Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....
+16
andersb80
Exelon
Azgaron
Janne.S
Hayabusa
Marlin
Henrik Bergman
linusorn
Tobias
Caverö
cas
Stefan E
Gigabyte
Matt_Public
frznlogic
Mal
20 posters
Sida 3 av 13
Sida 3 av 13 • 1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13
Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....
Kapitel.....en lite skituppdatering, men ändå en uppdatering....
Ni vet de fibrer...nu pratar jag fibrer...jag ser alla fibrer o alltid varit sjukt noga med sådant..och fortfarande är...men när det kommer till dessa jäkla fibrer från kläder dessa micr skit små skit små rackarna...(inte bommyls tops fibrer för dem ser man på engång)....jaja detta vart en redo så nu e jag nöjd....
Så helvettes störande...gör man inget så blir de ännu mera störande framför allt när wash kommer på...
Jaja...nu e jag lite nöjd iaf...lol..nu är den som jag vill ha den ....
Ni vet de fibrer...nu pratar jag fibrer...jag ser alla fibrer o alltid varit sjukt noga med sådant..och fortfarande är...men när det kommer till dessa jäkla fibrer från kläder dessa micr skit små skit små rackarna...(inte bommyls tops fibrer för dem ser man på engång)....jaja detta vart en redo så nu e jag nöjd....
Så helvettes störande...gör man inget så blir de ännu mera störande framför allt när wash kommer på...
Jaja...nu e jag lite nöjd iaf...lol..nu är den som jag vill ha den ....
Mal
Hmmm...undrar om man ska slänga ut stolen som har dyna o köra en rostfri navy stol och sen sitta naken
blir lite kallt om bröllops hänget....men det är iaf dammfritt
blir lite kallt om bröllops hänget....men det är iaf dammfritt
Mal
Jag säger bara, mumma!
Vad gäller stol så vet jag inte... Jag läste nyss samurai som sagt, och det var en ganska lång utläggning just om att nästan alla piloter flög utan fallskärmspacke för att den hindrade dem för mycket, det blir nog ganska hårt att sitta rätt upp och ner i en metall stol så länge som zeron kunde flyga tänker jag. Fast å andra sidan var dom något tokiga japaner hela bunten så 😁😉.
Vad gäller stol så vet jag inte... Jag läste nyss samurai som sagt, och det var en ganska lång utläggning just om att nästan alla piloter flög utan fallskärmspacke för att den hindrade dem för mycket, det blir nog ganska hårt att sitta rätt upp och ner i en metall stol så länge som zeron kunde flyga tänker jag. Fast å andra sidan var dom något tokiga japaner hela bunten så 😁😉.
frznlogic
Du kanske kan stoppa äktenskaps-wobblern i en socka, och sedan knyta en badmössa runt hela paketet?Mal skrev:Hmmm... Undrar om man ska slänga ut stolen (som har dyna), köra med en rostfri navy-stol och sen sitta naken?
Blir lite kallt om bröllopshänget, men det är i.a.f. dammfritt.
Matt_Public- Master of DNF
Mycket snyggt jobbat med alla detaljer! Ser bra ut, Mal!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
E hemma idag, e sjuk o har tråkigt....
Så blandar lite färg för camot vilken väg jag ska gå....
Kikat på otal bilder, mm samt diskussioner, färgen då var lite olka toner har jag kommit fram till, ingen exact vetenskap, precis som med tyska kärror så finns tonala skillnader, samt ålder, olika tillverknings satser mm....
1 det är XF 76 Tamiyas färg som de vill att modellbyggaren ska gå efter, den är faktiskt hyffsad vill jag påpeka, men lite för greenish.
2 Referens tog en Tamiyas XF22 som referens och kommer utgå ifrån den, den har tonen....
3 och 4 samma färger men olika ratios på kulörerna.
5 la till lite XF 66.
de som ser mest intressanta ut för mig är 3an och femman, notera att det är mixen jag ör ute efter, så kommer lightas upp...
bilden är naturligt dagsljus.
Så blandar lite färg för camot vilken väg jag ska gå....
Kikat på otal bilder, mm samt diskussioner, färgen då var lite olka toner har jag kommit fram till, ingen exact vetenskap, precis som med tyska kärror så finns tonala skillnader, samt ålder, olika tillverknings satser mm....
1 det är XF 76 Tamiyas färg som de vill att modellbyggaren ska gå efter, den är faktiskt hyffsad vill jag påpeka, men lite för greenish.
2 Referens tog en Tamiyas XF22 som referens och kommer utgå ifrån den, den har tonen....
3 och 4 samma färger men olika ratios på kulörerna.
5 la till lite XF 66.
de som ser mest intressanta ut för mig är 3an och femman, notera att det är mixen jag ör ute efter, så kommer lightas upp...
bilden är naturligt dagsljus.
Mal
Jorå...Har redan kollat på den. samt färgblandningen....tolkningen ser skitbra ut o rätt, men är ute efter en annan ton aningen som är "rätt" för Mals Way when im eyballing it....
Ska blanda fler groggar senare....jag vet exact vad jag är ute efter....
Senast ändrad av Mal den fre jan 16 2015, 22:04, ändrad totalt 2 gånger
Mal
Nu blir det sådär sinnessjukt snyggt igen!
Matt_Public skrev:Nu blir det sådär sinnessjukt snyggt igen!
LOL....Nu e ribban hög....Du håller ett öga på mig lol...japp..... ingen fara petar på mig med lol...
Håller på å petar i IJN färgen....har kommit en bit på g...ska presentera Mals mix av detta...
samt fåt input från LSP....japp en het potatis lol....Som jag sa Mals interpret is good enough and pretty close när jag e färdig....ska bli intressant
Har färgfan i huvudet...nu ska den på en palett....
Jannes e mkt mkt bra o ser sjukt snyggt ut på hans tolkning (ja detta är tolkning´, färger är kan ställa till m saker lol) ..men inte riktigt det jag söker..
Wathever......hur somhelst ska det bli kul
Mal
Rejäla puffertar! Hemsnickrade knallpåkar är inte att förakta.
Den där cockpiten är läskigt realistisk. Svartvitt foto genom ett filter för att åldra det så skulle jag lätt gå på att det är på riktigt.
frznlogic
Det tråkigaste jag vet, när jag bygger, är att måla cockpit.
Men det verkar inte du göra.
Som sagt, sjukt snyggt jobbat.
Jag blir alltid lika imponerad av ditt arbete.
/Henrik
Men det verkar inte du göra.
Som sagt, sjukt snyggt jobbat.
Jag blir alltid lika imponerad av ditt arbete.
/Henrik
Henrik Bergman
Tackar....
Jahops...
Nu är det jucklo....
Färgen bakom nackstödet, utrymmet altså.....Manualen säger grönt, en del säger svart på nätet, nu blir jag inte klok på detta, jag bygger en Mitsubishi, alla som deltog var ju Mitsubishi maskiner, inga Nakajima tilverkade, då följande
hjulbrunnarna ska vara samma som vingarnas underside färg, på Mitsubishi och inte Aoteke...det är ju på nakajima tillverkade maskiner, men hur fasiken är det med flapsens insida, vilken färg......
Bygget har stannat av pga detta, måste reda ut detta lol..
Jahops...
Nu är det jucklo....
Färgen bakom nackstödet, utrymmet altså.....Manualen säger grönt, en del säger svart på nätet, nu blir jag inte klok på detta, jag bygger en Mitsubishi, alla som deltog var ju Mitsubishi maskiner, inga Nakajima tilverkade, då följande
hjulbrunnarna ska vara samma som vingarnas underside färg, på Mitsubishi och inte Aoteke...det är ju på nakajima tillverkade maskiner, men hur fasiken är det med flapsens insida, vilken färg......
Bygget har stannat av pga detta, måste reda ut detta lol..
Mal
Beträffande färger på de specifika ställena har jag fått hjälp med.......Mitsubishi tillverkad A6M2....Av LSP Juggernut
Big big thanks...
Hjulbrunnarna ska vara samma som underfärgen, utrymmet bakom nackstödet ska vara svart, sen insidan av flapsen ska vara Aoteke,
Som jag misstänkte....Tamiya missade det där rejält i byggmanualen, då dem A6M2 som deltog i Pearl Harbour var alla Mitsubishi, tillverkningen av Nakajima A6m2 kom senare i kriget.
Så nu vet man det....
Big big thanks...
Hjulbrunnarna ska vara samma som underfärgen, utrymmet bakom nackstödet ska vara svart, sen insidan av flapsen ska vara Aoteke,
Som jag misstänkte....Tamiya missade det där rejält i byggmanualen, då dem A6M2 som deltog i Pearl Harbour var alla Mitsubishi, tillverkningen av Nakajima A6m2 kom senare i kriget.
Så nu vet man det....
Mal
Behöver hjälp........hjälp.....
Området bakom huvudstödet......
Hört lite viskningar om att det är upphöjda nitar där......
Kan nån vänlig själ hjälpa mig isåfall m bilder....upphöjda nitar fixar jag m hjälp av resin nitar på dekal ark.....
Området bakom huvudstödet......
Hört lite viskningar om att det är upphöjda nitar där......
Kan nån vänlig själ hjälpa mig isåfall m bilder....upphöjda nitar fixar jag m hjälp av resin nitar på dekal ark.....
Mal
Sablar vilka detaljer du har fått fram Mal! Klockrent!
Exelon
Sida 3 av 13 • 1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13
Liknande ämnen
» Mals A6M2 Tora Tora Tora. December 7 -41.
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
Sida 3 av 13
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet