IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

+16
andersb80
Exelon
Azgaron
Janne.S
Hayabusa
Marlin
Henrik Bergman
linusorn
Tobias
Caverö
cas
Stefan E
Gigabyte
Matt_Public
frznlogic
Mal
20 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 9 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Nästa

Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Azgaron lör feb 07 2015, 00:11

Inte så kul att det inte funkade som det var tänkt! Tur att du testade på nåt först!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Till överst på sidan Gå ner

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 Empty Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....

Inlägg av Stefan E lör feb 07 2015, 10:00

Auch!   affraid

Har själv använt "gnuggisar" lite granna på modeller och jag gillar dem INTE!

Har aldrig varit med om att de drar loss färgen på det här sättet, utan det har gått ganska bra.
Men jag föredrar vanliga dekaler, alla gånger.

Tur det var en del som är relativt enkel att reparera i alla fall.

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Mal lör feb 07 2015, 10:40

Motorkåpan är nerslipad...gnuggusar drog inte färgen från den...däremot fult märke i förgen som bidrog till att slipade lite.....

Alcladen flög upp...hade klarlack på tom....och har maskat m tesa tejp....inga problem....men gnuggisar nej....

Dessa gnuggdeksler är väl okej till metal diecast leksaks modeller.....
Mal
Mal

Inlägg av Mal lör feb 07 2015, 20:09

Detta är gjort idag......

Dekaler...propellern har fptt dekaler med....hade tt dekalark för 1:48 Zero med såna etiketter för bladen...gissa...de är oversized men perfekta i 1:32 då jag jämförde.....

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 IMG_0691_zpsay6afi0d

Japp..propellern var inte svart på baksidan..utan brun....nu e jag iaf klar m jucklot...

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 IMG_06961_zpsk4y7d71q
Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 IMG_0692_zps9ik7kiir

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 IMG_0694_zpsq0ybaew0

Senast ändrad av Mal den lör feb 07 2015, 22:06, ändrad totalt 1 gång
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron lör feb 07 2015, 21:50

Ser mycket bra ut! Snyggt jobbat Mal!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public lör feb 07 2015, 23:24

Ohohooo! *fnittrar djävulskt*

Det här blir ju hetare än helsike, alltså.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal sön feb 08 2015, 13:54

Tackar grabbar....

Förmiffagen egenblandad Florys, det är grå wash tintad med grime....ser starkare ut på bilderna är vad det är Wink...
Fyfan vilken tight fit....ett riktigt jukclo att få dit motorn...det knarrade o hade sig lol....beslutade att limma hardcore med CA lim....risky med flylim här........sen sa det knäpp o allt e på plats....

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 IMG_0701_zpsykvk3nkj

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 IMG_0700_zpsli1vrifo

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 IMG_0698_zpsfg9unv8u

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 IMG_0697_zpsiwoeiwsw

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 IMG_0704_zps9qkiz7ka

Mal
Mal

Inlägg av Erik sön feb 08 2015, 14:44

Sådärja, blev ju klockren wash! Ger accent utan att se skitig ut. Synd förresten att stänga in det där propellernavet i en spinner, såg den för första gången på dator nu och det ser ju ut att vara svarvat i metall!

Erik

Inlägg av Mal sön feb 08 2015, 17:44

Tackar ...

mera gjort...några saker kvar....pinwash på hjulhusluckorna.....rigga antennen...positionsljusen på vingarna...kulsprutorna....sen svagt med avgas sot....

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 IMG_0705_zpshdb55dk2

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 IMG_0707_zpsuclgo7j1

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 IMG_0709_zps3283um2r

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 IMG_0710_zpsjlapmpi2

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 IMG_0711_zpszzuuycow

Mal
Mal

Inlägg av Erik sön feb 08 2015, 19:58

Wow, riktigt bra helhet här... Blänker fint gör det också!

Erik

Inlägg av Stefan E sön feb 08 2015, 21:20

Nja, sorry Juha, men jag gillar inte washen riktigt, den blev lite för mörk för min smak....

Helt OK för en gammal trotjänare som varit med ett tag, men inte för ett splitternytt flygplan.

Men det är bara vad jag tycker (gnällig gammal gubbe, jag vet...)... 

En petitess, annars är det ett strålande snyggt bygge!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av Mal sön feb 08 2015, 21:30

Ingen fara Wink.....

Samt tänk på att det är lite starkare på bilderna Wink....så irl är det mkt snällare.......

Jupp funderade ett tag på stg skippa washen....inget poppa ut....

Wink så det är en matter of taste lol.....
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron sön feb 08 2015, 22:16

Ser mycket bra ut! Snyggt bygge Mal! 

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Janne.S sön feb 08 2015, 23:55

Strålande bygge Juha! Även om jag håller med Stefan lite.... ett par snäpp svagare wash kanske, det blev väldigt distinkt nu, men som du säger foton ljuger lite beroende på vilka inställningar man har och vilket ljus Very Happy
Sedan så ska man ju veta att hangarfartygs baserat flyg slets och smutsades ner på ett helt annat sätt än landbaserat...
Så nu förväntar jag mig lite olje streaks åxå Very Happy
Galant smide! Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 2699807934
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Matt_Public mån feb 09 2015, 08:17

Förmodligen har jag hållit på med teknisk illustration för länge, men jag gillar effekten av en distinkt wash.

Man ser precis allt!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal mån feb 09 2015, 09:35

Tackar grabbar......

Its a matter of taste...gillar effekten av alla nitarna....denna färg ät.lurig för en wash....

maybe not right but it looks cool.....
Mal
Mal

Inlägg av Tobias mån feb 09 2015, 09:57

VAd mycket jag missat... En enorm tråd att kika igenom - underbart Mal! Wink

Jäklar vilken fin yta du har fått till där!
Tobias
Tobias

Inlägg av Erik mån feb 09 2015, 10:04

Förresten, glömde tipsa om "remover" när vi snackade. Såg att du använde aceton till rengöring. Remover (nagellacksborttagning) är i en likadan flaska och säljs på samma ställen men är acetonfri så jag tänker att den är snällare mot packningar och motsvarande i ab'n. Bara ett tips, färgresterna flyger av med den också.

Erik

Inlägg av Mal mån feb 09 2015, 11:14

Jupp...går bra....men acetone river fint What a Face

Kör den vid grundrengöring..altså på dem nästy places...kört det länge o mina packningar e fortfarande fina...inga problem....byter ändå dem ca 1 gång om året...Wink inte haft nphta problem...man kör ju rätt starka saker genon abn ändå ex Alclad en hel del Wink....samt kör m axetone för o rensa sprutan snabbr efter alclad....sen lite alchogol o blås ut den innan  nästa färg.....
Mal
Mal

Inlägg av Mal mån feb 09 2015, 14:35

Japp...kollar lite referenser....

Flygdäck......funderingar...är det asfalt mellan plankorna...eller tjära....hursomhelst svart gunk...samt notera hur smala dem plankorna är....det är assymetrisk med då nästa längder kommer samt notera hur ojämn däcket är....yaikes jag som beredde slita häcken av mig perfekt raka o nitisk precision.....det kan jag skippa o bara ha ett skönt avslappnings diorama Wink

. Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 Ftzzm8
Mal
Mal

Inlägg av Janne.S mån feb 09 2015, 15:59

Kommer bli fränt med ett hangardäck Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av linusorn mån feb 09 2015, 18:26

Snyggt jobbat Juha, ska bli kul att se hela diot!

linusorn

Inlägg av Mal mån feb 09 2015, 18:52

Tackar grabbar...

Fyll gärna i med foton på dem trädäcken eller länkar....uppsakattas mkt Very Happy

Funderar på etr kamerastativ m kamera på o figuren poserar framför kärran....samt ha den där metallkonstruktionen som har en rund kostruktion på toppen...atenn?....
Mal
Mal

Inlägg av Mal mån feb 09 2015, 21:21

Nu e min A6M2 klar......Detta är hur långt mina skills tar mig idag, bara byggt 2,5-3år nu efter återstarten.....(20 år sen m pensel o visste inte vad en wash var) ......denna har fått nummer 14 i byggorndningen.....håller dem numrerade efter det....

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 IMG_0723_zpspvnjtypw

Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished.... - Sida 9 IMG_0724_zpsc26rroxn
Mal
Mal

Inlägg av Erik mån feb 09 2015, 21:41

Gratulerar! Fantastiskt bygge och det kommande diot kommer garanterat göra denna rättvisa.

Erik

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 9 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet