IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

+16
andersb80
Exelon
Azgaron
Janne.S
Hayabusa
Marlin
Henrik Bergman
linusorn
Tobias
Caverö
cas
Stefan E
Gigabyte
Matt_Public
frznlogic
Mal
20 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 13 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal ons feb 18, 2015 3:42 pm

Nåt sånt här kanske Very Happy
Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 IMG_0808_zpsbsotr2ml

Så blir poserandet lite mer naturligt än o bara stå där Wink
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Janne.S ons feb 18, 2015 3:50 pm

En Canon Powershot eller?
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal ons feb 18, 2015 3:53 pm

Janne.S skrev:En Canon Powershot eller?
lol! lol! lol! lol! japp japan tillverkad med What a Face
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal ons feb 18, 2015 4:58 pm

Sådärja...nu är kamerafan klar lol...Leica kopia tillverkad i japan erhm blackeberg What a Face


Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 IMG_0811_zpsuya5oyuz
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av frznlogic ons feb 18, 2015 5:10 pm

Hjälp! Den där var snyggt gjord! Hur gör du för att scratcha så små grejer, jag fattar inte riktigt hur du får till det?

Vad slipar du med, hur kapar du grejer osv? Mållös helt enkelt :-)

Angående gubben och matt gloss så är det nog som du säger, din vädring förstärker nog gloss känslan lite :-)

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Caverö ons feb 18, 2015 5:44 pm

Toppennajs tycker jag cheers , gubbar är bara tillbehör och inget man behöver bemästra. Jag kan inte jag göra gubbar men det är skoj ändå
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal ons feb 18, 2015 6:24 pm

frznlogic skrev:Hjälp! Den där var snyggt gjord! Hur gör du för att scratcha så små grejer, jag fattar inte riktigt hur du får till det?

Vad slipar du med, hur kapar du grejer osv? Mållös helt enkelt :-)

Angående gubben och matt gloss så är det nog som du säger, din vädring förstärker nog gloss känslan lite :-)

Tackar...

Dessa verktyg hade jag för etta jobb...no more no less....

Iptivisor.
Syl.
Klassisk skalpell triangel blad (lilla)
Nålfil platt.
Florys skumgummislip sticka.
Florys styvare slipsticka.
Pincett modell vass.
Borrskaft med en bit gitarrsträng på.

Thats it.
materialet var plastic card platta, pinnar (olika dimensioner).
Limmet som användes var CA Lim och Tamiya super thin.
färger...Tamiya XF-1
Silvrpenna färg och Guldpenna färg....lösningsmedlet Humbrol Thinner.
Clear Tamiya.
Tmaiyas Panel Line wash som pinwashats.

Thats it....no more no less.

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 IMG_0811_zpsuya5oyuz
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal ons feb 18, 2015 6:25 pm

Tackar Caverö Very Happy

Japp galet kulbygge var det.... kommer köra en rerun på denna (lol köppte en till förra veckan lol ) men annan indevid o senare del av kriget Wink
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Janne.S ons feb 18, 2015 6:47 pm

Nu en fet fotosession så vi kan gotta oss åt den i bildrutan!!!! Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 121011601
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Tobiasr ons feb 18, 2015 6:53 pm

Mal skrev:
frznlogic skrev:Hjälp! Den där var snyggt gjord! Hur gör du för att scratcha så små grejer, jag fattar inte riktigt hur du får till det?

Vad slipar du med, hur kapar du grejer osv? Mållös helt enkelt :-)

Angående gubben och matt gloss så är det nog som du säger, din vädring förstärker nog gloss känslan lite :-)

Tackar...

Dessa verktyg hade jag för etta jobb...no more no less....

Iptivisor.
Syl.
Klassisk skalpell triangel blad (lilla)
Nålfil platt.
Florys skumgummislip sticka.
Florys styvare slipsticka.
Pincett modell vass.
Borrskaft med en bit gitarrsträng på.

Thats it.
materialet var plastic card platta, pinnar (olika dimensioner).
Limmet som användes var CA Lim och Tamiya super thin.
färger...Tamiya XF-1
Silvrpenna färg och Guldpenna färg....lösningsmedlet Humbrol Thinner.
Clear Tamiya.
Tmaiyas Panel Line wash som pinwashats.

Thats it....no more no less.

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 IMG_0811_zpsuya5oyuz


Nä!! järnspikars!! Så snyggt utfört! Du är ett geni!

Hatten av!
Tobiasr
Tobiasr


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av cas ons feb 18, 2015 7:00 pm

Nä nu stilar du bara!!!!
cyclops cyclops cyclops cyclops

Helt galet snygg Juha!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av frznlogic ons feb 18, 2015 7:01 pm

Jag tackar! Det är lite grejer där som jag saknar känner jag. Kommer få leta efter det tror jag, får börja på hobbycenter imorgon :-)

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal ons feb 18, 2015 7:08 pm

cas skrev:Nä nu stilar du bara!!!!
cyclops cyclops cyclops cyclops

Helt galet snygg Juha!

Lol........





Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Henrik Bergman ons feb 18, 2015 7:45 pm

Nu en fet fotosession så vi kan gotta oss åt den i bildrutan!!!! Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 121011601
Hmmm, är inte den kameran för liten för det?  Laughing



Grymt snyggt. Helt klart imponerande bygge. Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 1288785663
Och ja,.... jag är fruktansvärt avundsjuk på det du gör.

Hatten av.

/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal ons feb 18, 2015 8:13 pm

Henrik Bergman skrev:
Nu en fet fotosession så vi kan gotta oss åt den i bildrutan!!!! Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 121011601
Hmmm, är inte den kameran för liten för det?  Laughing



Grymt snyggt. Helt klart imponerande bygge. Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 1288785663
Och ja,.... jag är fruktansvärt avundsjuk på det du gör.

Hatten av.

/Henrik

Ojj tack.....blir generad på riktigt.....avundsjuka inte meningen...ojj ....försöker bättra mig själv...e sjukligt sjävkritisk så mm men har insett slappna av (tackar Matt otroligt mkt för att se sunt kring bygge) ..samt ser mina modeller varje dag i vardags rummet.....vill ha sånt som skänker lite glädje o se dem.... Wink
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Azgaron tor feb 19, 2015 10:28 am

Det tycks ju inte spela nån roll vad du än tar dig an, det blir sjukt snyggt iaf! Smile Bra jobbat Mal! 

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av andersb80 fre apr 10, 2015 11:44 am

Mal skrev:Tackar...

Mera gjort.....förankringsfästena på plats....samt gunket mellan plankorna e på plats och vädrat plankorna....sprayat m vatten för o se hur klarlacken kommer påverka detta ....ja..det här kan bli nåt...det kommer nog att fungera...

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 IMG_0762_zpsctsvzzes

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 IMG_0763_zpsrwh654xo

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 IMG_0764_zpsqhnjm85q

Kan man få lite tips om hur du målade och vädrade plankorna? Very Happy  Vilka färger har du använt?

andersb80


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal fre apr 10, 2015 12:50 pm

Nu ska vi se.....

Plankorna är tunna mahogny strips...som bptbyggare ancänder till skrov/bordläggning.

När de limmats på plats...
Tog sen trälim med florywash svart och flory dark dirt....penslade på all...sen torkar av överflödet m fuktad wettex duk...fler åmgångar....det får ikte bli nåt på plankorna förutom det som ska ligga inspringorna...torka....sen florys dark dirt onflorys svart igen....torka av...skiten sätter sig på rräet....så det blir grått....

Sen torka...sen klarlack utspätt m ABn...det går på vått...så mörknar träet som ovan....thats it....voila.
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 13 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 13 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet