal ons feb 18 2015, 15:35

Tackar grabbar.....


kameran hmm kanske prova o scratcha den engång till...(några lol)

nu ska vi se....ingen som gissat vart 14 3 var....jopp kolla motorkåpans pressening.....jupp skrev 14 3 på japanska What a Face
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Stefan E ons feb 18 2015, 15:45

En stolt pilot vid sitt nya plan, fotad strax innan nästa uppdrag!

Mycket, mycket snyggt bygge, Juha!    Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 1288785663 Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 1288785663 Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 1288785663

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal ons feb 18 2015, 16:10

Åkejrååå TobiasR....Du får som du vill.....

Scratch version MK1...... av en Leica kamera.....
Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 IMG_0807_zpsnzx1lpda


Tackar Stefan Very Happy
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 12 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 12 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet