Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....
+16
andersb80
Exelon
Azgaron
Janne.S
Hayabusa
Marlin
Henrik Bergman
linusorn
Tobias
Caverö
cas
Stefan E
Gigabyte
Matt_Public
frznlogic
Mal
20 posters
Sida 8 av 13
Sida 8 av 13 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13
Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....
Haha, du får ursäkta, jag fick för mig att du målade det röda direkt på primern och tänkte maska dem sedan för att måla "vitt vitt" över... Har aldrig sett den där färgen innan på zero. Typ den här färgen förväntade jag mig:Mal skrev:frznlogic skrev:Du är ursäktad angående chipping . Är den ny så är den.
Hm, vänta nu. Målade du ränderna/"dekalerna" först, eller är det där den färg maskinen ska ha?
Hur menar du?
målade kärran först, sen maska, sen vitt, sen rött....om det är det du menar....ja allt e målat o maskat, körde inga av dem först före camot..
Sen ja den ska ha den färgen....in real life om man tittar på bilden som har är minst stick av rött o grönt.....Ska ställa vitbalansen på systemkameran nån dag ....de övriga flippa min iphone
Men då är jag med på banan igen
frznlogic
Dekantera genom sugrör? Låter påfallande vettigt.MiniStuff skrev:Jag har sett snubbar tömma ur Tamiyaprimer i småburkar för att sen använda den i airbrushen.
Matt_Public- Master of DNF
Nu ska vi se....
Jupp den märmast på bilden men den har aningen..då jag har en aningen pytte reddish....ett jucklo m klotlampor.....det är ju blåstick i bilden med....grrrr sval bild....not fair pic....
Utomhus nästa.....jag gilla verkligen tonen jag fick till på camot...
Sen nu ska vi se
..spraybomber....jag kör decan direkt i ABn m Tamiyas TS 80 som.är sjuukt grym.....
Men tänkte samma plan m primern...så testa i en foilie bunke liite....yaikes vad tjock....samt kör o.2 nål....
Nepps så körde primer spray bombm...
Helvette vilken fin yta jag fick...trodde jag alldrig...men en kompis på LSP berättade för mig kan se som det pölar sig...lugna dig det gör den inte utan det blir tunt o fint...japp det gör den....
dock se till o var försiktig....samt luktar faaaan....i mitt modellrum lol..fan fick huvudvärk av den...jaja därför gör en del detta tomhus...
japp dka testa decsn på denna.....
Jupp den märmast på bilden men den har aningen..då jag har en aningen pytte reddish....ett jucklo m klotlampor.....det är ju blåstick i bilden med....grrrr sval bild....not fair pic....
Utomhus nästa.....jag gilla verkligen tonen jag fick till på camot...
Sen nu ska vi se
..spraybomber....jag kör decan direkt i ABn m Tamiyas TS 80 som.är sjuukt grym.....
Men tänkte samma plan m primern...så testa i en foilie bunke liite....yaikes vad tjock....samt kör o.2 nål....
Nepps så körde primer spray bombm...
Helvette vilken fin yta jag fick...trodde jag alldrig...men en kompis på LSP berättade för mig kan se som det pölar sig...lugna dig det gör den inte utan det blir tunt o fint...japp det gör den....
dock se till o var försiktig....samt luktar faaaan....i mitt modellrum lol..fan fick huvudvärk av den...jaja därför gör en del detta tomhus...
japp dka testa decsn på denna.....
Mal
Jag har sett snubbar, Marcus Nicholls bla., tömma ur Tamiyaprimer i småburkar för att sen använda den i airbrushen.
Det där har jag provat... och det gick inget vidare.
När jag försökte spruta färgen med min airbrush, så "kokade" färgen i koppen.
Det skvätte precis överallt (och hur lät det där då?)
Det kan bero på att färgen har varit trycksatt.
Låter man färgen stå en stund (så att drivgasen går ur färgen) så kanske det fungerar bättre.
Alltid värt ett försök (om man vill offra en sprayburk).
/Henrik
Henrik Bergman
Henrik Bergman skrev:Jag har sett snubbar, Marcus Nicholls bla., tömma ur Tamiyaprimer i småburkar för att sen använda den i airbrushen.
Det där har jag provat... och det gick inget vidare.
När jag försökte spruta färgen med min airbrush, så "kokade" färgen i koppen.
Det skvätte precis överallt (och hur lät det där då?)
Det kan bero på att färgen har varit trycksatt.
Låter man färgen stå en stund (så att drivgasen går ur färgen) så kanske det fungerar bättre.
Alltid värt ett försök (om man vill offra en sprayburk).
/Henrik
Testade det....men den tjocknar.fort fasiken....så tried that....no Mals Way lol...
andrs lyckas men inte jag...kanske testar senare....men måste säga rätt ur spray burken funkar grymmt m denna primer....
Kommer använda denna flera gånger helt klart.....
Mal
....men måste säga rätt ur spray burken funkar grymmt m denna primer....
Japp, instämmer.
Jag använder Gunze:s motsvarighet, och den fungerar utmärkt.
/Henrik
Henrik Bergman
Japp...
Får hjälp av en kompis på LSP som ska justera min bild av färgen.....fasiken e ju kass på fota...suck...har ju blåstick i min bild
ere inte rött så ere grönt eller blått.....
fan kan se färger men bilden blir inte IRL.....grrrrr...hårdvara kan jag.....men detta från analog till digital....på skärm...suckar....
Får hjälp av en kompis på LSP som ska justera min bild av färgen.....fasiken e ju kass på fota...suck...har ju blåstick i min bild
ere inte rött så ere grönt eller blått.....
fan kan se färger men bilden blir inte IRL.....grrrrr...hårdvara kan jag.....men detta från analog till digital....på skärm...suckar....
Mal
Snyggt målat, Mal!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Nu ska vi se.....
Ett jäkla klantarsle man är....Det där bandet är på en Nakajima kärra o jag har byggt en Mitsubishi.....läst på som fan om detta...börjar få kläm på dessa kärror lite mer.....de är luddiga på många sätt, inte enbart färgen.....A6M5 är far by lättare när det gäller sånt här...
Den som har det vita röd outline är som sagt en Nakajima....bilder jag hittat på den indeviden påstods vara från attacken Pearl Harbour...men no no.....den deltog is triderna vid Santa Cruz....Oktober -42......så fotot är fel....jaja man har lärt sig nåt.....
Allright....
Så ändrat bandet...maskade av längs panel linje...sen 2000 grit våtslip papper och vatten, o nöta...som sagt inte bara måla över då man kan sen ana den gamla måler jobbet, det går fetbort.....samt roderytorna ska vara gråa (japp gråa) notera mine iphone är kass....jaja men duger....
Färgen är Close enoug på camot o roderytorna.....så duger alldeles utmärk åt mig.....det röda kommer dämpas av vädring och mattlack...inte alls så helsikes skrikigt rött....men kärrorna var i princip nya 7 December -41.....
Har inte 100% bestämt indeviden än så håller det öppet, kan bli gula band på fenan....
Klarlacken e på och börjat lite smått m dekaler.....
/Mal
Ett jäkla klantarsle man är....Det där bandet är på en Nakajima kärra o jag har byggt en Mitsubishi.....läst på som fan om detta...börjar få kläm på dessa kärror lite mer.....de är luddiga på många sätt, inte enbart färgen.....A6M5 är far by lättare när det gäller sånt här...
Den som har det vita röd outline är som sagt en Nakajima....bilder jag hittat på den indeviden påstods vara från attacken Pearl Harbour...men no no.....den deltog is triderna vid Santa Cruz....Oktober -42......så fotot är fel....jaja man har lärt sig nåt.....
Allright....
Så ändrat bandet...maskade av längs panel linje...sen 2000 grit våtslip papper och vatten, o nöta...som sagt inte bara måla över då man kan sen ana den gamla måler jobbet, det går fetbort.....samt roderytorna ska vara gråa (japp gråa) notera mine iphone är kass....jaja men duger....
Färgen är Close enoug på camot o roderytorna.....så duger alldeles utmärk åt mig.....det röda kommer dämpas av vädring och mattlack...inte alls så helsikes skrikigt rött....men kärrorna var i princip nya 7 December -41.....
Har inte 100% bestämt indeviden än så håller det öppet, kan bli gula band på fenan....
Klarlacken e på och börjat lite smått m dekaler.....
/Mal
Mal
Det är så utsökt att man nästan vill gråta!
Vad är det för färgspruta du använder? Man vill ju tro att man kan förbättra sig själv med andra (dyrare) verktyg istället för att ändra sitt beteende med slipning, städning uppmärksamhet osv...
Vad är det för färgspruta du använder? Man vill ju tro att man kan förbättra sig själv med andra (dyrare) verktyg istället för att ändra sitt beteende med slipning, städning uppmärksamhet osv...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Kör m HS Infinity och Evolution båds m 0.2 munstycke/nål.
Sen det senare du sa..grundjobb....prep aV byggrummet dvs städa o damsug o fuktorka samt npgra dushar m vstten i luften för o binda partiklar o det faller till golvet...reducerar rejält m partiklar i luften....
sen modellen prep fuktorkat m isop o endast hålls m handskar nu...
Sen målande....färgerna är utspädda ca 30-40/70-60...spersade m retarder....
Sen när alla lager e klara synar jobber...ev 2000 grit våtslip m vatten...där det behövs sen tunna lager om nödvändigt...
Thats about it....
Sen det senare du sa..grundjobb....prep aV byggrummet dvs städa o damsug o fuktorka samt npgra dushar m vstten i luften för o binda partiklar o det faller till golvet...reducerar rejält m partiklar i luften....
sen modellen prep fuktorkat m isop o endast hålls m handskar nu...
Sen målande....färgerna är utspädda ca 30-40/70-60...spersade m retarder....
Sen när alla lager e klara synar jobber...ev 2000 grit våtslip m vatten...där det behövs sen tunna lager om nödvändigt...
Thats about it....
Mal
Mycket snyggt jobbat Mal!
Håkan
Håkan
I de andra bilderna såg det hyfsat bra ut, men i dagsljuset ser den riktigt, riktigt bra ut!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Det där var bland det smartare jag hört på länge. Patentlösning mot luftburet småjörp, liksom.Mal skrev:[...] samt några duschar med vatten i luften för att binda partiklar så de faller till golvet. Reducerar mängden partiklar i luften rejält.
Tackar grabbar för de fina komentarerna.....
@Håkan....
Tackar Tackar.
@Stefan....
Den zero färgen på A6m2 är mkt mysko att fota...lol
Men jag fick till den close enough för mig.
@Janne...
Kiitos Paljon....
@Mattias...
Varsågod....har några ess i rockärmen....som.fungerar ypperligt.
@Håkan....
Tackar Tackar.
@Stefan....
Den zero färgen på A6m2 är mkt mysko att fota...lol
Men jag fick till den close enough för mig.
@Janne...
Kiitos Paljon....
@Mattias...
Varsågod....har några ess i rockärmen....som.fungerar ypperligt.
Mal
Det där knepet med vattendimma skall jag definitivt ta till när det är dags för stora målningssessioner! För att inte tala om städandet...
Färgen på Zeron är ju alldeles strålande läcker!
Färgen på Zeron är ju alldeles strålande läcker!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar...
japp städa e a & o....samt fuktmoppa...e väl lite nitisk på det hemma i byggrummet....mkt pga har så litet rum...men eget iaf
Nja vattendimma vet ja inte om det är så bra
Jag kör bara ett par Puffar m blomsprutan upp i liften.så det faller ner på golvet.....det reducerade som fan....
Fundera på en luftrenare, de minskar partiklar rejält tydligare...samt inte så dyra
japp städa e a & o....samt fuktmoppa...e väl lite nitisk på det hemma i byggrummet....mkt pga har så litet rum...men eget iaf
Nja vattendimma vet ja inte om det är så bra
Jag kör bara ett par Puffar m blomsprutan upp i liften.så det faller ner på golvet.....det reducerade som fan....
Fundera på en luftrenare, de minskar partiklar rejält tydligare...samt inte så dyra
Mal
Snyggt!
Håkan
Håkan
Stabilt jobb deluxe! Sjukt pepp på basplattan nu, alltså.
Tackar grabbar.....
Lagt ner mkt på modellen....mellan slipat efter maskandet/målandet för o knock of kantsen eftrr masken....
Japp diobasplattan blir lyxig...hittade ljus mahogny (som bilden visar) modelbåtbyggar material...
Lagt ner mkt på modellen....mellan slipat efter maskandet/målandet för o knock of kantsen eftrr masken....
Japp diobasplattan blir lyxig...hittade ljus mahogny (som bilden visar) modelbåtbyggar material...
Mal
Allright...provar lite nya saker.....Japp GICK ÅT HELVETTE....jaja skit händer.....som sagt vi är INTE kompisar o gillar INTE varandra....
testade sk dry transfer såna man gnider på....lyckades få dit 1 på ett blad....de två andra rippade loss färgen (notera Tesa tejpen drar inte upp förgen då jag maskar m sånt)...jaja...
Samt börjat m våtslippapper 2000grit och vatten för o fixa motorkpåpan easy peasy....
Som sagt provade bara på dem delarna, iom ville testa och gick inte på Live på själva modellen av den anledningen....risken att förstöra ett jobb som jag lagt ner mkt tid på med mellan slipningar mm...
testade sk dry transfer såna man gnider på....lyckades få dit 1 på ett blad....de två andra rippade loss färgen (notera Tesa tejpen drar inte upp förgen då jag maskar m sånt)...jaja...
Samt börjat m våtslippapper 2000grit och vatten för o fixa motorkpåpan easy peasy....
Som sagt provade bara på dem delarna, iom ville testa och gick inte på Live på själva modellen av den anledningen....risken att förstöra ett jobb som jag lagt ner mkt tid på med mellan slipningar mm...
Mal
Sida 8 av 13 • 1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13
Liknande ämnen
» Mals A6M2 Tora Tora Tora. December 7 -41.
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
Sida 8 av 13
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet