Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....
+16
andersb80
Exelon
Azgaron
Janne.S
Hayabusa
Marlin
Henrik Bergman
linusorn
Tobias
Caverö
cas
Stefan E
Gigabyte
Matt_Public
frznlogic
Mal
20 posters
Sida 4 av 13
Sida 4 av 13 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13
Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....
Jädrar vad snyggt, Mal!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Jäklar i havet vad snyggt det blir!
Man borde nästan donera en Typhoon till dig så att det blir lite fason på såna byggtrådar
De där nitarna ser ju mycket trevliga ut. Kanske borde skaffa det med inser jag nu.
Man borde nästan donera en Typhoon till dig så att det blir lite fason på såna byggtrådar
De där nitarna ser ju mycket trevliga ut. Kanske borde skaffa det med inser jag nu.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Jäklar i havet vad snyggt det blir!
Tackar
Resin nitarna är grymmt bra o ha.....appliceras som dekaler....bärfilmen är löjligt tunn....
Fåse när en typhon dyker up....
De är på tok för dyra för mig....1200 pix....
Alla mina modeller är från obbygda begagnade modeller eller utreade....
Så om npn skänkte joviss lol...skulle vara toppen...
Jaja dyker väl ipp på ebay eller hobbybokhandeln....beggat altså...
Mal
Riktigt roligt att följa ditt bygge och speciellt för att jag håller på och bygger lillebrorn, i 1/48 skalan
andersb80
Det duger mer än väl åt vem som helst det!
Mycket fint!
Mycket fint!
cas- Vicesheriff
Tackar....
Klurar lite på färger fortfarande, får en hel del hjälp på LSP....nog är det ett minfält detta lol....
inte alls som luriga tyska plan som kan vara kluriga nog, Japs e värre....men har kommit en bit på vägen...
Samt vet nu att rodrena hade annan ton/kulör....
Ska testa en ny sak sen...hittade en som gjort detta Chris Wallace LSP...och jag gillar verkligen effekten han gjort, förövrigt en så helvetisk snygg zero han byggt...
http://www.largescaleplanes.com/articles/article.php?aid=902
Klurar lite på färger fortfarande, får en hel del hjälp på LSP....nog är det ett minfält detta lol....
inte alls som luriga tyska plan som kan vara kluriga nog, Japs e värre....men har kommit en bit på vägen...
Samt vet nu att rodrena hade annan ton/kulör....
Ska testa en ny sak sen...hittade en som gjort detta Chris Wallace LSP...och jag gillar verkligen effekten han gjort, förövrigt en så helvetisk snygg zero han byggt...
http://www.largescaleplanes.com/articles/article.php?aid=902
Mal
Urläcker cockpit, Mal!
,,,men jag gillar inte alls effekten CW har målat på sin Zero, även om den är otroligt fin.
Fukt (morgondagg?) kan ibland få den underliggande strukturen att framträda på ytan, men då mera som små skillnader i nyansen och glansen.
Här ser det för överdrivet ut IMO, mera subtilt och utan så mycket skuggning kanske kan funka?
Stefan
,,,men jag gillar inte alls effekten CW har målat på sin Zero, även om den är otroligt fin.
Fukt (morgondagg?) kan ibland få den underliggande strukturen att framträda på ytan, men då mera som små skillnader i nyansen och glansen.
Här ser det för överdrivet ut IMO, mera subtilt och utan så mycket skuggning kanske kan funka?
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Stefan E skrev:Urläcker cockpit, Mal!
Stefan
Joru jag är med på vad du menar, jag är ute efter den effekten, ser skitsnyggt ut, MEN... jag kommer göra min mer subtil och inte lika framträdande som exemplet ovan.
So no worries buddy
Mal
Hur tjusigt som helst. Mer sådant.
Hatten av.
Angående roder, så finns det lite delade meningar om detta.
Ja, av någon anledning, så verkar det som färgen på duken blektes mer än övrig färg på flygplan under WW 2.
Anledningen kan vara flera, tex avsaknaden av 2-komp färg eller att duken är UV-känslig.
Detta kan påverka färgen.
Däremot, så har jag ALDRIG sett sådana skuggningar på ett roder (underliggande plåtstruktur) på ett riktigt flygplan, under min tid som flygtekniker.
Det ser ut som apskit.. (ursäkta mig)
Skall man försöka framhäva underliggande struktur, så skall det vara mycket mycket mer subtilt.
Så tycker jag...
/Henrik
Hatten av.
Ja, av någon anledning, så verkar det som färgen på duken blektes mer än övrig färg på flygplan under WW 2.
Anledningen kan vara flera, tex avsaknaden av 2-komp färg eller att duken är UV-känslig.
Däremot, så har jag ALDRIG sett sådana skuggningar på ett roder (underliggande plåtstruktur) på ett riktigt flygplan, under min tid som flygtekniker.
Skall man försöka framhäva underliggande struktur, så skall det vara mycket mycket mer subtilt.
Så tycker jag...
/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman skrev:Hur tjusigt som helst. Mer sådant.
Hatten av.
/Henrik
Tackar Tackar.....
Henrik Bergman skrev:
/Henrik
Noterat och du har en poäng där när jag tänker efter (är ingen flyg tekniker)....japp detta ska tänkas på.....
Henrik Bergman skrev:
/Henrik
lol, jorå du är ursäktad samt ingen fara....jo den är lite väl mkt, men det var själva saken m skuggningen...jag är ute efter mkt mera subtilt....
Henrik Bergman skrev:
Så tycker jag...
/Henrik
Så sant så sant...
Mal
Motordelar är ett sant nöje!
Kan det där vara en bränslepump tro?
Verkar sitta minst ett litet filter där...
Helsnyggt, oavsett!
Kan det där vara en bränslepump tro?
Verkar sitta minst ett litet filter där...
Helsnyggt, oavsett!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar tackar...
nu e jag iaf klar med resten av motor delarna, sista handen lagd nu ska den ner i vilo lådan då det ska monteras mkt senare skede....
Torrbortat med grafit pulver från en vanlig blyerts penna, använde en nagelfil för o få pulvret, sen applicerades det m samma teknik som torrborst, föredrar detta framför silver färg, då blyertsen accentuerar mkt mer subtilt och gillar den effekten mer, så nu poppar alla de svarta detaljerna fram...det blänker lite men man ser det...även torrborstat metall detaljerna...ger stuns i dem med sen på med läjligt utspätt klarlack för o fixera pulvret.....
sen en tydligare överexponerad bild...
nu e jag iaf klar med resten av motor delarna, sista handen lagd nu ska den ner i vilo lådan då det ska monteras mkt senare skede....
Torrbortat med grafit pulver från en vanlig blyerts penna, använde en nagelfil för o få pulvret, sen applicerades det m samma teknik som torrborst, föredrar detta framför silver färg, då blyertsen accentuerar mkt mer subtilt och gillar den effekten mer, så nu poppar alla de svarta detaljerna fram...det blänker lite men man ser det...även torrborstat metall detaljerna...ger stuns i dem med sen på med läjligt utspätt klarlack för o fixera pulvret.....
sen en tydligare överexponerad bild...
Mal
Blankisch!
Fasen så fint fixat.
Fasen så fint fixat.
Matt_Public- Master of DNF
Ehh....nu får du förklara lite!
Du skaffar dig lite grafit från blyerts som du sen torrborstar med pensel antar jag. För du gnuggar väl aldrig det för hand?
På de svarta eller silvriga delarna?
Det är ursnyggt, och jag tar tacksamt emot alla tips!
Du skaffar dig lite grafit från blyerts som du sen torrborstar med pensel antar jag. För du gnuggar väl aldrig det för hand?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Ehh....nu får du förklara lite!
Det är precis så jag gör.....
Blyerts penna mot nagelfil så jag får grafit pulver, sen en liten platt pensel doppa i pulvret (jodå det fastnar), sen torrborsta så mkt du vill för att uppnå önskad effekt...kan va svårt o se iom mörkt men den kommer....sen fixera det m tunn lack....
Thats it...simple and effective...pansar byggare använder det ofta
Mal
Du körde det på alla motordelarna som var svarta?
I så fall vet jag PRECIS vad jag skall göra så fort jag kommer åt
I så fall vet jag PRECIS vad jag skall göra så fort jag kommer åt
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Japp......
Samt jag jag har inte målat med ren svart....dem svarta delarna...
använt Tamiya Rubber Black som har en blåton i sig....
sällan jag målar ren svart....bara som bas o preshade samt detaljer,
Fördel m detaljer...ex knappar så synns de.....
cockpiten är ett bra exempel jag använt.mig av....
körde gråsvarta boxar sen svarta knappar, sen matt lack, sen klarlack på knapparna så poppar de ut blankslitna Mals Way.....
Torrborstar mkt mkt sällan sådana saker men thats me....
Lite egna vägar o tillvägagångs sätt/teori/vision/tolkning syn på kring sitt eget byggande, gissar att set är det som kallas byggstil
Färger ändras i skala.....
För mig är modellbygge en konstform
Samt jag jag har inte målat med ren svart....dem svarta delarna...
använt Tamiya Rubber Black som har en blåton i sig....
sällan jag målar ren svart....bara som bas o preshade samt detaljer,
Fördel m detaljer...ex knappar så synns de.....
cockpiten är ett bra exempel jag använt.mig av....
körde gråsvarta boxar sen svarta knappar, sen matt lack, sen klarlack på knapparna så poppar de ut blankslitna Mals Way.....
Torrborstar mkt mkt sällan sådana saker men thats me....
Lite egna vägar o tillvägagångs sätt/teori/vision/tolkning syn på kring sitt eget byggande, gissar att set är det som kallas byggstil
Färger ändras i skala.....
För mig är modellbygge en konstform
Mal
Sida 4 av 13 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13
Liknande ämnen
» Mals A6M2 Tora Tora Tora. December 7 -41.
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
Sida 4 av 13
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet