Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....
+16
andersb80
Exelon
Azgaron
Janne.S
Hayabusa
Marlin
Henrik Bergman
linusorn
Tobias
Caverö
cas
Stefan E
Gigabyte
Matt_Public
frznlogic
Mal
20 posters
Sida 9 av 13
Sida 9 av 13 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13
Sv: Mals A6M2 Tora Tora Tora.....Finnished....
Inte så kul att det inte funkade som det var tänkt! Tur att du testade på nåt först!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Auch!
Har själv använt "gnuggisar" lite granna på modeller och jag gillar dem INTE!
Har aldrig varit med om att de drar loss färgen på det här sättet, utan det har gått ganska bra.
Men jag föredrar vanliga dekaler, alla gånger.
Tur det var en del som är relativt enkel att reparera i alla fall.
Stefan
Har själv använt "gnuggisar" lite granna på modeller och jag gillar dem INTE!
Har aldrig varit med om att de drar loss färgen på det här sättet, utan det har gått ganska bra.
Men jag föredrar vanliga dekaler, alla gånger.
Tur det var en del som är relativt enkel att reparera i alla fall.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Motorkåpan är nerslipad...gnuggusar drog inte färgen från den...däremot fult märke i förgen som bidrog till att slipade lite.....
Alcladen flög upp...hade klarlack på tom....och har maskat m tesa tejp....inga problem....men gnuggisar nej....
Dessa gnuggdeksler är väl okej till metal diecast leksaks modeller.....
Alcladen flög upp...hade klarlack på tom....och har maskat m tesa tejp....inga problem....men gnuggisar nej....
Dessa gnuggdeksler är väl okej till metal diecast leksaks modeller.....
Mal
Senast ändrad av Mal den lör feb 07 2015, 22:06, ändrad totalt 1 gång
Mal
Ser mycket bra ut! Snyggt jobbat Mal!
Håkan
Håkan
Ohohooo! *fnittrar djävulskt*
Det här blir ju hetare än helsike, alltså.
Det här blir ju hetare än helsike, alltså.
Matt_Public- Master of DNF
Tackar grabbar....
Förmiffagen egenblandad Florys, det är grå wash tintad med grime....ser starkare ut på bilderna är vad det är ...
Fyfan vilken tight fit....ett riktigt jukclo att få dit motorn...det knarrade o hade sig lol....beslutade att limma hardcore med CA lim....risky med flylim här........sen sa det knäpp o allt e på plats....
Förmiffagen egenblandad Florys, det är grå wash tintad med grime....ser starkare ut på bilderna är vad det är ...
Fyfan vilken tight fit....ett riktigt jukclo att få dit motorn...det knarrade o hade sig lol....beslutade att limma hardcore med CA lim....risky med flylim här........sen sa det knäpp o allt e på plats....
Mal
Sådärja, blev ju klockren wash! Ger accent utan att se skitig ut. Synd förresten att stänga in det där propellernavet i en spinner, såg den för första gången på dator nu och det ser ju ut att vara svarvat i metall!
Erik
Wow, riktigt bra helhet här... Blänker fint gör det också!
Erik
Nja, sorry Juha, men jag gillar inte washen riktigt, den blev lite för mörk för min smak....
Helt OK för en gammal trotjänare som varit med ett tag, men inte för ett splitternytt flygplan.
Men det är bara vad jag tycker (gnällig gammal gubbe, jag vet...)...
En petitess, annars är det ett strålande snyggt bygge!
Stefan
Helt OK för en gammal trotjänare som varit med ett tag, men inte för ett splitternytt flygplan.
Men det är bara vad jag tycker (gnällig gammal gubbe, jag vet...)...
En petitess, annars är det ett strålande snyggt bygge!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Ingen fara .....
Samt tänk på att det är lite starkare på bilderna ....så irl är det mkt snällare.......
Jupp funderade ett tag på stg skippa washen....inget poppa ut....
så det är en matter of taste lol.....
Samt tänk på att det är lite starkare på bilderna ....så irl är det mkt snällare.......
Jupp funderade ett tag på stg skippa washen....inget poppa ut....
så det är en matter of taste lol.....
Mal
Ser mycket bra ut! Snyggt bygge Mal!
Håkan
Håkan
Strålande bygge Juha! Även om jag håller med Stefan lite.... ett par snäpp svagare wash kanske, det blev väldigt distinkt nu, men som du säger foton ljuger lite beroende på vilka inställningar man har och vilket ljus
Sedan så ska man ju veta att hangarfartygs baserat flyg slets och smutsades ner på ett helt annat sätt än landbaserat...
Så nu förväntar jag mig lite olje streaks åxå
Galant smide!
Sedan så ska man ju veta att hangarfartygs baserat flyg slets och smutsades ner på ett helt annat sätt än landbaserat...
Så nu förväntar jag mig lite olje streaks åxå
Galant smide!
Janne.S- Moderator
Förmodligen har jag hållit på med teknisk illustration för länge, men jag gillar effekten av en distinkt wash.
Man ser precis allt!
Man ser precis allt!
Matt_Public- Master of DNF
Tackar grabbar......
Its a matter of taste...gillar effekten av alla nitarna....denna färg ät.lurig för en wash....
maybe not right but it looks cool.....
Its a matter of taste...gillar effekten av alla nitarna....denna färg ät.lurig för en wash....
maybe not right but it looks cool.....
Mal
VAd mycket jag missat... En enorm tråd att kika igenom - underbart Mal!
Jäklar vilken fin yta du har fått till där!
Jäklar vilken fin yta du har fått till där!
Tobias
Förresten, glömde tipsa om "remover" när vi snackade. Såg att du använde aceton till rengöring. Remover (nagellacksborttagning) är i en likadan flaska och säljs på samma ställen men är acetonfri så jag tänker att den är snällare mot packningar och motsvarande i ab'n. Bara ett tips, färgresterna flyger av med den också.
Erik
Jupp...går bra....men acetone river fint
Kör den vid grundrengöring..altså på dem nästy places...kört det länge o mina packningar e fortfarande fina...inga problem....byter ändå dem ca 1 gång om året... inte haft nphta problem...man kör ju rätt starka saker genon abn ändå ex Alclad en hel del ....samt kör m axetone för o rensa sprutan snabbr efter alclad....sen lite alchogol o blås ut den innan nästa färg.....
Kör den vid grundrengöring..altså på dem nästy places...kört det länge o mina packningar e fortfarande fina...inga problem....byter ändå dem ca 1 gång om året... inte haft nphta problem...man kör ju rätt starka saker genon abn ändå ex Alclad en hel del ....samt kör m axetone för o rensa sprutan snabbr efter alclad....sen lite alchogol o blås ut den innan nästa färg.....
Mal
Japp...kollar lite referenser....
Flygdäck......funderingar...är det asfalt mellan plankorna...eller tjära....hursomhelst svart gunk...samt notera hur smala dem plankorna är....det är assymetrisk med då nästa längder kommer samt notera hur ojämn däcket är....yaikes jag som beredde slita häcken av mig perfekt raka o nitisk precision.....det kan jag skippa o bara ha ett skönt avslappnings diorama
.
Flygdäck......funderingar...är det asfalt mellan plankorna...eller tjära....hursomhelst svart gunk...samt notera hur smala dem plankorna är....det är assymetrisk med då nästa längder kommer samt notera hur ojämn däcket är....yaikes jag som beredde slita häcken av mig perfekt raka o nitisk precision.....det kan jag skippa o bara ha ett skönt avslappnings diorama
.
Mal
Snyggt jobbat Juha, ska bli kul att se hela diot!
linusorn
Tackar grabbar...
Fyll gärna i med foton på dem trädäcken eller länkar....uppsakattas mkt
Funderar på etr kamerastativ m kamera på o figuren poserar framför kärran....samt ha den där metallkonstruktionen som har en rund kostruktion på toppen...atenn?....
Fyll gärna i med foton på dem trädäcken eller länkar....uppsakattas mkt
Funderar på etr kamerastativ m kamera på o figuren poserar framför kärran....samt ha den där metallkonstruktionen som har en rund kostruktion på toppen...atenn?....
Mal
Gratulerar! Fantastiskt bygge och det kommande diot kommer garanterat göra denna rättvisa.
Erik
Sida 9 av 13 • 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13
Liknande ämnen
» Mals A6M2 Tora Tora Tora. December 7 -41.
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
» Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
» Hittar inte min gamla tråd....dubbelbygge BF109E....
» Mals Way, Corsair F4U-1......
» Mals Madness, Klar, BF109G2 R2
Sida 9 av 13
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet