Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....
+16
andersb80
Exelon
Azgaron
Janne.S
Hayabusa
Marlin
Henrik Bergman
linusorn
Tobias
Caverö
cas
Stefan E
Gigabyte
Matt_Public
frznlogic
Mal
20 posters
Sida 7 av 13
Sida 7 av 13 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13
Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....
Snyggt fixat, Mal!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det är så mumsigt alltihop, snyggt jobbat med huven och et makalöst fint sikte.
Caverö
Blandade missöden, men föredömligt åtgärdade/ignorerade.
Älskar glansen på snurran, precis lagom.
Älskar glansen på snurran, precis lagom.
Matt_Public- Master of DNF
Tackar grabbar....
Fasiken jag stör mig på dekalerna på bladen...lol....fasiken man e ju knäpp altså....jaja lika bra o göra nåt åt saken, har beställt nya dekaler så på tidigast onsdag gissar jag att jag får dem...
jaja skitsamma, annat har man pysslat med denna kväll, huven var det ja samt maskande.....liiiite chipping ska det vara, så man får liv i allt, jodå liiite på kroppen med...där piloten går in...over to them pics
Fasiken jag stör mig på dekalerna på bladen...lol....fasiken man e ju knäpp altså....jaja lika bra o göra nåt åt saken, har beställt nya dekaler så på tidigast onsdag gissar jag att jag får dem...
jaja skitsamma, annat har man pysslat med denna kväll, huven var det ja samt maskande.....liiiite chipping ska det vara, så man får liv i allt, jodå liiite på kroppen med...där piloten går in...over to them pics
Mal
Så snyggt, så snyggt. Har varit sugen på den modellen länge, men kostnaden avskräcker. Får hålla mig till 48.
linusorn
Linus...Tackar tackar...
Köp modellen......du kommer njuta.....
Jag är sjukt kostnadsmedveten.....
De flesta mina modeller är obyggda begagnade.....
Denna Zero pröjsade jag 600Kr om ja inte minns fel....många tar 800-1000kr för dem....vilket är alldeles för mkt för min plånbok
Jag köper mkt på Ebay beggat obbygt......lägger krut på vettiga verktyg o färg samt material (det sista är dryga saker som räcker läänge).....
Köp modellen......du kommer njuta.....
Jag är sjukt kostnadsmedveten.....
De flesta mina modeller är obyggda begagnade.....
Denna Zero pröjsade jag 600Kr om ja inte minns fel....många tar 800-1000kr för dem....vilket är alldeles för mkt för min plånbok
Jag köper mkt på Ebay beggat obbygt......lägger krut på vettiga verktyg o färg samt material (det sista är dryga saker som räcker läänge).....
Mal
Sant, Sant. Köper själv mycket på Hobbybokhandeln.
linusorn
Ja vad kan man säga? Du är en mästerbyggare!
Janne.S- Moderator
Hakan är fint planterad vid golvet. Som vanligt
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ser mycket snyggt ut!
Håkan
Håkan
Tackar....
propellern redone......väntar in dekalerna.....
Primer e på....första gången jag testar Tamiyas Primer..efter rekomendatioenr från LSP..luktar fan...lol...samt inte så förtjust i spraybomber iom dålig kontroll, men jag blev jäkligt överraskad...shit.....vad fin yta man får.....kört Vallejos innan o den e kalas, men måste erkänna Tamiyas e något vassare fasiken....
propellern redone......väntar in dekalerna.....
Primer e på....första gången jag testar Tamiyas Primer..efter rekomendatioenr från LSP..luktar fan...lol...samt inte så förtjust i spraybomber iom dålig kontroll, men jag blev jäkligt överraskad...shit.....vad fin yta man får.....kört Vallejos innan o den e kalas, men måste erkänna Tamiyas e något vassare fasiken....
Mal
Japp...planerar nästa steg....alclad ska på, ingen ide o spruta ner helamodellen med det då alla ställen inte kommer att chippas, bara slöseri med fin färg...de är ju rätt dyra med.... sen ska det användas AK chippingvätska, sen preshade...sen det omdebatterade camo färgen....lol har latjat lite i dag med groggar.....
Mal
Ser bra ut! Nice att primern var så bra!
Håkan
Håkan
Ja, något stärkande innanför västen lär behövas. Sabla färgträsk, det där.Mal skrev:LOL, har lattjat lite i dag med groggar...
Japp....kan behövas.....
Nu ska vi se...
Tittat på eternal Zero....mkt kalas, kruxet är lol då man geekar...deras mockups eller riktiga...dem där scener piloter kliver in/ur.....en del saker finns inte där.....jaja nu petar jag i saker haha...jaja lär mig nåt på vägen....
Som.jag misstänkte så har färgen en larvigt svag ton av rött...
Enligt info så körde japsen en grubdförg av oxidrött vilket kan förklara saken....hittade en som har.en plåtbit av e zeke o den sägs (japp sägs...tro inte på allt man läser) ska har efter mkt om o men rätt färg retaurerad.....
Hade redan dragit på Alcladen o börja kika närmare...hmmm...
Skippa chippingen helt....betyder gör om moror kåpan (easy peasy).....
Ska fundera på saken....e hemma idag m dunderförkylning...influensa liknande.
Nu ska vi se...
Tittat på eternal Zero....mkt kalas, kruxet är lol då man geekar...deras mockups eller riktiga...dem där scener piloter kliver in/ur.....en del saker finns inte där.....jaja nu petar jag i saker haha...jaja lär mig nåt på vägen....
Som.jag misstänkte så har färgen en larvigt svag ton av rött...
Enligt info så körde japsen en grubdförg av oxidrött vilket kan förklara saken....hittade en som har.en plåtbit av e zeke o den sägs (japp sägs...tro inte på allt man läser) ska har efter mkt om o men rätt färg retaurerad.....
Hade redan dragit på Alcladen o börja kika närmare...hmmm...
Skippa chippingen helt....betyder gör om moror kåpan (easy peasy).....
Ska fundera på saken....e hemma idag m dunderförkylning...influensa liknande.
Mal
Tamiya primer har jag prövat en gång, och det blev inte bra alls.
Förstörde helt alla bygg-mojo jag hade för en fin fin F/A-18 Hornet...
Men det blev ju alldeles tvärsnyggt det där, så man skulle pröva igen!
Förstörde helt alla bygg-mojo jag hade för en fin fin F/A-18 Hornet...
Men det blev ju alldeles tvärsnyggt det där, så man skulle pröva igen!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Skaka burken rejält och värm den gärna i vattenbad först.cas skrev:[...] så man skulle pröva igen!
Också: testa på något oviktigt innan. Varje gång. Man vet aldrig.
Allright....
Läst på mer...fasiken rena historielektionen...mer bilder....jupp gör om gör rätt...sorry fpr de som såg fram emot chipping.....blir inge sånt...då de fan var nya.....
Så motorkåpan redone......Tamiya rubber black, dn har den blå tint i sig som är rätt "In My Opinion"
Samt bättrat på propellern...de var vis svarta på andra sidan...så dit med Tamiyas rubber black....klart..
En del av landstället, målat.....jupp inga dekaler...som sagt målar allt jag kan.....
Nu till det alla väntat på Mals tolkning av camot..egen grogg..samt röda linjen målad
sen så kommer bilder där min jämrans iphone vill dra till med grön stick..o röd stick om vartannat...jarå kommer köra senare m en systemkamera m ställd vitbalans...jaja detta är en payoff med att måla sina Hinomaru, samt bandet på kroppen...
Läst på mer...fasiken rena historielektionen...mer bilder....jupp gör om gör rätt...sorry fpr de som såg fram emot chipping.....blir inge sånt...då de fan var nya.....
Så motorkåpan redone......Tamiya rubber black, dn har den blå tint i sig som är rätt "In My Opinion"
Samt bättrat på propellern...de var vis svarta på andra sidan...så dit med Tamiyas rubber black....klart..
En del av landstället, målat.....jupp inga dekaler...som sagt målar allt jag kan.....
Nu till det alla väntat på Mals tolkning av camot..egen grogg..samt röda linjen målad
sen så kommer bilder där min jämrans iphone vill dra till med grön stick..o röd stick om vartannat...jarå kommer köra senare m en systemkamera m ställd vitbalans...jaja detta är en payoff med att måla sina Hinomaru, samt bandet på kroppen...
Mal
Du är ursäktad angående chipping . Är den ny så är den.
Hm, vänta nu. Målade du ränderna/"dekalerna" först, eller är det där den färg maskinen ska ha?
Hm, vänta nu. Målade du ränderna/"dekalerna" först, eller är det där den färg maskinen ska ha?
frznlogic
frznlogic skrev:Du är ursäktad angående chipping . Är den ny så är den.
Hur menar du?
målade kärran först, sen maska, sen vitt, sen rött....om det är det du menar....ja allt e målat o maskat, körde inga av dem först före camot..
Sen ja den ska ha den färgen....in real life om man tittar på bilden som har är minst stick av rött o grönt.....Ska ställa vitbalansen på systemkameran nån dag ....de övriga flippa min iphone
Mal
Matt_Public skrev:Skaka burken rejält och värm den gärna i vattenbad först.cas skrev:[...] så man skulle pröva igen!
Också: testa på något oviktigt innan. Varje gång. Man vet aldrig.
Jag har sett snubbar, Marcus Nicholls bla., tömma ur Tamiyaprimer i småburkar för att sen använda den i airbrushen. Just för att som Juha säger ha mer koll på sprutandet (Och där hörde jag hur det lät i mitt huvud)
Kanske nått att testa Juha?!
Ser smutt ut för övrigt. Kan inte vänta på chippingen.
/Mrks
MiniStuff- Vicesheriff
Sida 7 av 13 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13
Liknande ämnen
» Mals A6M2 Tora Tora Tora. December 7 -41.
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
Sida 7 av 13
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet