IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

+16
andersb80
Exelon
Azgaron
Janne.S
Hayabusa
Marlin
Henrik Bergman
linusorn
Tobias
Caverö
cas
Stefan E
Gigabyte
Matt_Public
frznlogic
Mal
20 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 3 av 13 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Nästa

Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal mån 12 jan 2015, 22:32

Kapitel.....en lite skituppdatering, men ändå en uppdatering....

Ni vet de fibrer...nu pratar jag fibrer...jag ser alla fibrer o alltid varit sjukt noga med sådant..och fortfarande är...men när det kommer till dessa jäkla fibrer från kläder dessa micr skit små skit små rackarna...(inte bommyls tops fibrer för dem ser man på engång)....jaja detta vart en redo så nu e jag nöjd....

Så helvettes störande...gör man inget så blir de ännu mera störande framför allt när wash kommer på...

Jaja...nu e jag lite nöjd iaf...lol..nu är den som jag vill ha den ....
Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 IMG_0430_zpsd685334d
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal mån 12 jan 2015, 22:51

Hmmm...undrar om man ska slänga ut stolen som har dyna o köra en rostfri navy stol och sen sitta naken scratch

blir lite kallt om bröllops hänget....men det är iaf dammfritt What a Face
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av frznlogic mån 12 jan 2015, 23:05

Jag säger bara, mumma! 

Vad gäller stol så vet jag inte... Jag läste nyss samurai som sagt, och det var en ganska lång utläggning just om att nästan alla piloter flög utan fallskärmspacke för att den hindrade dem för mycket, det blir nog ganska hårt att sitta rätt upp och ner i en metall stol så länge som zeron kunde flyga tänker jag. Fast å andra sidan var dom något tokiga japaner hela bunten så 😁😉.

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Matt_Public tis 13 jan 2015, 08:19

Mal skrev:Hmmm... Undrar om man ska slänga ut stolen (som har dyna), köra med en rostfri navy-stol och sen sitta naken? scratch

Blir lite kallt om bröllopshänget, men det är i.a.f. dammfritt. What a Face
Du kanske kan stoppa äktenskaps-wobblern i en socka, och sedan knyta en badmössa runt hela paketet?
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal tis 13 jan 2015, 09:38

Lol....What a Face
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Azgaron tis 13 jan 2015, 17:20

Mycket snyggt jobbat med alla detaljer! Ser bra ut, Mal!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal fre 16 jan 2015, 14:13

E hemma idag, e sjuk o har tråkigt....

Så blandar lite färg för camot vilken väg jag ska gå....

Kikat på otal bilder, mm samt diskussioner, färgen då var lite olka toner har jag kommit fram till, ingen exact vetenskap, precis som med tyska kärror så finns tonala skillnader, samt ålder, olika tillverknings satser mm....

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 IMG_0444_zps8f86144a

1 det är XF 76 Tamiyas färg som de vill att modellbyggaren ska gå efter, den är faktiskt hyffsad vill jag påpeka, men lite för greenish.
2 Referens tog en Tamiyas XF22 som referens och kommer utgå ifrån den, den har tonen....
3 och 4 samma färger men olika ratios på kulörerna.
5 la till lite XF 66.


de som ser mest intressanta ut för mig är 3an och femman, notera att det är mixen jag ör ute efter, så kommer lightas upp...

bilden är naturligt dagsljus.

Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal fre 16 jan 2015, 20:54


Jorå...Har redan kollat på den. samt färgblandningen....tolkningen ser skitbra ut o rätt, men är ute efter en annan ton aningen som är "rätt" för Mals Way when im eyballing it....

Ska blanda fler groggar senare....jag vet exact vad jag är ute efter....


Senast ändrad av Mal den fre 16 jan 2015, 22:04, ändrad totalt 2 gånger
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal fre 16 jan 2015, 20:55

Jaja....

Nu ska vi se, blankt o fint, målat samt påbörjat vädringen av cockpiten, inte riktig klar än, ska justeras lite samt lite till ov oilka ton av oljefärger (skapa djup samt liv)

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 IMG_0457_zps54263b48

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 IMG_0449_zpseb86df68

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 IMG_0447_zps00c2ea9c

Kommer nog bli kalas när mattlacken åker på Wink
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Matt_Public fre 16 jan 2015, 22:32

Nu blir det sådär sinnessjukt snyggt igen! drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal fre 16 jan 2015, 23:29

Matt_Public skrev:Nu blir det sådär sinnessjukt snyggt igen! drunken

LOL....Nu e ribban hög....Du håller ett öga på mig lol...japp..... ingen fara petar på mig med lol...

Håller på å petar i IJN färgen....har kommit en bit på g...ska presentera Mals mix av detta...
samt fåt input från LSP....japp en het potatis lol....Som jag sa Mals interpret is good enough and pretty close när jag e färdig....ska bli intressant Wink

Har färgfan i huvudet...nu ska den på en palett....
Jannes e mkt mkt bra o ser sjukt snyggt ut på hans tolkning (ja detta är tolkning´, färger är kan ställa till m saker lol) ..men inte riktigt det jag söker..

Wathever......hur somhelst ska det bli kul Wink

Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal lör 17 jan 2015, 11:55

Lite mera fipplat....this is good enough for me ...

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 IMG_0459_zpsde542165

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 IMG_0460_zpsf0b27b9f

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 IMG_0461_zps01fcca48

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 IMG_0462_zps01e037d5

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 IMG_0464_zpsf3b190f1
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal lör 17 jan 2015, 13:50

Lite mera gjort...

Kulsprutorna...Tamiyas delar e kassa här....mina e bättre, scratchade nya munstycken, samt lite detaljer av plastic card.

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 IMG_0527_zpsdb1217c0
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Matt_Public lör 17 jan 2015, 14:32

Rejäla puffertar! Hemsnickrade knallpåkar är inte att förakta. king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av frznlogic lör 17 jan 2015, 14:53

Den där cockpiten är läskigt realistisk. Svartvitt foto genom ett filter för att åldra det så skulle jag lätt gå på att det är på riktigt.

frznlogic


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal lör 17 jan 2015, 16:25

Tackar grabbar.....

mera gjort....pisolerna på plats....
samt tuber...
Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 IMG_0529_zpsf7028c46

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 IMG_0532_zpsc767c39d

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 IMG_0531_zps9513fb34
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Henrik Bergman lör 17 jan 2015, 18:00

Det tråkigaste jag vet, när jag bygger, är att måla cockpit.
Men det verkar inte du göra. Very Happy

Som sagt, sjukt snyggt jobbat.
Jag blir alltid lika imponerad av ditt arbete.


/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal lör 17 jan 2015, 19:39

Tackar....

Jahops...

Nu är det jucklo....

Färgen bakom nackstödet, utrymmet altså.....Manualen säger grönt, en del säger svart på nätet, nu blir jag inte klok på detta, jag bygger en Mitsubishi, alla som deltog var ju Mitsubishi maskiner, inga Nakajima tilverkade, då följande

hjulbrunnarna ska vara samma som vingarnas underside färg, på Mitsubishi och inte Aoteke...det är ju på nakajima tillverkade maskiner, men hur fasiken är det med flapsens insida, vilken färg......

Bygget har stannat av pga detta, måste reda ut detta lol..
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal lör 17 jan 2015, 21:58

Beträffande färger på de specifika ställena har jag fått hjälp med.......Mitsubishi tillverkad A6M2....Av LSP Juggernut Smile
Big big thanks...


Hjulbrunnarna ska vara samma som underfärgen, utrymmet bakom nackstödet ska vara svart, sen insidan av flapsen ska vara Aoteke,

Som jag misstänkte....Tamiya missade det där rejält i byggmanualen, då dem A6M2 som deltog i Pearl Harbour var alla Mitsubishi, tillverkningen av Nakajima A6m2 kom senare i kriget.

Så nu vet man det....
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal sön 18 jan 2015, 01:08

Behöver hjälp........hjälp.....

Området bakom huvudstödet......
Hört lite viskningar om att det är upphöjda nitar där......

Kan nån vänlig själ hjälpa mig isåfall m bilder....upphöjda nitar fixar jag m hjälp av resin nitar på dekal ark.....


Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal sön 18 jan 2015, 12:43

Japp...fått detta bekräftat samt kulören....


Så strippa bort färg ner till barplast, sen dit med upphöjda nitar, de lägs dit en och en då nitmönstret är rätt......
Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 IMG_0546_zps6d3bafea

Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Exelon sön 18 jan 2015, 18:22

Sablar vilka detaljer du har fått fram Mal! Klockrent! Cool
Exelon
Exelon


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Matt_Public sön 18 jan 2015, 19:01

Äh, nu stilar du bara! Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Mal sön 18 jan 2015, 19:07

Lol...

Nu har jag stilat klar då...så här blev det....

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 IMG_0548_zps29bd5333

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 IMG_0549_zps8df65122
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 3 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 13 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet