IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

+16
andersb80
Exelon
Azgaron
Janne.S
Hayabusa
Marlin
Henrik Bergman
linusorn
Tobias
Caverö
cas
Stefan E
Gigabyte
Matt_Public
frznlogic
Mal
20 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 7 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Nästa

Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Azgaron lör jan 31 2015, 12:39

Snyggt fixat, Mal!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Caverö lör jan 31 2015, 13:26

Det är så mumsigt alltihop, snyggt jobbat med huven och et makalöst fint sikte. cheers
Caverö
Caverö

Inlägg av Mal sön feb 01 2015, 14:29

Tackar grabbar....
lite gjort denna eftermiddag.....

Spinner o propeller e klart.......
Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0646_zpsi2ukuml7

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0645_zpstlkm7mgz

jag peta dit dekalerna så utgick jag från navet..Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 Doh...det ska ju vara från spinnern mätt....jaja detta får gå....kommer inte göra om detta för denna skitsak, jag överlever.....nåja de är iaf prz utanför.....

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0639_zpsc88rbmv4

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0644_zpsfytdbu2k
Mal
Mal

Inlägg av Matt_Public sön feb 01 2015, 16:38

Blandade missöden, men föredömligt åtgärdade/ignorerade.

Älskar glansen på snurran, precis lagom.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Janne.S sön feb 01 2015, 17:19

Riktigt snyggt pulat! Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Mal sön feb 01 2015, 20:22

Tackar grabbar....

Fasiken jag stör mig på dekalerna på bladen...lol....fasiken man e ju knäpp altså....jaja lika bra o göra nåt åt saken, har beställt nya dekaler så på tidigast onsdag gissar jag att jag får dem...

jaja skitsamma, annat har man pysslat med denna kväll, huven var det ja samt maskande.....liiiite chipping ska det vara, så man får liv i allt, jodå liiite på kroppen med...där piloten går in...over to them pics

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0647_zpsswht4fsy

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0648_zps4fdg25wi

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0649_zps5893q2pw

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0650_zpseuxagafk
Mal
Mal

Inlägg av linusorn sön feb 01 2015, 21:21

Så snyggt, så snyggt. Har varit sugen på den modellen länge, men kostnaden avskräcker. Får hålla mig till 48.

linusorn

Inlägg av Mal sön feb 01 2015, 21:40

Linus...Tackar tackar...

Köp modellen......du kommer njuta.....

Jag är sjukt kostnadsmedveten.....
De flesta mina modeller är obyggda begagnade.....

Denna Zero pröjsade jag 600Kr om ja inte minns fel....många tar 800-1000kr för dem....vilket är alldeles för mkt för min plånbok

Jag köper mkt på Ebay beggat obbygt......lägger krut på vettiga verktyg o färg samt material (det sista är dryga saker som räcker läänge).....
Mal
Mal

Inlägg av linusorn sön feb 01 2015, 22:19

Sant, Sant. Köper själv mycket på Hobbybokhandeln.

linusorn

Inlägg av Janne.S mån feb 02 2015, 00:56

Ja vad kan man säga? Du är en mästerbyggare!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av cas mån feb 02 2015, 05:44

Hakan är fint planterad vid golvet. Som vanligt Very Happy

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public mån feb 02 2015, 08:11

cas skrev:Hakan är fint planterad vid golvet. Som vanligt Very Happy
Så onödigt när det finns fullgod utrustning att tillgå:

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 VM-hjalm_1963_zpsquk1clx8

Skyddar även när man bankar pannan mot tangentbordet i ren frustration. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Azgaron mån feb 02 2015, 11:54

Ser mycket snyggt ut!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Mal mån feb 02 2015, 21:29

Tackar....

propellern redone......väntar in dekalerna.....
Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0661_zpsfsj7yxac

Primer e på....första gången jag testar Tamiyas Primer..efter rekomendatioenr från LSP..luktar fan...lol...samt inte så förtjust i spraybomber iom dålig kontroll, men jag blev jäkligt överraskad...shit.....vad fin yta man får.....kört Vallejos innan o den e kalas, men måste erkänna Tamiyas e något vassare fasiken....
Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0659_zps1dwlc1sg
Mal
Mal

Inlägg av Mal mån feb 02 2015, 22:24

Japp...planerar nästa steg....alclad ska på, ingen ide o spruta ner helamodellen med det då alla ställen inte kommer att chippas, bara slöseri med fin färg...de är ju rätt dyra med.... Wink sen ska det användas AK chippingvätska, sen preshade...sen det omdebatterade camo färgen....lol har latjat lite i dag med groggar.....

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0659_zps6tjhh7td
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron tis feb 03 2015, 00:59

Ser bra ut! Nice att primern var så bra!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public tis feb 03 2015, 07:05

Mal skrev:LOL, har lattjat lite i dag med groggar...
Ja, något stärkande innanför västen lär behövas. Sabla färgträsk, det där. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal tis feb 03 2015, 08:56

Japp....kan behövas.....

Nu ska vi se...
Tittat på eternal Zero....mkt kalas, kruxet är lol då man geekar...deras mockups eller riktiga...dem där scener piloter kliver in/ur.....en del saker finns inte där.....jaja nu petar jag i saker haha...jaja lär mig nåt på vägen....

Som.jag misstänkte så har färgen en larvigt svag ton av rött...
Enligt info så körde japsen en grubdförg av oxidrött vilket kan förklara saken....hittade en som har.en plåtbit av e zeke o den sägs (japp sägs...tro inte på allt man läser) ska har efter mkt om o men rätt färg retaurerad.....

Hade redan dragit på Alcladen o börja kika närmare...hmmm...
Skippa chippingen helt....betyder gör om moror kåpan (easy peasy).....

Ska fundera på saken....e hemma idag m dunderförkylning...influensa liknande.

Mal
Mal

Inlägg av cas tis feb 03 2015, 12:35

Tamiya primer har jag prövat en gång, och det blev inte bra alls.
Förstörde helt alla bygg-mojo jag hade för en fin fin F/A-18 Hornet...
Men det blev ju alldeles tvärsnyggt det där, så man skulle pröva igen!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public tis feb 03 2015, 17:39

cas skrev:[...] så man skulle pröva igen!
Skaka burken rejält och värm den gärna i vattenbad först.

Också: testa på något oviktigt innan. Varje gång. Man vet aldrig.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal tis feb 03 2015, 19:49

Allright....

Läst på mer...fasiken rena historielektionen...mer bilder....jupp gör om gör rätt...sorry fpr de som såg fram emot chipping.....blir inge sånt...då de fan var nya.....

Så motorkåpan redone......Tamiya rubber black, dn har den blå tint i sig som är rätt "In My Opinion"
Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0668_zps9amgcwlw

Samt bättrat på propellern...de var vis svarta på andra sidan...så dit med Tamiyas rubber black....klart..
Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0669_zps6ftgxskw

En del av landstället, målat.....jupp inga dekaler...som sagt målar allt jag kan.....
Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0670_zps84vlidro

Nu till det alla väntat på Mals tolkning av camot..egen grogg..samt röda linjen målad
Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0674_zpswyjqs005

sen så kommer bilder där min jämrans iphone vill dra till med grön stick..o röd stick om vartannat...jarå kommer köra senare m en systemkamera m ställd vitbalans...jaja detta är en payoff med att måla sina Hinomaru, samt bandet på kroppen...
Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0672_zps90dqyf3a
Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0676_zpssiwdzocb
Mal
Mal

Inlägg av frznlogic tis feb 03 2015, 19:55

Du är ursäktad angående chipping Very Happy . Är den ny så är den.

Hm, vänta nu. Målade du ränderna/"dekalerna" först, eller är det där den färg maskinen ska ha?

frznlogic

Inlägg av Mal tis feb 03 2015, 19:59

frznlogic skrev:Du är ursäktad angående chipping Very Happy . Är den ny så är den.

Hm, vänta nu. Målade du ränderna/"dekalerna" först, eller är det där den färg maskinen ska ha?

Hur menar du?

målade kärran först, sen maska, sen vitt, sen rött....om det är det du menar....ja allt e målat o maskat, körde inga av dem först före camot..

Sen ja den ska ha den färgen....in real life om man tittar på bilden som har är minst stick av rött o grönt.....Ska ställa vitbalansen på systemkameran nån dag ....de övriga flippa min iphone

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_0674_zpswyjqs005
Mal
Mal

Inlägg av Mal tis feb 03 2015, 20:15

Tagen m min systemkamera...tog bilden lite snabbt...notera att det är en klotlampa.....ska ta naturligt ljus bilder nån dag...denna e liite rätvisare lol.

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 7 IMG_1838_zps7njdt6ta
Mal
Mal

Inlägg av MiniStuff tis feb 03 2015, 20:51

Matt_Public skrev:
cas skrev:[...] så man skulle pröva igen!
Skaka burken rejält och värm den gärna i vattenbad först.

Också: testa på något oviktigt innan. Varje gång. Man vet aldrig.

Jag har sett snubbar, Marcus Nicholls bla., tömma ur Tamiyaprimer i småburkar för att sen använda den i airbrushen. Just för att som Juha säger ha mer koll på sprutandet Rolling Eyes (Och där hörde jag hur det lät i mitt huvud)

Kanske nått att testa Juha?!

Ser smutt ut för övrigt. Kan inte vänta på  chippingen. Smile

/Mrks

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 7 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet